Annons:
Etikettteknik
Läst 10810 ggr
jinawah
4/10/13, 9:14 PM

FACETIME

Jag & min kompis har både iPhone (5 och 4s)

Vi kan inte ringa till varandra på facetime. De kommer bara upp : … Är inte tillgänglig för facetime"

Men jag kan ringa facetime till alla mina andra kontakter och hon med. 

Någon som vet hur vi kan göra så det funkar??? :) Tacksam för svar!

Annons:
Snurpan79
4/10/13, 9:27 PM
#1

Googlade på detta lite snabbt och hittade massa olika saker du kan testa. D

En grej var att ange numret till kontakten med landskod först. Sedan hittade jag detta: 

  • In Settings > Phone, turn FaceTime OFF and turn it back ON again
  • Go to Settings > General > Reset > Reset all settings
  • Done

Hoppas något av detta funkar för er. Annars kan jag rekommendera att googla på det för det finns hur mycket som helst att läsa om det.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

jinawah
4/10/13, 9:32 PM
#2

Vi kan heller inte skicka imessage!

[Ebidda98]
4/10/13, 9:58 PM
#3

Gå till iPhone iFokus, där kan du nog få svar om det inte löser sig :)

Snurpan79
4/10/13, 9:59 PM
#4

Här har du en länk till en sida med massa saker att testa som gäller både Facetime och Imessage.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
4/10/13, 10:02 PM
#5

haha, satt precis och skrev samma som ebidda men så uppdaterades sidan och jag såg att hon precis skrivit det :). men kan bara instämma, där löser de nog ert problem jättesnabbt, medans härinne är det lite dåligt med iPhone-expertis tyvärr.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
4/10/13, 10:05 PM
#6

…och så hann snurpan också emellan, alla sitter visst och surfar just nu :). bra googlat snurpan :), men iPhone iFokus är fortfarande ett bra tips för alla möjliga mer specifika iPhone-frågor

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Ebidda98]
4/10/13, 10:41 PM
#7

#5 Haha, lätt hänt! ;) Händer mig ofta…

Snurpan79
4/10/13, 10:51 PM
#8

#6 När det kommer till Iphone måste jag googla för jag har ingen susning om problemlösning på de lurarna.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
4/11/13, 6:56 AM
#9

jo så är det ju snurpan, samma för mig. men på iPhone iFokus finns ju den kunskapen du och jag saknar om de lurarna, och även om google förvisso är vår vän så är det ju också lättare att googla lösningar till nåt som man har ett hum om. 

och det allra värsta är väl inte i sig att man inte vet hur de funkar, utan att man inte har nåt som fungerar iaf ungefär likadant som man kan gå in och titta på parallellt med googlandet för att se om det verkar stämma och verkar relevant. tex du vet gå in i inställningarna och kolla att "jo det verkar stämma, där finns det ett sånt val i undermenyn" etc.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
4/11/13, 11:40 PM
#10

#9 Jo, det är sant. Det roliga är att jag har kompisar som vet om min bristande erfarenhet av Iphone men ändå kommer till mig för support titt som tätt. Så liiiiite koll har jag väl fått. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Upp till toppen
Annons: