Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 4191 ggr
ebzi
2013-05-28 22:51

Hur mkt surf?

Ska köpa en smartphone (iPhone 5) och undrar hur mkt surf jag borde ha på abonnemanget? 

Kommer ha tillgång till wifi både hemma och i skolan så kommer mest använda det när jag är i stan, bussen mm. 

Hur många gb surf gör ni av med på en månad?

Annons:
Torreador
2013-05-28 22:55
#1

Själv har jag fri surf för att aldrig behöva oroa mig…. Även mina ungar 11, 18,18 och 20 har fri surf.

Då ångrar man sig i allafall aldrig :-)

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Snurpan79
2013-05-29 11:45
#2

Jag använder mig också mycket av wifi och brukar landa på ungefär 1-2 GB surf på abonnemanget då jag oftast använder wifi till tyngre filer.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2013-05-29 13:14
#3

3GB har jag, då har jag lite marginaler samtidigt som kostnaden inte drar iväg så förfärligt. då har jag wifi hemma. på jobbet har jag det inte och där tittar jag ibland på film på lunchen och så, men det gör jag då på en liten surfplatta och till den har jag eget wifi. skulle telefonabonnemangets datatrafik räcka till det så skulle 3GB kännas lite snålt, då skulle jag nog vilja ha mellan 5 och 10GB.

torreador vad avser du med fri surf, det går väl inte att teckna såna abonnemang längre? har du gamla abonnemang som du får ha kvar sen den tiden telenor eller tele2 eller vilka det var faktiskt erbjöd det utan hastighetssänkning - eller menar du att ni har abonnemang med maxhastighet upp till en viss gräns och därefter får du iofs fortsätta surfa om du kan, men då är hastigheten så mycket sänkt att du i stort sett bara kan hämta dina mail med den? eller har du hittat nåt superabonnemang som du vill tipsa om Blinkar?

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-05-29 13:23
#4

Har ett sådant där "gammalt" abonnemang på telenor som kissidor nämner.
Om de sedan rycker det när bindningstiden går ut vet jag inte och om de skulle göra det så står man där med samma frågeställning som TS.
Bästa hälsningar,
Bertil

Torreador
2013-05-29 15:34
#5

#3 skrivetav kissidor 

Sorry, jag menade att jag kan surfa hur mycket jag vill utan att det kostar extra, MEN det blir segare att surfa efter att jag använt en viss mängd GB.

Jag var lite otydlig där ;-) Det blir inte mycket segare dock tycker jag, men visst minskar det lite på hastigheten.

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

kissidor
2013-05-29 16:09
#6

misstänkte att det var så du menade bondmoran 🙂. det finns flera operatörer som har ett liknande upplägg, men det är lite olika precis hur extremt lågt hastigheten stryps till - så det kan man ju kolla runt lite och se vilket abonnemang som erbjuder bäst villkor på det viset om man tycker det verkar bra. personligen har jag dock så oerhört låg tolerans för seg surf att jag hellre betalar för ett lite större abonnemang än jag behöver för att vara helt säker att kunna köra på i full fart månaden ut 😉.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Torreador
2013-05-29 22:50
#7

Samma här! Jag vill inte vara begränsad där för jag använder telefonen jättemycket att surfa med (speciellt att sköta bloggen) men även i arbetet så jag vill inte stå och sega med ett nät som inte vill hänga med :-)

jag vet inte vad jag har för villkor faktiskt jag sade bara till att jag vill ha mycket…. haha. Så insatt är jag ;-)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

kissidor
2013-05-30 06:14
#8

vilket abonnemang har du då 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2013-05-30 10:40
#9

Jag har 5 GB och det räcker långt med mitt surfande och jag har Wi-Fi hemma. Utnyttjar ca 1-1,5 GB/månaden på mobila nätverket.

Torreador
2013-05-30 13:57
#10

Jag har telia. Jag betalar 399 kr i månaden, tror att det heter mobil flex medium. 

Gubben betalar 699 i månaden och har mobil komplett har jag för mig.

Minns inte riktigt vad de heter men jag tror att det är något sådant.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

kissidor
2013-05-30 14:23
#11

telias mobil flex mellan har jag också, då är det 3GB/mån i full hastighet som ingår. eller dvs om man vill ha den allra högsta 4G-hastigheten får man betala extra, den som går på 2600 MHz-bandet - men 4G på 800 MHz-bandet dvs upp till 40 mbps ingår. det är jokkigt med att de så ofta tar bort gamla abonnemangsformer helt och hållet, man vet inte exakt vad man har för villkor och det går inte att hitta längre på hemsidan så fort de slutat sälja det abonnemanget - även om massvis med människor sitter med ett sådant med bindningstid i upp till två år ytterligare Funderar. jag vet inte hur mycket hastigheten stryps i det här som vi har när man förbrukat sina 3GB, men i det abonnemang de säljer nu stryps det ända ner till 32 kbps 😮 och det är ju fullständigt oanvändbart.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-05-30 14:36
#12

@#10 Torreador.

Kanske lite OT men du har en fantastiskt professionell blogg.
Som sagt lite OT men ville bara ge en komplimang (och reklam) för en som sagt var fantastsikt professionell och underhållande blogg.
(Nu vet man hur man skall hålla reda på sin bilnyckel *skrattar*.)

Bästa hälsningar,
Bertil

Torreador
2013-05-30 21:51
#13

#11 skrivetav kissidor  32kbps?????? Jag kommer avlida…..

#12 skrivetav bamse6311  Tack så jättemycket!!!! :-D Vad glad jag blir!! Jag lägger både själ och hjärta på bloggen och vill verkligen göra något bra av det så TACK för dina fina ord, de värmde!! Och välkommen in i Bondmorans värld ;-)

Kram

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
kissidor
2013-05-31 11:48
#14

jo det är det jag menar bondmoran, att det lär man göra 😃!

jag tog mig också en kik på din blogg när Bertil skrev så uppskattande om den, väldigt underhållande 🙂! så hur mår din telefon nu då, lyckades du rycka batteriet tillräckligt snabbt och torka ur den tillräckligt mycket?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Torreador
2013-05-31 12:08
#15

Den lever :-D HURRA!!!! Jag försökte flera gånger på kvällen men sedan gav jag upp och plockade fram skruvmejseln och tog isär allt som gick att ta isär. Jädrar vad många delar det blev! 

Sedan fick det ligga över natten och på morgonen var den återuppstånden :-D

Kul att du gillade bloggen, den är mitt lilla skötebarn ;-)

Kram

Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Upp till toppen
Annons: