Annons:
Etikettövrigt
Läst 3169 ggr
Teddymarsvinet
2013-05-14 20:38

Köpa Iphone 4?

Hej! Jag funderar på att köpa en IPhone, men jag har lite frågor. Här är en länk till mobilen: http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/IP48GBWHTNS/iphone-4-8gb-vit-telenor Vad ska jag ha för minneskort? Verkar den bra? Kan man lita på Elgiganten? Hur Sätter jag in minneskort och sim kort? (Har en HTC wildfire S just nu) Om det är låst till telenor, menas det då att jag kan ta mitt sim kort och skriva in min pinkod? Tack på förhand! (:

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
kissidor
2013-05-14 21:03
#1

du kan inte sätta in nåt minneskort alls i en iPhone, de har bara den minnesmängden du köper dem med. 8GB är ju då ganska lite, men det vet du själv bäst om det räcker för dig eller inte. det brukar dra iväg ganska mycket i pris om man vill ha en modell med mer minne iaf. att den är låst till telenor innebär att du inte kan använda den med ett sim-kort från någon annan operatör. nog tycker jag Elgiganten är seriösa alltid :) och vad beträffar själva telefonen så nog är det ju en högst påtaglig uppgradering från din wildfire s iaf :). det finns det iofs väldigt mycket annat som är också, speciellt för de pengarna - men vill du ha en iPhone så vill du :). kvaliteten är ju bra och flytet som sagt kommer du ju definitivt inte att vara missnöjd med efter wildfiren.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Teddymarsvinet
2013-05-14 21:14
#2

Tack så mycket för ditt snabba svar! Så om jag skulle behöva mer minne måste jag köpa en ny telefon? Så jag kan alltså skriva in min nuvarande pin kod och låsa upp den? :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

kissidor
2013-05-14 21:50
#3

ja om det är telenor du har nu. ja, fast det är nog bättre att köpa en med tillräckligt mycket minne från början förstås :). hur mycket har du lagrat på minneskortet nu är ju en bra början att fråga. men sen måste man också om man tex har mycket bilder eller musik på minneskortet fråga sig om man verkligen behöver ha dem där. har man tillgång till wifi nästan hela tiden kanske man inte behöver ha allting med sig i telefonen hela tiden.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Teddymarsvinet
2013-05-14 22:02
#4

Ja, jag har telenor kontankort. Spelar det någon roll om man har abonnemang eller kontantkort? :) Jag kan väl föra in bilderna på datorn regelbundet? Just nu har jag 16 GB men innan hade jag 8 GB men det var ju smidigt att byta, bara ta ut det gamla och sätta i det nya.

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

kissidor
2013-05-14 22:25
#5

nej det spelar ingen roll att det är ett kontantkort. ja visst kan du föra över bilderna till datorn när det börjar bli fullt. inte riktigt lika enkelt som från minneskortet dock tror jag när det gäller iPhone, i dess minne kommer du inte åt att se filerna på samma sätt, utan jag tror du måste gå via iTunes. men väl man lärt sig den rutinen så går väl det med :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Teddymarsvinet
2013-05-14 22:35
#6

#5 Okej , tack så mycket för hjälpen! :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
kissidor
2013-05-15 06:40
#7

åh men vänta, det var ju en viktig sak jag glömde ang ditt sim-kort ☺️! iPhone 4 använder sk micro-sim! dvs du kan inte rakt av stoppa i ditt gamla även om det inte har med operatör eller att det är kontantkort att göra - men det får inte plats i facket! du måste antingen beställa ett nytt från din operatör - ev tar de betalt för det. eller så om du kan få hjälp i butiken att de klipper ner ditt gamla i rätt storlek.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Nilamson
2013-05-16 18:41
#8

Simkort

Upp till toppen
Annons: