Annons:
Etiketttävlingar-undersökningar
Läst 2155 ggr
[Ebidda98]
4/13/13, 7:55 PM

Vad tycker du om Apple?

Hej, vad tycker ni om Apple och deras produkter i stort sett?

Annons:
kissidor
4/14/13, 11:38 AM
#1

jag skrev annan åsikt. funderade på "lite väl överdrivna" men blev osäker på vad du menade med det. om du menade att själva produkterna i sig var överdrivna vilket jag inte tycker eller att själva hypen kring dem är överdriven vilket jag tycker. 

dåliga är de ju naturligtvis inte alls men för egen personlig del föredrar jag android över iOS alla dagar i veckan. skriver faktiskt detta från en iPad 4, och den är en utmärkt platta på alla sätt och vis UTOM att den har iOS 😃. men jag kan till nöds tåla det på en platta då det för det jag använder den till finns andra saker som väger till dess fördel jämfört med de androidplattor som än så länge finns ute. 

fast på min telefon skulle det göra mig skogstokig att vara så låst och inte kunna ändra saker som jag vill ha dem. men det är jag det, är man inte intresserad av att ha de möjligheterna så kan man ju för DEN skull lika gärna ha en iphone. 

och ska man välja en android som presterar lika bra som senaste iPhone så får man också betala för det, det är bara flaggskeppen inom android som har den snabbheten och det flytet - det går inte att komma dragande med en budget- eller mellanandroid som kostar flera tusen mindre och tro att det ska vara en rättvisande jämförelse mellan de systemen.

men man förstår ju att Apple tjänar pengar eftersom de har de priserna de har och det för att en android ska prestera likvärdigt går åt i princip dubbla hårdvaruprestandan - vilket naturligtvis kostar i tillverkningen. (fast i rättvisans namn får man då också nämna att i vart fall jämfört med samsung så har ju Apple dyrare material i chassit istället. därmed inte sagt att jag tycker det är bättre med glas och metall än plast i en mobiltelefon dock, rent praktiskt.)

sen eftersom du skrev Apples produkter i stort så ska jag väl även nämna min äppel-tv som är en mycket praktisk liten sak som jag är helt nöjd med 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
4/14/13, 12:40 PM
#2

#1 

Jag måste bemöta det här på något sätt 😉för det du skriver bygger som du själv säger av egen erfarenhet och då vill jag skriva min egen erfarenhet.

Jag har haft androidtelefoner i många år och testat HTC, Samsung, Sony m.m men gick över till iPhone för jag ville ha en telefon som verkligen fungerar och det gör iPhone till fullo. När jag köpte iPhone 5 och gav min äkta hälft iPhone 4 så har båda dessa fungerat utan några som helst problem. Så var det aldrig med Androidbaserade telefoner för titt som tätt så var det alltid något som man irriterade sig över och som krånglade. Nu var det ett par år sen jag hade androidtelefon så de kanske har blivit bättre men efter att ha hört med vänner och bekanta som har dessa telefoner så är det tveksamt.

Att känna sig 'låst'? När jag gick över till iPhone så blev jag inte alls tokig och kände mig inte alls inlåst. Jag visste att jailbreak fanns men kände inget behov alls av det. Man kanske tycker att jag kanske inte är så kunnig på vad man kan göra med en androidtelefon, då kan jag bara säga: hehe! ;)

Kvalitetskänslan i en iphone känns utmärkt och det finns faktiskt telefoner med androidsystem som skulle tilltala mig och det är inte Samsung som jag anser vara plast rakt igenom.

Vem vill inte tjäna pengar? Det gör alla märken som säljer telefoner, tv-apparater, surfplattor osv. Alla vill ha den stora kakan!

Jag vill även säga att jag älskar konkurrens och jag tycker det är bra att bolagen kämpar med att komma med nya tankar och idéer på hur bra en telefon m.m ska vara för annars hade inte utvecklingen sett ut som det gör idag. 

Kanske kommer det en telefon baserad på androidsystem som tilltalar mig och då kommer jag köpa en sådan men jag ser ingen som är lika bra som iPhone 5 är idag.

kissidor
4/14/13, 5:17 PM
#3

som du gissar att det möjligen kan vara jens så har det hänt väldigt mycket med android de senaste två åren, man har börjat göra verkliga high end-androider där man fläskat i med så kraftfull hårdvara som det mer krävande android-systemet behöver för att inte lagga, och i och med android 4.1 jelly bean som kom förra sommaren och att flaggskeppen från och med i höstas började utrustas med 2GB RAM så var det slutlaggat och sluthackat i de bästa androiderna, även när man plågar dem så hårt med multitasking och drösvis med appar som hela tiden ligger på och snaskar RAM som jag gör. 

krångel och fel har jag inte haft i nån av mina telefoner efter x10 mini, den var desto hemskare. 

min galaxy note 2 har aldrig nånsin laggat eller hackat på något vis. min förra, min galaxy nexus kan man inte pina lika hårt, men vid normalanvändande hade den ett finfint flyt.

samsungs plastighet är lika hånad inom androidvärlden som utom den ska du veta, och jag har aldrig sagt att det är vackert men det är för dj-a praktiskt. plast är lätt, plast är hållbart. jag tappar min telefon i stort sett dagligen i klinkersgolvet, stentrappan eller asfalten utan att den tar minsta skada av det, det skulle jag inte vilja göra med en glastelefon. jag hade förmodligen suttit med nexus 4 nu om de inte hade gjort den av glas och med fastbyggt batteri.

men du kanske vill mena att om jag anser att jag inte haft nåt krångel med mina androidtelefoner och att den jag har nu aldrig laggar hur hårt jag än pinar den och att jag föredrar de möjligheter som android ger mig så är det bara som jag inbillar mig för att jag inte begriper bättre 😉 (alt bara påstår för att jag försöka dölja att jag egentligen skulle vilja ha en iPhone men inte har råd)? det är isf en attityd jag som androidägare är van vid att mötas av, men om jag själv försöker hålla god ton och betona att jag inte säger att apple-produkter är bara skit utan tvärtom utan tvekan är kvalitetsprodukter med erkända fördelar men att för egen del passar det mig bättre med android - ja då förväntar jag mig ärligt talat ett seriöst bemötande tillbaka och inte att idiotförklaras. så vad säger du jens, ska vi idiotförklara varann eller inte 😃?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
4/14/13, 5:33 PM
#4

Jag skrev mitt inlägg för att det ska finnas en annan historia än just en som skriver om android och därför passade det bra med en som har en appleprodukt i sin hand att dela med sig av sina erfarenheter.

kissidor
4/14/13, 9:02 PM
#5

mmm fast jag har ju även en apple-produkt i min hand jag med - och inte en som är ett par år gammal heller utan den för tillfället nyast tillgängliga versionen. så jag satt ju inte precis och bara hittade på av godtycke 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
4/14/13, 9:14 PM
#6

Jag skrev utifrån mina egna uppfattningar och tycken och alla är vi inte lika. Jag kände bara att det måste finnas två sidor i det här inlägget och inte bara en och därför lade jag in vad jag tycker och känner för android och iOS och dess 'skal'. 😉

Annons:
[körsbärsblomma]
4/16/13, 10:12 AM
#7

jag gillar inte appel men det fanns plus med iphone med men gillar bara android  har haft en iphone 4s 🙂

Upp till toppen
Annons: