Annons:
Etikettmjukvara
Läst 2961 ggr
[Lizzier_83]
2013-04-23 12:29

Iphone - hur ställer man in bilder i icloud?

Sitter och trixar med min lur men får inte riktigt rätt på den. När jag loggar in på mitt icloud konto på datorn så ser jag mail, kontakter, kalender, anteckningar, påminnelser, hitta min iphone och iwork. Jag vill dock även se min bildström där så att de bilder jag tagit med telefonen även finns tillgängliga på datorn. Har pillat i en evighet med luren för att få även bildströmmen att hamna på icloud men det är omöjligt. Nån som vet hur man gör?

Annons:
Snurpan79
2013-04-23 15:14
#1

Tror du får snabbast svar om du hör dig för på

Iphone ifokus

istället då de har bättre koll på just specifika Iphone-frågor.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[Lizzier_83]
2013-04-23 20:33
#2

#1 Gillar inte riktigt den sajten så jag hoppades att någon här också hade iphone. Det verkar ju vara blandat då det heter mobiltelefoner i fokus.

kissidor
2013-04-23 22:03
#3

visst är det tänkt så lizzier, att sajten ska vara till för alla mobilintresserade oavsett OS. rent praktiskt har det dock blivit så att såväl sajtvärden som alla medisarna kör android, så därför kan det inte hjälpas att vi är betydligt sämre på att supporta tex iOS eller Windows 8. jag vet ju iofs inte vad det är du inte trivs med på iPhone iFokus men jag tror nog du bara haft otur eller råkat ut för nåt missförstånd eller så om du inte upplevt att du fått hjälp därinne, av vad jag sett så brukar de vara både hjälpsamma och väldigt kunniga om allt vad iPhone heter där.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2013-04-23 22:13
#4

#3 Så du menar att inte en enda medlem på hela mobiltelefon äger en iPhone? Hur vet du det?

kissidor
2013-04-23 22:23
#5

lizzier det skrev jag väl ändå inte, vad fick du det ifrån?!? jag skrev ju Sajtvärd och medisar, eller hur? men som på de flesta sajter så är det dessa som är mest regelbundet aktiva och försöker svara på frågor. självklart hoppas vi att nån härinne kan hjälpa dig, det är bara ett råd i all välmening från snurpan och mig att vi tror du lättare och snabbare kan få hjälp på iPhone iFokus.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-04-23 22:45
#6

Letade lite på google och hittade denna sida som kanske kan vara till hjälp.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
[Lizzier_83]
2013-04-24 14:35
#7

#5 Medisar är ett ganska otydligt slangord som lika gärna kan betyda medlemmar som Medarbetare. Kan vara bra att tänka på. Jag anser dessutom att det är medlemmarna främst som gör en sida så jag håller mig nog här ändå om det är okej med dig? #6 Tusen tack, ska genast kika på länken :)

kissidor
2013-04-24 14:45
#8

jaså var det det du missförstod lizzier, då förstår jag. jag har sett det användas för Medarbetare på så många sidor så för mig är det vedertaget, men jag håller med om att för den som inte sett det användas så skulle det i princip lika gärna ha kunnat beteckna medlemmar. om man nu i sin vildaste fantasi skulle ha kunnat inbilla sig nåt sånt som att jag påstod mig veta att ingen av medlemmarna här hade en iPhone, vilket jag dock måste säga att jag tycker var en väldigt långsökt tolkning Skämtar

ja men självklart, du är välkommen Glad. det är väl dessutom jättebra om vi får lite fler medlemmar här som kan bidra med info och diskussion om andra OS också.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2013-04-24 15:10
#9

#8 Jag känner inte dig och vet inte vad du kan tänkas mena och jag kan tycka att det är lika konstigt med en Medarbetare som inte kan skriva just Medarbetare utan istället förutsätter att alla vet vad medisar betyder :-) Alla är olika helt enkelt.

[Jens]
2013-05-11 07:50
#10

#0 Du kan inte se bilderna via icloud.com eftersom de inte lagras där och räknas inte med på ditt icloudkonto. Jag har läst något om ett program som heter 'iCloud Kontrollpanel 2.0' och kanske kan det vara till hjälp? Förutsätter då att du har en windowsbaserad dator i hemmet.

Upp till toppen
Annons: