Annons:
Etiketthårdvara
Läst 5993 ggr
Michaela-N
2013-04-23 18:50

Endast ena snäckan funkar

Min syster har en Samsung Galaxy SIII Mini som är relativt ny, idag började den dock krångla på så sätt att bara ena hörlurssnäckan (den vänstra) funkar, och man måste skruva lite på kontakten och hålla den i en speciell position för att ljud ska komma ur båda snäckorna. Vi har provat med tre olika hörlurar av olika sorter (In-ear, vanliga snäckor samt mina headphones) och det blir samma resultat. 
Går det att laga på något vis?

Annons:
kissidor
2013-04-23 20:08
#1

låter ju som nåt glapp och ett fall för garantiåtgärd tycker jag. aldrig kul att lämna ifrån sig telefonen förstås 😕, men det verkar ju vara det som är aktuellt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-04-23 22:48
#2

Håller med Kissidor om att det låter som garantiåtgärd. Det man kan prova med innan men lämnar in den är att försiktigt försöka göra rent uttaget med till exempel en tops. Viktigt som tusan att man är försiktig dock så man inte förstör något.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[M Y M L A N]
2013-04-24 07:43
#3

Jag skulle inte ha provat att göra rent själv och inte med topz som ju är större än uttaget och som dessutom kan ludda av sig. Om du lämnar in mobilen och de märker att du har pillat själv vilket jag tror att de kan göra om man försökt göra rent själv så tror jag inte att garantin/reklamationsrätten gäller för det felet. Jag lämnade in min Samsung Galaxy Sll för bland annat samma fel som din. Det tog bara nån vecka tills jag fick tillbaka den. Tyvärr hade de inte åtgärdat felen så jag fick skicka in den på nytt. Fick tillbaka den utan åtgärd efter en vecka. Tredje gången hade de bytt hörlursingången men inte åtgärdat övriga fel. Efter det fick jag en ny mobil. Detta var via Brightpoint. Vad jag vill säga med detta är att det inte måste ta så lång tid innan du får tillbaka din mobil om du lämnar in den. Samma otur med att de inte lagar den som jag hade kommer du säkert inte att ha. Glöm inte att säkerhetskopiera telefonen innan du lämnar den på lagning. De brukar fabriksåterställa. Lycka till.

Upp till toppen
Annons: