Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 4388 ggr
ms-mee
2013-06-06 22:21

Sony Xperia Miro

Hallå! 
Har precis skaffat mig en Sony Xperia Miro, min första smarta telefon, alltså fattar jag ingenting 😛
Jag försöker hitta vart man avslutar program, är det någon som kan hjälpa mig?

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
bamse6311
2013-06-06 22:54
#1

Hej, HÄR kan du läsa en hel del om din Miro.
Bästa hälsningar,
Bertil

bamse6311
2013-06-06 22:56
#2

HÄR finns nog det mesta.
Bästa hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
2013-06-06 23:58
#3

Om det finns någon uppgiftshanterare i din telefon så borde man kunna stänga av sina program där och här hittade jag användarhandboken ifall du inte har någon.

kissidor
2013-06-07 07:25
#4

inte helt säker på hur du menar, men du kommer ju ur programmen helt enkelt genom att trycka på hemknappen eller på bakåtknappen (så många gånger som behövs beroende på hur mycket du gjort i appen). gör du det med hemknappen ligger programmet kvar öppet i bakgrunden, och systemet kommer att stänga ner det automatiskt när det behöver använda det RAM-minnet som appen tar upp. 

behöver du kunna stänga det helt och hållet för att appen dummar sig eller så kan du dels som nathalie säger gå in under inställningar/programhanteraren (kanske inte heter exakt så i din telefon) och välja den app det gäller och tvinga avstängning på den. behöver du göra det ofta kanske du skulle ha nytta av en task killer, dvs en app särskilt för detta som både underlättar att stänga av programmen manuellt samt kan göra det automatiskt om man väljer en sån inställning. till exempel denna.

Värd på Mobiltelefoner och Android

ms-mee
2013-06-07 16:30
#5

#1, #2  De har jag läst men de hjälpte inte så mycket.

#3 Den har jag också kikat igenom.

#4 Mja, det var mest sånt jag inte använder jag tyckte var onödigt att de var igång. Som tex fb, den går i bakgrunden trots att jag inte använder den.
En sån där skulle jag visst inte ta hem, utan man skulle tydligen ha en watchdog. Vad det är vet jag inte riktigt, har inte tagit hem den än.

Men nu har jag fått förklarat för mig att man inte ska stänga ner något, utan bara låta det vara som det är. Att det blir segt när man stänger av.
Men jaja, då är det så. Jag blir bara mer övertygad om att jag ska ha en telefon med knappar :P

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Snurpan79
2013-06-07 22:39
#6

Task killer är inte att rekommendera, så det du fått förklarat för dig tycker jag du ska lyssna på. Sen är jag övertygad om att du med tiden kommer finna att du klarar dig alldeles utmärkt utan massa knappar på mobilen. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
kissidor
2013-06-08 08:38
#7

precis, en task killer rekommenderas aldrig av nån som vet hur androids minneshantering fungerar. men ändå är de populära, och folk som sitter med väldigt klent RAM-minne i sina telefoner kanske ändå upplever att det hjälper dem, placebo eller ej. men då har du fått info och nu låter du fb mm hållas då 🙂.

använd din telefon, ladda ner några enkla men smarta appar som underlättar vardagen i den, googla och surfa lite - snart är den din trogna och oumbärliga följeslagare och då kommer du inte att vilja ha en knapptelefon igen😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

ms-mee
2013-06-08 15:55
#8

Jo, det får vara som det är. 

Haha! Ja, jag håller tummarna att jag inte kommer att sakna mina älskade knappar 😛 Det ska nog gå bra, hoppas jag ^^

Tack för hjälpen 🙂

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

ms-mee
2013-06-18 11:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Någon som vet vart jag kan hitta symboler? Har nånting uppe i hörnet som jag inte har en aning om vad den betyder :P Den bara var där helt plötsligt.

Det är den längst till vänster

(Rättelse, den är borta, jag höjde ljudet xD Men jag skulle ändå uppskatta om någon vet vart jag ska kolla nästa gång det är nånting där :) )

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

kissidor
2013-06-18 13:11
#10

oki, det där kallas för statusfältet, och där ser du symboler som visar vilka anslutningar du har igång samt batteri, tid, och i det här fallet ljudet som man där ser är satt på tyst med vibration Glad. hade det varit helt tyst så hade det varit en överkorsad liten högtalartratt, lika som mute-knappen på tv-fjärren du vet. skulle du sätta på bluetooth så skulle du se ett B fast kantigt, typ med runskrift om du förstår hur jag menar. och när du inte är uppkopplad på wifi försvinner ju den symbolen och istället står det vilket nät du är uppkopplad på bredvid uppkopplingsstaplarna, om det är 3G eller Edge eller HSPA tex. och är det ett kryss över staplarna så har du inte kontakt med nåt mobilnätverk alls. nåt annat kommer jag inte på på rak arm som skulle kunna dyka upp där 🤔, men kommer det ändå nåt annat får du väl göra som nu och visa oss 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

ms-mee
2013-06-18 14:59
#11

Jojo, nu vet jag hur det ser ut när ljudet är helt av, men den där symbolen hade jag aldrig sett tidigare. Man lär sig något nytt varje dag :D

Tack för hjälpen! Jag hojtar till om det kommer upp något annat 🙂

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Upp till toppen
Annons: