Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 6015 ggr
gulzebra
6/6/13, 11:17 PM

Reklam?

Den senaste tiden har det dykt upp en hel del reklam i luren (Samsung Galaxy Gio). Har dragit ner Airpush detector men den hittar ingenting, och jag lyckas inte se vilken app som orsakar reklamen via reklamen. Inte har jag dragit ner någon ny app på bra länge heller så jag kan inte luska ut nånting den vägen.

Så ja… Vad gör man nu? Okej för reklam i vissa gratisappar, det får man väl ta - men jag vill inte ha reklam direkt till luren heller! 😕

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
[Nathalie62]
6/7/13, 12:10 AM
#1

Hittade AirPush Detector, den tar inte bort reklam men den visar vilken app som tar fram dom, lycka till.

gulzebra
6/7/13, 12:39 AM
#2

#1: Som sagt har jag redan dragit ner den och den hittar ingenting.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Nathalie62]
6/7/13, 12:44 AM
#3

Förlåt, jag som läser dåligt här nu, 🤦‍♂️

Har tyvärr ingen annan ide än att testa Adblock men då försvinner ju all reklam, förresten, om du provar på swedroid (om du ej gjort det redan) och se om någon undrat detsamma och kanske få något tips där.

gulzebra
6/7/13, 1:14 AM
#4

#3: Sånt som händer :)

Tackar, ska ta en titt!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

kissidor
6/8/13, 3:05 PM
#5

jag antar att du får reklamen som en meddelandeavisering i statusfältet? hmm, gio kör gingerbread ser jag så då funkar det nog inte att långtrycka på aviseringen för att se vilket program som är det skyldiga. det du skulle kunna göra men som tyvärr blir lite mer tidsödande om du har många appar är ju att gå in på dem en och en i programhanteraren och se om det finns en ruta "visa meddelanden" där i nån av dem som är ibockad, då kan du ta bort bocken vilket förhoppningsvis löser det. annars - om det inte går att hitta nån app som ligger bakom det - kan man nästan undra om du har fått nån typ av virus 🤔

ps. helt underbart med Snitzel som avatar 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
6/8/13, 3:11 PM
#6

Jag visste inte att man kunde få reklam till Android. Är det ett vanligt problem eller något som växer och växer? Har inte hört någon prata om detta bland de som har androidmobiler i min närhet.

Och virus? Det vet jag att det finns men är det vanligt? Är det ett måste att ha ett virusprogram numera i mobiltelefonen? Trist isåfall men det finns förhoppningsvis bra virusprogram som inte äter på resuserna i telefonen.

Annons:
gulzebra
6/8/13, 3:38 PM
#7

Gick in och plockade bort två appar jag helt glömt att jag dragit ner och nu får jag visst inte låna pengar längre, den reklam jag inte tryckt bort försvann med avinstalleringarna. Antar således att Hugo Retro Mania eller Space Defense var den skyldige - det återstår väl att se om det dyker upp ny reklam kanske men Hugo Retro Mania är det visst en del som fått reklam från ser jag så jag antar att mitt problem är löst nu :)

#5: Yes, precis sån ja, som en liten stjärna i statusfältet. 

Schnitzel är kung! 😃

#6: Mjä, vi är väl en hög som fått reklam, men det kommer som jag fattat det från enstaka appar. Så det är inget jätteproblem så sett (annat än för de som tror att de får sms varje gång, själv slapp jag höra nåt alls), kruxet är mest att hitta vilken app som skickar reklamen när det inte syns när det inte funkar att långtrycka och typ Airpush detector inte heller hittar nåt. Nån på annat håll föreslog att radera varje app en efter en och installera om på nytt igen för att den vägen köra trial and error, men det lät onekligen vansinnigt drygt :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

kissidor
6/8/13, 3:55 PM
#8

dottern har en levande bakgrundsbild med en dansande katt som gör sådär, men som sagt särskilt vanligt är det ju inte. det är som sagt vissa gratisappar som skickar reklam på det sättet istället. hon har en hund som skäller i säkert 20 sekunder som meddelande-signal, så det var ganska angeläget att få bort det där i hennes fall 😃.

nej jag har aldrig personligen hört nån som fått virus heller, men det ska ju vara teoretiskt möjligt iaf. jag har ett virusprogram, det skadar ju inte.

haha, ja jag antar att jag är på tok för gammal för att gilla chowder, men det är så sjukt - jag bara älskar det 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

gulzebra
6/8/13, 4:23 PM
#9

#8: Åh fy! Varför ha en så hemsk meddelandesignal? :P

Man är aldrig för gammal för Chowder! Själv blir jag 27 och döpte ett marsvin efter Kiwi för inte så många år sen😃

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Nathalie62]
6/8/13, 6:04 PM
#10

#6, Jag har inget virusprogram i min och har aldrig behövt det, men det beror kanske på vilka sidor man surfar runt på, mycket handlar om sunt förnuft och aldrig öppna länkar som man absolut inte vet vad är så är jag ganska säker på att man klarar sig rätt bra.

#7, Skönt att det löste sig. 🙂

[Jens]
6/8/13, 6:06 PM
#11

Då är det inget vanligt problem. Tänkte på mina vänner om jag ska rekommendera dem att ha virusprogram i sina telefoner.

Upp till toppen
Annons: