Annons:
Etikettövrigt
Läst 3080 ggr
Candela
2013-04-12 14:32

Sony Xperia, skillnader?

Är sugen på att köpa en Sony Xperia. Min budget ligger på 1000-2000 kr, och inom det intervallet finns det ju flera olika modeller. Vad är skillnaden mellan dem? Är det mest utseendet det handlar om, eller är det någon större skillnad i prestanda/programvara/funktioner? Vilken av modellerna är mest prisvärd? 

Hjälp mig att välja rätt!

Annons:
kissidor
2013-04-12 15:27
#1

nej det är absolut inte bara design de tar betalt för i de dyrare telefonerna, det är prestanda och även kvalitet. jag gick in på prisjakt och tittade på xperiorna inom din budget, och jag kan nog inte annat än rekommendera dig att isf välja den dyraste av dem, xperia p. den har jag hört flera som varit riktigt nöjda med, och det är den enda av de telefonerna som jag tycker har tillräcklig processorkraft och minne för att den ska bli meningsfull som smartphone, speciellt eftersom du som du skrev i en annan tråd vill behålla dina telefoner så länge som möjligt. men som du kanske redan vet kommer du att hata batteritiden :), men det gäller oavsett vilken smartphone du köper.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Candela
2013-04-12 15:30
#2

Tack för tipset!

Ja, jag vet ju att batteritiden brukar vara usel oavsett vilken smartphone man väljer.. Inte så konstigt heller med tanke på att det är en stor skärm som drar en massa energi.

bamse6311
2013-04-12 15:48
#3

#2 Candela
Om du vill du ha en lur med något mindre skärm så är xperia ray också en bra lur och den ligger precis mellen 1000 - 2000 kr.

(Xperia Ray från Sony Ericsson är en android-mobil med finesser som HD-videoinspelning och LED-blixt för kameran på 8,1 megapixlar. Processorn är en 1 GHz enkelkärnig Qualcomm Scorpion, och telefonen lanserades 2011).

Bästa hälsningar,
Bertil

Candela
2013-04-12 15:49
#4

#3 Tack för tipset!

Antar att jag kommer få ännu fler varierande tips, och därmed blir det lika svårt att välja som från början 😃 Vet ju varken ut eller in *suck*

Candela
2013-04-12 15:56
#5

Såg att de har specialpris på Xperia Ray Pink på Netonnet för 1000 kr.

bamse6311
2013-04-12 15:57
#6

Det blir lätt så när man börjar titta på en ny lur och skall jämföra de olika alternativen *skrattar*.

Såg just att Telenor har en xperia tipo som kontantkortslur för 999 kr och då får man 1 000 kr att ringa för samt som jag förstod det fria sms.
HÄR är länk till det erbjudandet.
Dock så vill jag påpeka att den har en mindre processor än både p och ray.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
bamse6311
2013-04-12 16:09
#7

#5
1 000 spänn för en Ray är ett väldigt attraktivt pris.!
Om du klarar dig med en 3,3 tums skärm så är det en väldigt bra lur för 1 000 spänn.

Dessutom så har den ju en processor på 1 Ghz vilket egentligen är det minsta man bör ha om man nu vill ha användning för sin lur. Har för mig från din andra tråd att du också ville ha en bra kamera och den här verkar vara bra men ingen led blixt utan bara lampa.

Bästa hälsningar,
Bertil

Candela
2013-04-12 16:18
#8

Ray har ca 500 mb ram-minne medan p har 1 gb, hur påverkar det mobilen?

Candela
2013-04-12 16:18
#9

Vad gör LED-blixt för skillnad jämfört med en lampa?

Candela
2013-04-12 16:19
#10

På netonnet kan man köpa ett 32 gb minne till för 350 kr, medan xperia p bara har ett inbyggt minne på 16 gb (och ingen plats för extra-minne).

Candela
2013-04-12 16:23
#11

Nu såg jag att minnet finns i antingen klass 4 eller klass 10, hur vet man vilket som passar till mobilen?

bamse6311
2013-04-12 16:36
#12

Man bör ju ha så stort Ram som möjligt.
Det är inte alla appar som man kan lägga på minneskortet så därför är det väldigt bra med större internminne.

Dessutom så är en skärm på 3,3 egentligen väldigt liten.
Hade jag varit som dig så hade jag satsat på en P även om den ligger i den övre prisklass som du tänkt dig.

Angående blixt och lampa så är blixten att föredra då den helt enkelt i de flesta fall är starkare.

Skall iväg och har lite brådis så jag hinner inte skriva mer just nu men kissidor skriver säkert också mer till dig.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-04-12 16:39
#13

Ang #8 så får telefonen lättare att göra fler saker samtidigt utan att hacka och hänga sig, personligen skulle jag få nippran av 512mb, men det beror väl på vad man är van vid samt hur man använder den förstås. inte annat än jag vet ska bägge de minneskorten gå bra

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Candela
2013-04-12 16:45
#14

Jag har inte haft smartphone tidigare och har därför inget att jämföra med.

Det jag kommer använda mest är förmodligen sms, kamera, musik-lyssnande, och kolla upp en del på internet (typ busstider, mailen, facebook). Är inte så mycket för att sitta och spela, så det lär väl inte bli en hel del av den varan.

Jag är kluven nu. Har läst recensioner av Ray och tycker den verkar bra, enda minuset är kameran. Men är det värt att lägga 1500 kr extra på en mobil bara för att få en blixt och att den blir en aning snabbare?

Kan tillägga att jag har två vanliga kameror som jag använder när jag vill ta "riktiga" kort.

Angående storleken så vill jag inte ha en för stor mobil, men självklart får den ju inte vara svårhanterligt liten heller.

kissidor
2013-04-12 17:15
#15

det man måste tänka på när det gäller recensioner är att de alltid är baserade på en jämförelse med de telefoner som finns ute då, dvs om en lur fick hyfsade recensioner 2011 så betyder inte det att den skulle anses bra två år senare. men som du beskriver dina behov så kan du säkert tycka att Ray är tillräckligt bra, och om den slanten du då sparar kommer till god användning på annat håll så är det väl klokt av dig att inte köpa en dyrare än du behöver iofs :-). fast jag som är lite pryltokig skulle ha väldigt svårt att vara så återhållsam ;-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Candela
2013-04-12 17:17
#16

#15

Jag har väldigt dålig ekonomi just nu (arbetslös) därför spelar priset in en hel del i mitt val 😐

Men det är klart att jag fortfarande är kluven. Man vill ju ändå ha en bra mobil, även om jag kanske inte har lika höga krav som andra 😉

Candela
2013-04-12 17:20
#17

Det finns inget annat bra mellanting mellan dessa två då? 😉

Candela
2013-04-12 20:50
#18

Xperia J då?

kissidor
2013-04-13 08:33
#19

tja jag vet inte vad jag ska säga, j är ganska mycket sämre än p tycker jag det verkar som, och prisskillnaden är ju bara ca 300. jag skulle nog säga att p var klart mer prisvärd då.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-04-13 13:01
#20

Med tanke på att du inte verkar byta mobil så ofta så tycker jag att du borde lägga lite extra slantar och köpa Xperia p. Då har du lite bättre prestanda som kommer göra att du är nöjd längre. 

Vad gäller klasser på minneskort så har det med skriv- och läshastigheten att göra. Ju högre klass man har desto fortare kan minneskortet arbeta. Själv har jag class 4 idag men ska skaffa större minneskort snart och då blir det class 10 på det.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
Candela
2013-04-13 14:17
#21

Fast alltså, efter de recensioner jag läst om P så verkar den bara ha fått halvbra poäng 🤔 Sen så kostar den 2500 kr på de flesta ställen, och det tar emot lite.. Men om jag väntar några månader och sparar ihop pengar så svider det kanske inte lika hårt i plånboken 😉

Ett alternativ är att köpa en Ray på Netonnet. Hos dem får man testa sin produkt i 14 dagar, och är man inte nöjd kan man lämna tillbaka den (såvida den är i samma skick som när man köpte den). Men man kanske inte hinner upptäcka små störande fel på två veckor?

bamse6311
2013-04-13 16:42
#22

Precis som du skriver så är det stor skillnad mellan 1 000 kr och 2 500 och när man arbetslös så finns det väl sådant som ligger högre i prioriteringslistan.

Alltid svårt att rekommendera andra eftersom man vare sig man vill eller ej utgår från sig själv och då blir rekommendationerna något subjektiva.

J verkar inte alls vara något bra alternativ och vad gäller kameradelen på den så har den inte ens fotolampa och dessutom har den mindre sensor än P. Som jag har förstått det så var J redan från början en mellanklassbudgettelefon, se test.

Hur stor processor skall luren ha? Hur stort minne skall luren ha? Hur stor skärm skall luren ha? Hur mycket får luren kosta? Den där sista frågan påverkar också de första frågorna.

Personligen så har jag svårt för små skärmar, tidigare så hade jag en WildfireS men blev nästa vansinnig på den. Jag skriver förbaskat måååånga och lååååånga sms och även om jag hade den i landskapsläge så tyckte jag att det blev alldeles för trångt på tangentbordet
Dessutom så tyckte jag även att både processorn och minnet var alldeles för klena för att inte tala om kameran.

Nåväl Candela, du får utgå från de behov som du har och ärligt talat så är ju "allting" bättre än den Nokia 3310 som jag har för mig att du skrev om i en annan tråd.

Mina mycket subjektiva råd är att väl en Ray eller P och välj efter behov och plånbok. Har man råd att köpa en telefon att "växa" i så kan det vara bra men då kostar den som sagt i ditt fall 1 500 kr mer.

Angående det där du skrev om att köpa en Ray på netonnet för att testa så kommer du i vilka fall som helst att uppleva att "himmeln har öppnat sig" mellan Ray och den lur du har idag.

Bästa hälsningar,
Bertil

Candela
2013-04-13 17:27
#23

Nej, det är en Sony Ericsson Hazel jag har i dagsläget 🙂

Har även fått tips om Xperia mini pro på annat forum, hur står den sig i jämförelse med Ray och P?

Candela
2013-04-13 17:48
#24

Vissa modeller måste man ju även ha "mini-simkort" till. Måste man alltså beställa nytt SIM-kort om man har ett gammalt?

bamse6311
2013-04-13 18:18
#25

I vilket fall som helst Candela så kommer du säkerligen att uppleva en Ray som himmelsvid skillnad mot en Hazel.

Angående de där mini pro vare sig det är en sådan eller x8 eller x10  så ser dom om inte annat väldigt trevliga ut med sitt utskjutbara tangentbord.

Har dock för mig att jag läst väldigt negativa användarrecensioner mot både x8 samt x10 och troligtvis är de inte bättre för mini pro.

Hade jag varit i dina kläder så hade jag tagit mig till en mobiltelefonbutik för att "titta" på de här olika lurarna och känna hur du själv tycker att det "ligger i handen" och då har du ju även möjlighet att testa dem.
Be försäljaren i butiken att demonstrera dem för dig:

Lita dock "aldrig" på försäljaren i butiken när han rekommenderar den ena luren framför den andra.
De där försäljarna i butikerna jobbar nämligen med en viss del fast lön och en del provisionsbaserad där försäljaren kan tjäna mer på att sälja en viss lur gentemot en annan.
Om butiken har ett överskott i lagret på en viss modell så tjänar försäljaren mer på att sälja just den modellen jämfört med någon annan.

Dock så är det jäkligt bra att se luren irl, få känna på den och hålla den i sin hand samt även kanske få den demonstrerad av försäljaren.

Candela, jag skriver fortfarande samma som jag skrivit tidigare.
För 1 000 kr så får du en riktigt bra lur i Ray och för 2 500 kr så får du en ännu bättre i P.

Personligen så tycker jag att du skall glömma den där xperia mini pro men det är bara min egen personliga subjektiva värdering.

Candela, jag förstår verkligen att du vill ha många olika reflektioner här på tråden. Som arbetslös så har man ju inte mycket pengar att röra sig med och en telefon i det avseendet blir en stor utgift.

Först så skall du ju betala din bostad sedan din fackavgift och på det mat för månaden och alla andra räkningar. Det lilla som blir över kan du ha till nöjen där säkert telefonen kan räknas som ett sådant.

Hoppas verkligen att du hittar en Xperia som passar dina behov och din ekonomi. Gå till en butik och kolla både Ray och P innan du bestämmer dig.

Som sagt så får du jämfört med den Hazel en jävligt bra lur i Ray men en ännu bättre med P.

Candela, låt plånboken och hjärtat bestämma när du tittat och kollat in dessa båda i en butik.

Som du själv skrev så kan du skicka tillbaka en Ray till netonnet om du inte är nöjd  med den.
(Jag visste faktiskt inte att man kunde ångra köp på en lur som man redan använt).

Bästa hälsningar,
Bertil

Candela
2013-04-13 18:23
#26

Äh, vad jobbigt det här blev 😃

Jag borde gå till en affär ja, men när ska man ha tid med sånt. 😛

bamse6311
2013-04-13 18:28
#27

Yes Candela.

Man skall beställa ett nytt simkort i så fall.
Nu är det iofs ingen absolut sanning eftersom man med en vanlig sax kan "klippa till" sitt gamla simkort så att det får rätt storlek och passar men det gör man isf på sitt eget bevåg.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Candela
2013-04-13 19:06
#28

Den Ray man kunde köpa för 1000 kr var tydligen sådana mobiler som folk har lämnat tillbaka inom 14 dagar, som har varit på reparation, eller som har lite misshandlade förpackningar. Det står på hemsidan att små skönhetsfel kan förekomma, så jag blir ju tveksam ändå.

På en annan sida kan man köpa en ny Ray+32 GB minneskort för 1700. Den billigaste P jag hittat går på 2500.

Det som stör mig med P är att man inte kan sätta in extra minneskort (utöver det faktum att det blir dyrare).

Candela
2013-04-13 19:08
#29

Men 13 GB kanske räcker?

Men ändå, minst 700 kr dyrare.. suck. Beslutsångest.

bamse6311
2013-04-13 20:17
#30

Candela, det där med minneskapacitet beror ju helt och hållet på vad man skall använda sin lur till och hur mycket man har behov att lagra.

När jag köpte min HTC Sensation så levererades den med ett 8 Gb minne vilket jag ersatte med ett 16 Gb.
Jag för min personliga del kommer aldrig någonsin att vara i närheten av att fylla det och ärligt talat så hade jag troligtvis klarat mig utmärkt på de 8 Gb minne som luren levererades med.

Nu spelar jag inga spel på min lur och det enda spel som jag överhuvudtaget har installerat är Angry birds vilket jag inte ens det begriper mig på. Jag har många vänner som har Wordfeud men inte det heller är något för mig.

Inte heller så har jag så nämnvärt mycket musik lagrat på kortet och det mest för att jag har Spotify på luren om jag nu vill lyssna på musik på luren.

Det blir alltså mest appar samt alla mina bilder som tar plats på minneskortet. Kameran i min lur är på 8 mp och med den upplösningen som de bilderna får så kan jag ta en helvetes massa bilder.

Det är ungefär detsamma med datorn, jag har 1 TB hd men skulle galant klara mig med hälften utan att ens utan att ens fylla ut det. Med datorn så är det samma som med luren. Jag laddar inte ner några filmer och ytterst lite musikfiler men har däremot en jävla massa foton som jag tagit med min "riktiga" kamera. Jag spelar inte heller några spel på datorn och det mest på grund av att jag inte har något intresse av det.

På tal om spel så den enda gången någonsin som jag varvat ett spel var "Pacman" på ett sådant där litet Nintendo handspel man hade i början på 80-talet.
Shit, det finns kanske på play att ladda ner till luren, har inte tänkt på det innan. Jo,Donkey kong kom jag också väldigt långt med då i mitten på 80-talet. Numera så lägger jag inte ens en harpa på windows.

Wel, Candela, du skall utgå från de behov som du själv har och den ekonomi som du har. Se för jäklar till att du inte hamnar i något ekonomiskt trångomål för våra rekommendationer här på tråden.
Att köpa en begagnad lur är inte heller fel om man får den till rätt pris och som du nu här beskriver så är en Ray från cdon något begagnad men misstänker att dom ändå kommer att ge dig full garanti på den. Har varit inne på cdon men hittar inte det erbjudandet.

Vet inte vad som jag skulle gjort i dina kläder men vad du än väljer så är ALLT bättre än en Hazel och även om du väljer det billigaste alternativet med en Ray så kommer du till "himmelriket".

Bästa hälsningar,
Bertil

Candela
2013-04-13 20:27
#31

Det är netonnet som har det erbjudandet: http://www.netonnet.se/art/fyndvaror/telefon/mobiltelefon/sonyericsson-xxperiaraypink/X160006.4816/

Dock verkar det som de är slut, eller att man får vänta på att det kommer in nya. Jag vet inte, får maila och fråga.

Jag vill främst ha stort minne för att kunna ha mycket musik. Har ingen mp3-spelare så därför får min mobil fungera som det 🙂

bamse6311
2013-04-13 20:45
#32

Candela, musikfiler i sig själv tar egentligen inte så där väldigt stor plats.

Du kan ju kolla om du laddar ner till din dator hur stor plats en normallång låt tar.

Sedan så finns det ju en massa bra appar där du kan lyssna på musik online utan att det tar plats på minneskortet, det enda som då tar plats är ju själva appen.

Bästa hälsningar,
Bertil

bamse6311
2013-04-13 21:53
#33

Candera, har tittat på din länk.

Om du får en Xperia Ray för det priset så är det ju faktiskt ett "bargin" och som jag har förstått så passar det både din plånbok och de behov du har.

Nu är det tydligen mest jag som har skrivit svar till dina frågor här på din tråd men hoppas att även #19 kissidor kan ge sina synpunkter då det är en tjej som verkligen kan och håller reda på allt sådant här.

Bästa hälsningar,
Bertil

Candela
2013-04-13 22:29
#34

Ja, det är bara frågan om den finns kvar 🤔 Får väl maila dem och fråga.

Annons:
kissidor
2013-04-14 09:48
#35

candela det som kallas mini-sim är ett vanligt sim 🙂, det som måste klippas till eller beställas nytt heter micro-sim.

tyvärr, tyvärr så verkar det ju väldigt osannolikt att de kommer in flera arcs 😕. när de lägger ut en lur som fyndvara så är det ju antingen för att de har ett restlager av en äldre modell som de vill bli av med eller att de har några få demoex/returex som de säljer ut. men det är klart du ska ringa och kolla för säkerhets skull!

som bertil säger så är det sista vi vill att "lura" dig att lägga ut mer pengar än vad du egentligen borde. men jag tycker det skiljer för lite mellan j och p i pris jämfört med hur mycket bättre p är. tyvärr så var det väl inte en helt tillförlitlig säljare som hade det pris under 2000 jag såg, så den är väl tyvärr lite dyrare än jag trodde. den säljs som fyndvara med 6 månaders garanti på cdon för 2190, det är väl det lägsta priset just nu på den.

men xperia u då? den verkar på flera sätt vara bättre än j isf (bortsett från en sak, den tar inte heller minneskort, och då med bara 8GB inbyggt), och till lägre pris och det hos garanterat seriösa säljare: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1164523

ang lagringsutrymme så får du väl kolla hur många GB dina mp3-filer tar helt enkelt.

du har bestämt dig för att det är en xperia du vill ha alltså? för annars kan det ju hända att det finns andra alternativ som blir mer optimala för dina behov och din budget

Värd på Mobiltelefoner och Android

Candela
2013-04-14 17:32
#36

#35

Jag satt ända till 2 inatt och läste diverse recensioner och vägde för och nackdelar 😃 Kollade även på några andra märken (Samsung främst eftersom de verkar fått bra betyg överlag). Men där hittade jag inte riktigt någon i min prisklass som känns helt optimal. Det är väl typ Galaxy S2 som man nu kan få tag i för 2500 kr.

Hur är den jämfört med Xperia P? Det är ju precis samma pris. Tycker dock den ser så fruktansvärt plastig och tråkig ut, men det kanske är något man får se förbi ☺️

Xperia Ray som fyndvara finns fortfarande kvar i Uppsala och i Borås så jag försöker ragga köphjälp 😛

kissidor
2013-04-14 17:59
#37

ok, galaxy s2 var ju samsungs flaggskepp i ett helt år och den är därför fortfarande en mycket duglig telefon. en fördel jämfört med xperia p är ju att den tar minneskort, samt att den har utbytbart batteri. 

jag brukar alltid säga ang samsungs plastighet att inte är den vacker men ganska praktisk - det gör telefonen både lätt och tålig. en sgs2 har jag haft och den är det inget större fel på - tyvärr lyckades jag tappa den i toaletten så den dog precis innan den fick sin jelly bean-uppdatering, men jag har hört många som varit väldigt översvallande efter den uppdateringen - och då var den absolut inte dålig dessförinnan heller. 

men jag har inte provat xperia p så tyvärr kan  jag inte jämföra dem. 

åh så synd att jag inte visste tidigare att arcen fanns kvar i uppsala 😕! jag bor två mil söder om uppsala och jag var där i ärenden idag - men tyvärr jobbar jag i sthlm dvs åt andra hållet så jag kommer inte däråt igen de närmaste två veckorna 😕.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Candela
2013-04-14 18:11
#38

Nä, nu när jag läser recensionerna om Galaxy 2 så blir jag skeptisk till den. De som har haft problem med den har alla haft samma problem, så det känns ju inte som en tillfällighet..

Den största nackdelen med Xperia P tycks vara att den har väldigt dålig batteritid jämfört med andra smartphones;

"Vid ett mer normalt användande av telefonen som SMS:ande, telefonsamtal, mailande, webbsurf, videotittande, musiklyssnande och twittrande så dräneras batteriet oroväckande snabbt. Även om skärmen i sig sannolikt sparar en del ström så tuggar den dubbelkärniga processorplattformen oblygt i sig många stora tuggor batteri då telefonen aktivt används för ovanstående aktiviteter. Vi har svårt att klara en hel arbetsdag även med måttligt användande och eftersom måttligt användande inte är vår melodi så tvingas vi ha med oss en laddare var vi än går – och hoppas att det finns en kontakt tillgänglig."

Candela
2013-04-14 18:13
#39

Fast det är ju Xperia Ray, inte Arc, som finns som fyndvara 😉

kissidor
2013-04-14 18:23
#40

candela ang sgs2 vilket problem är det, och var har du läst de recensionerna?

ja fastbyggt batteri är öht ett otyg anser jag, för att batteritiden blir alltför avgörande. men sony föredrar ju den lösningen 😕. fast jag hittar inte mer omdömen eller recensioner som säger att dess batteritid är superkass än vad det brukar stå oavsett modell.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Candela
2013-04-14 18:42
#41

På swedroid.se har de grundliga recensioner av många mobiler, inte alla dock. Det negativa jag läste om S2 stod på Samsungs hemsida, omdömen från kunder. Bland annat var det att den har väldigt dålig täckning, att mikrofonen är kass så att folk inte hör vad man säger, att skärmen krossas väldigt lätt av mindre stötar, att den ofta stänger av sig själv eller hänger sig så man måste starta om den.

Men nu träffade jag mina föräldrar och de ska åka till Uppsala nästa helg 😛Så jag hoppas det finns några exemplar kvar av Ray på netonnet tills dess. I så fall tar jag den, för den verkar vara ett kap om man kan få den för 1000 kr.

Annons:
bamse6311
2013-04-14 19:04
#42

Om jag personligen skulle välja mellan en P och en SGS2 så hade jag alla dagar i hela veckan valt en SGS2.

Har inte själv haft en sådan själv men har många vänner som har en sådan och dom är supernöjda. Har för mig att SGS2 nu är uppdaterad till android 4.1

Nu börjar vi dock krypa upp i budget jämfört med din första fråga där luren skulle kosta mellan 1 000 - 2 000 kr.

En SGS2 ligger idag som billigast runt 2 500 och lägger du då ytterligare en femhundring till det så finns ju HTC OneX som jag i det fallet personligen skulle valt framför en SGS2.

Dock så är vi nu då långt över den budget som du från början frågade om.

#37 kissidor, jag råkade också tappa en lur i toaletten en gång, inte alls kul, haha.

Well Candela, förstår att du vill ha många olika förslag och om man nu tar steget från Xperia till andra varumärken och prisklasser så finns det egentligen hur mycket som helst att välja mellan.

Skrev tidigare att jag alla dagar i veckan skulle välja en SGS framför en Xperia P.
Detsamma är det med HTC OneX jämfört med en SGS.
Jag skulle alla dagar i hela veckan då valt en HTC OneX.

Dock så är vi då som sagt var betydligt långt över den budget du från början hade i din tråd.

När man tittar på olika produkter vare sig den är en smartphone, kamera, tv eller annat så är det lätt att man dras iväg mot allt dyrare produkt med allt fler finnesser och högre prestanda.

Allt är det där är upp till dig, dina behov och din plånbok samt de krav du har på en lur.

Hur som helst så om dom nu har kvar en Ray för 1 000 kr så får du en lur som "öppnar himmeln" jämfört med din Hazel.

Som jag skrivit tidigare så är det svårt att rekommendera och när jag nämner HTC OneX så ligger den ju minst 1 100 kr (PhoneHouse) över den budget som du från början ville röra dig inom.

Bästa hälsningar,
Bertil

Candela
2013-04-14 19:08
#43

Det lutar mer och mer åt att jag tar en Xperia Ray. Med ett extra minneskort tror jag att den kommer passa mig väldigt bra. Speciellt hoppas jag nu på att den finns kvar som fyndvara i Uppsala när mina föräldrar är där om en vecka 🙂

Annars får det väl bli en ny för 500 kr extra, men då kan jag ju i alla fall välja färg fritt om man ska trösta sig med något 😉

kissidor
2013-04-14 19:13
#44

då håller jag tummarna för att dina päron kan få tag i en arc till dig candela 🙂!

fast jag har haft en sgs2 som jobbtelefon och jag känner faktiskt inte igen ett enda av de problem du nämner 🤔

bertil jag har tappat 4 av mina hittills 6 smartphones i toaletten och 1 i kaffemuggen 😊😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-04-14 19:26
#45

Håller också tummarna, du låter väl oss veta hur det gick?
Bästa hälsningar,
Bertil

Candela
2013-04-14 19:28
#46

Självklart uppdaterar jag er efter köp 😉

bamse6311
2013-04-14 19:31
#47

#44 kissidor
Det är nog en hel del som tappat sin lur i toaletten men det där med kaffemuggen är du nog ganska ensam om 😂*skrattar*.
Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-04-14 19:37
#48

bertil det var en STOR kaffemugg - och då hade jag fortfarande en ganska liten telefon 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
2013-04-14 19:59
#49

#48 kissidor

Det är nästan sådant som man skall berätta som anekdoter för sina barnbarn *s*.
Nej för tusan, då skrattar dom ju bara ut en 😂.
Dock så blev det kanske en extra krydda åt kaffet 🙂

Bästa hälsningar,
Bertil

Candela
2013-04-20 12:24
#50

Nu har mina föräldrar inhandlat en Xperia Ray och minneskort åt mig från Netonnet i Uppsala😛

De påstod i affären att den bara var nedsatt till 1300 kr, men när mina föräldrar påpekade att det stod 999 kr på internet och att de åkt ända till Uppsala för att köpa den (en vit lögn visserligen då de hade andra ärenden där… 🤫) så fick de den för 899 kr istället 😃

Nu måste jag dock vänta till nästa helg innan jag får den i min hand.

kissidor
2013-04-20 12:32
#51

härligt att höra, och tur att dina föräldrar hade stenkoll 😉. stort grattis till din nya telefon 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Candela
2013-04-20 12:34
#52

Tack tack! Ska bli spännande att få undersöka den sen 😛

bamse6311
2013-04-22 01:44
#53

Grattar också till din nya lur och för 899 kr så kommer du säkert att uppleva det som ett riktigt bra köp som dessutom ju ligger extremt bra till inom den budget som du från början hade.

Tror nog också att den galant kommer att klara de funktioner som du från början efterfrågade.

Hoppas att du hör av dig mer här på tråden med "din recension" av din nya lur.

Bästa hälsningar,
Bertil

Candela
2013-04-22 08:32
#54

Förmodligen kommer jag träffa mina föräldrar till helgen, så det blir först då jag kan testa den. Ska bli spännande!

bamse6311
2013-04-23 02:15
#55

Förstår att det skall bli spännande och vi ser fram emot dina egna recensioner av luten.
Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Candela
2013-04-25 19:33
#56

Nu har jag haft den några timmar och håller på att lära mig funktionerna 🙂 Det är alltid så klurigt att lära sig nya mobiltelefoner, men jag börjar få kläm på det.

Gillar den!

bamse6311
2013-04-27 10:54
#57

#56
Ja, det tar ju alltid en stund att lära sig en ny lur och fint att du börjar få kläm på det.
Ser fram emot att läsa din "recension" när du lärt dig luren lite bättre.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-04-27 11:02
#58

ja om man inte byter så ofta så blir det ju mycket nytt att lära sig varje gång. men du kommer nog att tycka att det var värt besväret ;-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

HildaAlfons
2013-04-27 20:40
#59

Xperia go. Skitbra och batteritiden håller ganska länge! Dock borde du köpa med skärmskydd om du ska köpa en GO. För min skärm blev jättesnabbt repig och så. Man blev ju lite lurad eftersom att det stod att den var stöt och reptålig…

Candela
2013-04-27 21:07
#60

#59 Har redan köpt en Ray nu ;)

Såhär efter 2 (?) dagar känns det bra :) Ibland känner den inte av "knapp"-tryck, vilken kan vara småstörigt, men överlag är jag väldigt nöjd. Batteriet håller dessutom i nästan två dagar för mig trots att jag pillat en hel del med den :D

Har nu beställt ett displayskydd och ett silikonskal.

bamse6311
2013-05-10 10:15
#61

Halloj Candela.
Hur går det med luren, trivs du med den?
Bästa hälsningar,
Bertil

Candela
2013-05-10 12:52
#62

Jadå 🙂

Annons:
bamse6311
2013-05-10 15:08
#63

Låter trevligt.
Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: