Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1708 ggr
kissidor
2013-04-23 07:04

Skaffat 4G-bredband

lite OT, men jag måste bara få tjoa lite över att vi fick hem en 4G-router från 3 igår, och nu ligger vi på mellan 25 och 40 i nedlänk (och lite lägre och lite mer varierande men också jättebra i upplänk) 😃. för oss som bor "i skogen" är detta helt suveränt 🙂, till för två år sen satt vi med en adsl som snittade 1 mbit/s och kopplade ner helt nån till några minuter ungefär var tjugonde minut, sen blev det mobilt 3G som har legat på sisådär 5 mbit/s i snitt men varit ganska instabilt vilket varit väldigt märkbart när man försökt titta på film. men nu börjar det ta sig 🥳! 

galet egentligen att man kan få så bra där vi bor 🤔. det är som att 4G har inte bara högre hastighet utan mycket bättre täckning än 3G, och detsamma upplever jag i min telefon där jag har telia med 4G.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Snurpan79
2013-04-23 15:15
#1

Extra hastighet är aldrig fel. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2013-04-23 22:17
#2

nej jag menar det snurpan :). nu förstår jag ju att alla som sitter med fiberbredband är måttligt imponerade, men av min beskrivning av vad jag förut haft tillgång till så förstår ni nog ändå vilket lyft det är för mig :). sjukt skönt att kunna koppla in mig mot jobbet utan att det är så grymt segt också när jag behöver jobba över, testade detta ikväll. det är ju illa nog att man behöver sitta med jobb på kvällen utan att det tar dubbla tiden för att internetanslutningen sunkar.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-04-27 11:09
#3

@#2
GRATTIS till nya bredbandet och din/er nya hastighet.

Själv så kör jag med 30 via comhem vilket mer än väl räcker för mina behov. Kan utan vidare se film osv men laddar inte ner vilket jag i och för sig skulle kunna med den hastigheten. Spelar inte heller WOW eller andra liknande spel.

Mina barn och en hel del kompisar/vänner kör dock med 100 men har som sagt själv inte det behovet. Det blir ett par extra öl för den mellanskillnaden i pris istället om/när man går på krogen *skrattar*.

GRATTIS än en gång kissidor till ditt/ert nya bredband.
Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-04-27 16:19
#4

ja kunde vi ha en stabil uppkoppling på 30 mbps så skulle jag sannerligen inte klaga :). det är ju nackdelen med mobilt bredband även om man har ett bra abonnemang och en bra täckning - det är ändå lite instabilt på ett sätt som jag antar att en fast lina inte är. men bor man i skogen så gör man, då får man vara tacksam för vad man får :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-04-27 21:38
#5

Jo en fast lina är ju att föredra men om man nu inte har möjlighet till det så har du ju ändå fått bra hastighet nu.

Själv så bor jag i en bostadsrätt där jag kan välja mellan både comhem och tele2.
Har haft comhem ända sedan vi fick sådant för många år sedan och är väldigt nöjda med dom. Det blev en jäkla skillnad när vi fick det mot att sitta med ett förbaskat adsl via telefonjacket.
För ett par år sedan så fick vi även tele2 men jag har aldrig haft några problem med comhem så kör vidare på deras fiber.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: