Annons:
Etikettoperatörer
Läst 3419 ggr
[Ebidda98]
4/1/13, 9:02 PM

Vilken operatör har ni?

Hej, vilken operatör har ni? :)

Annons:
kissidor
4/1/13, 10:18 PM
#1

Telia av gammal vana, de brukade ha bäst täckning överallt utanför de största städernas centrum. Men nu vete sjutton, nästa gång kanske jag provar 3

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
4/1/13, 10:56 PM
#2

Jag har 3 och är väldigt nöjd. Gillar deras Mitt3 app som ger mig kanon koll på mitt användande direkt i mobilen. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

bamse6311
4/2/13, 11:37 AM
#3

Egentligen så kan man ju knappt delta i en sådan här omröstning.
Jag har Telenor som jag är helt övertygad att betydligt fler än jag har.
Att därför behöva kryssa i "Annat" (annan operatör) förefaller mig synnerligen konstigt.
Eftersom "Halebob" står som det första alternativet att "kryssa för" här i listan så är jag faktiskt mer eller mindre övertygad om att Telenor har betydligt fler kunder/abonnenter än vad Halebob har.
Visserligen så är ju Halebob en underleverantör till Telia om jag inte har helt fel för mig men att Halebob skall (skulle) här ha en egen ruta att sätta sitt kryss i medan Telenor i det fallet hamnar under "övriga", det har jag väldigt svårt att se.
Jag har inget som helst mot någon som helst operatör här på listan men säger som C.H Hermansson i dåvarande vänsterpartiet en gång för många år sedan sade.
"Omröstningar hit och omröstningar dit men någon jävla ordning måste det även vara i ett politiskt parti".
Nu syftade han naturligtvis inte på någon telefonioperatör eftersom telefonen väl knappt än var uppfunnen då på det glada 60-talet.
Jo, han Graham Bell hade väl i och för sig funnits så där hundra år tidigare.
Dock så fanns inte, åtminstone inte i Sverige så många operatörer att välja på, tror inte ens att Telia fanns då när han den där Graham Bell "uppfann" telefonen.
Att jag skriver Graham Bell inom citationstecken beror mest på att det var en annan som var "före" honom men fick dock ingen ära av det.
Dock och hur som helst så har jag TELENOR även om det tydligtvis i den här undersökningen räknas som "Annat".
Skall jag vara helt ärlig så tycker jag nog att "Helbob" bör vara en operatör som räknas i kategorin anat/annan såvida man nu inter räknar i Halebob i kategorin "Telia" där den egentligen hör bäst hemma.
Telenor här alltså är den operatör som gäller för min egen personliga del.
Bästaste och finaste hälsningar,
Bertil

[Ebidda98]
4/2/13, 11:41 AM
#4

#3 Ber om ursäkt. Kom på det, glömde helt av telenor.

bamse6311
4/2/13, 11:51 AM
#5

@#4 Ebidas.
Egentligen så spelar det ingen som helst roll i det stora hela, bara var sugen på att låta mina pekfingrar köra fram över tangentbordet.
No offence (eller hur det nu stavas) taken hoppas jag.
Bästaste hälsningar,
Bertil

[Ebidda98]
4/2/13, 12:07 PM
#6

#5 Haha, nejdå. Det var dumt att glömma det :)

Annons:
kissidor
4/2/13, 12:28 PM
#7

ebidda det är den lättaste sak i världen att råka glömma ett alternativ när man skapar en undersökning 🙂. tyvärr går det inte att redigera i efterhand 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Ebidda98]
4/2/13, 12:46 PM
#8

#7 Aa, synd att man inte kan ändra :(

kissidor
4/2/13, 1:10 PM
#9

det är väl för att det inte ska bli konstigt med tanke på de som redan hunnit svara tänker jag mig 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Ebidda98]
4/2/13, 1:17 PM
#10

#9 Låter logiskt! ;)

[Nathalie62]
4/4/13, 5:47 PM
#11

Jag har tele 2🙂

flisan708
4/8/13, 11:13 PM
#12

Tele2 sen många år tillbaka. Är nöjd med dem.

[körsbärsblomma]
4/9/13, 7:30 AM
#13

tre har typ haft det ett jätte bra tag

Annons:
PernillaO+
4/9/13, 5:41 PM
#14

Hade Comviq-kontantkort som funkade sisådär hehe… Har nu haft operatören tre sedan december 2011 och det har funkat felfritt.

bamse6311
4/10/13, 1:40 PM
#15

Berättade tidigare här i tråden att jag har Telenor.
Faktum är att jag haft samma operatör i en herrans massa år.
Började med den runt 1993 då jag köpte en Panasonic som var låst till Europolitan som sedan i sin tur blev Vodafone som sedan i sin tur blev Telenor.
Vet inte egentligen varför som jag hållit fast vid samma operatör hela tiden utan det har liksom bara blivit så.
Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
4/10/13, 1:48 PM
#16

då har du väl haft tur med täckningen då bertil. i gsm-telefonernas barndom var det ju bara fläckvis det funkade bra med nån annan operatör än telia, och de fläckarna lyckades jag aldrig hålla mig till.

numera när allt är så mycket mer utbyggt och det dessutom för allt fler är viktigare att kunna surfa än att kunna ringa 😃 är jag inte så säker på att telia är det självklart bästa valet längre. och i somras ett tag var de ju hemska med sina ständiga 3g-drops, men för närvarande och inte minst sen jag skaffade 4g-telefon så är jag tillfreds med mitt telia-abonnemang.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
4/10/13, 2:52 PM
#17

#16 kissidor
Det är väl så att de som jag ringer bor på större orter och i städer så jag kan inte missminna mig att jag hade några problem med Europolitan ens då runt 1993.
Går man tillbaka till 1987 då jag fick min första lur i bilen så funkade inte ens Telia överallt *s*. Jag jobbade som säljare med halva landet som distrikt och när man var ute på "landsbygden" så var det inte överallt som ens Telia på den tiden hade täckning.
Som anekdot så kan jag berätta att när företaget ville att vi två säljare i Sverige skulle ha telefoner i bilen var jag inte alls glad, tänkte som så här "Va fan, stämpleklocka i bilen?". Nåväl, nu var det ju inte så farligt. Om chefen ringde så svarade man ju när man själv ville eller så ringde man upp senare. Tack och lov så fanns inte heller Gps *s*.
Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
4/10/13, 3:04 PM
#18

jag bodde i uppsala då, så det skulle väl egentligen ha varit godtagbart med de flesta operatörer. men eftersom jag jobbar i byggbranschen och på den tiden ute i fält så var jag ju ofta om dagarna ute i bushen och bröt ny mark sas för nya områden, och där var det telia och inget annat som gällde.

så sent som 2004 tror jag avtalade företaget jag jobbar åt med vad de nu kan ha hetat på just den tiden - vi säger vodafone. det blev komplett ramaskri utifrån produktionen för det kanske funkade fint på hk men ute på många av byggarbetsplatserna var det fullständig katastrof där i ett par år innan de bytte tillbaka till telia.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Michaela-N
4/14/13, 1:41 PM
#19

Tele2 har jag. Har bara blivit så av farten då jag haft Comviq tidigare eftersom mina föräldrar haft det.

yoanna
4/16/13, 9:10 AM
#20

Har 2nummer så comviq & tele2 :)

Annons:
moln50
4/23/13, 11:23 PM
#21

Jag har Telia

Nettan13
4/26/13, 1:50 AM
#22

Ute i det gröna får man vara glad att Telia finns. Har testat flera andra och inte en chans, stendött. Telia funkar för det mesta, faktiskt inomhus också i halva huset åtminstone.

kissidor
4/26/13, 6:36 AM
#23

nettan sådär brukade vi säga också, och telia har varit det enda tänkbara valet för oss i alla år. men där vi bor på landet nästan i skogen så har numera 3 klart bättre täckning än telia på både 3 och 4G 😮. 

fast jag tror det kan bero på att vi även om vi på sätt och vis bor bortom all ära och redlighet så bor vi samtidigt mellan två av landets största städer (stockholm och uppsala) så det är väl därför de flesta operatörerna ändå satsat på utbyggnaden härikring.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
4/27/13, 3:57 PM
#24

Telenor har jag 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pistenbully
5/2/13, 5:28 PM
#25

Annat.. TELENOR! Jag har aldrig varit så missnöjd med mobil nätet, kan knappt ringa när jag är hemma. Hade halebop förut och det fungerade här hemma. Telenor har dock bra priser men som sagt, usel täckning!

Fridaaaa
5/2/13, 5:32 PM
#26

#25 Jag håller inte med där. Jag brukar sällan ha dålig täckning med telenor

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pistenbully
5/2/13, 5:45 PM
#27

#26 jaha :-o brukar ha ok täckning i stan, men som sagt inte hemma tyvärr.

Annons:
Fridaaaa
5/2/13, 5:47 PM
#28

#27 Ok men så är det, det är inte perfekt täckning överallt.
Och beror på vart man bor osv också. Bra att kolla upp innan 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pistenbully
5/2/13, 5:56 PM
#29

#28 försäljaren sa att vi har toppen täckning hemma, när jag provat några månader gick jag tillbaka och frågade dom om detta, då sa dom att mobilen var för gammal. Köpte en ny mobil och trodde att det skulle lösa problemet, fortfarande ingen förändring. Fick sedan ett sms från dom att dom har otroligt bra täckning och fått bra betyg i tester. Kontaktade då kundtjänst som informerade mig att det inte var så konstigt att jag hade dålig täckning då det är långt mellan masterna och erbjöd sig en felsökning. Väntar dock fortfarande på denna felsökning och info om hur den går till. . . Som tur är finns det ju iallafall dom som är nöjda och bor man i stan så fungerar det jubra :-D Erbjöd försäljaren som jag pratade med andra gången att bygga en mast på vårat gärde, men har bara skrattade :-P haha, konstigt ;-)

Fridaaaa
5/2/13, 6:00 PM
#30

#29 Ok konstigt att dem sa det om det ej stämmer.
Men täckningen har inte bara med mobilen att göra. Vet fler som har 5-6 år gamla mobiler med bättre täckning än vissa helt nya.

Ja deras "undersökningar" och "testar" är inte alltid att lita på, gäller alla operatörer enligt mig 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Taxie]
5/3/13, 2:52 PM
#31

Halebop har jag och det funkar bäst tycker jag och krånglar aldrig. Telia eller Halebop är att måste för mig 🙂

Telenor och Tele2 har jag bara hört så dåligt om där jag bor… Telia och Halebop funkar bäst här!

Lurvas11
5/12/13, 6:01 PM
#32

Comviq

Hälsningar Lurvas11Glad

Upp till toppen
Annons: