Annons:
Etiketttillbehör
Läst 3352 ggr
[Taxie]
4/29/13, 7:21 AM

Köpa icke originalbatteri?

Hej, hade tänk köpa ett icke original batteri från ebay för att mitt batteri har börjat bli dåligt. Jag har läst att dem kan vara bättre än original och har hittat ett med 1800 mAh. Länk till denna http://viewitem.eim.ebay.se/Spare-Battery-1800mAh-Pack-Replace-Liion-For-Samsung-Galaxy-S-II-2-S2-SII-I9100/310645246870/item

Har nån någon erfarenhet av detta? 🙂

Annons:
kissidor
4/29/13, 7:47 AM
#1

ja det kan de vara - men det är sällsynt och rena lotteriet. klart vanligare är nog att de är sämre. men de kan ju iofs vara prisvärda trots en lägre kapacitet när de kostar så lite jämfört med originalet 🙂. den här säljaren hade dock ingen vidare feedback, på e-bay tycker jag rent allmänt inte man ska handla av nån med mindre än säg 99,5% feedback.

men du kan ju få tag i såna batterier i sverige också, något dyrare än på e-bay kanske men fortfarande långt under priset för originalbatteri

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Taxie]
4/29/13, 8:03 AM
#2

#1 Jo, jag har sett ett likadant batteri på svenska sidor och då ökar ju chansen att det kan vara bra. På en sida kosta det 99 kr så känns lite mer seriöst. Det är ju billigare på ebay eftersom säljaren säljer många och är billigt att köpa in i kina. Om det inte funkar något bra så får det väl bli ett original batteri :) Finns ju dessutom ett sånt batteri med 3500 mAh som man får med nytt skal till eftersom det är större. Vad jag har läst så har det fungerat jättebra :)

kissidor
4/29/13, 8:20 AM
#3

ja det är ju samtidigt väldigt lite pengar du riskerar, så det är väl inte jordens undergång om du inte skulle få ditt batteri eller om det skulle vara dåligt :). (så länge det inte är direkt farligt förstås, batterier kan ju explodera). jo det tror jag det att det blir bra batteritid med 3500 mAh :). men jag tror inte du kommer att gilla hur din telefon ser ut eller känns med den ryggsäcken ;). men det är ju upp till var och en vad man prioriterar förstås!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Taxie]
4/29/13, 8:37 AM
#4

Jag är ju rädd för att det ska explodera… men jag tror att det är väldigt sällsynt. Kan ju lika gärna hända med ett original :) Är samma egenskaper enligt beskrivningen som på ett original.

kissidor
4/29/13, 8:44 AM
#5

ja nog är det sällsynt alltid, och visst händer det även med originalbatterier. dock är det väl en något större risk med så otroligt billiga batterier utgår jag från, men det är ju inte precis så att man hör hela tiden att sånt händer :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
4/29/13, 10:37 AM
#6

Jag har nyligen köpt två billiga batterier till min Sony Xperia S.

Har bara hunnit testa ett av dom.

Originalbatteriet är på 1700 mAh, det som jag har testat (från Ebay) var på 2780 mAh. Första gången efter fulladdning så dog det vid 32%. Jag laddade upp det fullt igen och efter det har det fungerat bra. Batteritiden är ungefär som original, eller något sämre.

Så mAh-talet skulle jag aldrig lita på, men det förstod jag redan innan jag köpte. Jag har tänkt att göra tester med alla tre batterierna och publicera resultatet på android.ifokus.se.

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
bamse6311
5/3/13, 12:36 PM
#7

Jag köpte ett nytt batteri till min lur på 24.se
Ett original kostade 149 SEK och ett "pirat" kostade 99 SEK.
Jag köpte originalet men undrar i mitt stilla sinne om inte "piraten" egentligen var samma batteri.
Bästa hälsningar,
Bertil

[Taxie]
5/3/13, 2:23 PM
#8

Beställde två stycken från ebay för två dagar sen, får hoppas på att de fungerar som de ska!

bamse6311
5/3/13, 2:34 PM
#9

#8 Taxie
Håller tummarna för att dina nya batterier skall funka hur bra som helst.
Bäst hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: