Annons:
Etikettteknik
Läst 5327 ggr
gulzebra
2013-06-08 16:44

Galaxy Gio vs S3

Funtar på att köpa en Samsung Galaxy S3 i höst. Om jag står ut med att vänta tills dess vill säga.

Har nu en Samsung Galaxy Gio, och i det stora hela är jag rätt nöjd med den. Det jag inte är nöjd över är utrymmet - iom att det är så brutalt få grejer som kan flyttas till SD-kortet blir luren full så vansinnigt snabbt, och jag har ändå inte en vansinnig mängd appar odyl… Nyss blev den full igen i samband med några uppdateringar och well, jag blir vansinnig på eländet. Jag använder min lur mer som ett hjälpmedel än en telefon, så jag är liksom ganska beroende av att eländet faktiskt fungerar som det ska.

Så ja, en S3 funderar jag på då, främst för bättre minne i själva luren. Hur mycket bättre är den egentligen, är den värd pengarna? Har den nackdelar jämfört med Gio som är bra att känna till? 

Jag antar att en S3 är i stort sett lika simpel som en Gio iom att det är Samsung-lurar båda två - har jag rätt? Hade innan jag skaffade min Gio en handifon som blev alltför simpel, och har häromdagen grävt i syrrans nya Xperia som bara var förvirrande - Samsungs upplägg i luren (eller vad man ska kalla det) har visat sig passa mig som handen i handsken, så det vore ruggigt surt om det är väldigt annorlunda i en S3. Jag gillar logiken i min Gio liksom, och vill gärna ha kvar den logiken - får jag det med en S3? 🙂

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
[Nathalie62]
2013-06-08 17:57
#1

Jag äger en S3 själv och har aldrig ångrat mitt köp, jag vet inte hur logiken är på en Gio men antar att det inte är så extrem stor skillnad, trots allt är båda en samsung.

För min del var den värd varje krona.

Mitt förslag är att du åker till Media Markt och känner på luren, där har dom all teknik igång så man kan testa sig fram, då får man en rätt bra hum om det faller en i smaken och passar dina önskemål.

gulzebra
2013-06-08 18:34
#2

Tack!
Något Media Markt har vi tyvärr inte här. Däremot har vi Elgiganten odyl, så jag kan ju kika in där iaf :) Men jag kikade lite på videos på Youtube och det ser onekligen lovande ut!

Hur är batteriet förresten? Ska man vara beredd på att skaffa ett extra eller klarar man sig på en laddning hela dagen? Jag är inte den som går runt och spelar och facebookar till förbannelse, men det vore onekligen trevligt om den går att använda som bla mp3-spelare utan att den dör 🙂

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

bamse6311
2013-06-09 01:44
#3

Funderar du på en SGS3 så låt mig förseslå att du även kollar in en HTC OneX, de bör ligga i samma prisklass.

HÄR ett utförligt  test mellan SGS3, HTC OneX samt XperiaS..
Läs igenom testet innan du slutligen bestämmer dig.

Bästa hälsningar,
Bertil

gulzebra
2013-06-09 01:52
#4

Håller mig gärna till Samsung iom att det passar mig :)

Beställde en S3 ikväll, hoppas att den anländer snabbt nu! 😃

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

bamse6311
2013-06-09 02:18
#5

Grattis till din SGS3 som du garanterat kommer att gilla väldigt mycket.
Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-06-09 08:51
#6

ooops, jag hann inte svara nåt innan du klappade till på en 😃! men det ska du nog bli nöjd med, det borde vara som natt och dag jämfört med gion tycker jag 🙂. blev det en "vanlig" eller en 4G?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
gulzebra
2013-06-09 12:44
#7

Indeed, bråttom bråttom! Är så vansinnigt trött på min Gio! :P
Det blev en vanlig. Jag har klarat mig utan 4G i alla år så jag ser inte riktigt vad jag ska med det till nu, vet inte ens vad det är 😃

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Nathalie62]
2013-06-09 14:11
#8

#2, Trevligt att du fick beställt en nu gulzebra och grattis till ditt köp.
Gällande batteriet så får man oftast ladda den varje kväll, ibland oftare, du kan ju avvakta och se hur det funkar innan du köper ett men i och för sig, extra batteri är alltid bra att ha ifall att 😛

gulzebra
2013-06-09 14:28
#9

Ja jag förväntar mig då inget superbatteri iaf :) Annars har jag ju kvar min Gio som reserv om nåt händer med S3an, så ska jag åka långt kan jag alltid ha den med avslagen så jag kan använda den vid behov ^^

Men nu blev jag förvirrad - läste nåt om microsim och sånt hit och dit. Jag har aldrig hört talas om andra simkort än de "gamla vanliga" sas. Kommer jag kunna flytta över mitt nuvarande simkort till nya luren (köper den olåst) eller måste jag skaffa en annan sorts simkort? 🤔

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Nathalie62]
2013-06-09 14:35
#10

#89, Jag vet inte vad för SIM-kort det finns i Gio men det borde väl vara samma? Är det ett micro så ska det ju inte vara några problem och flytta över det.

gulzebra
2013-06-09 14:42
#11

Är tydligen ett minisim i gion och microsim i s3an. Nåja, bara att beställa nytt. Får tydligen behålla gamla numret iaf :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Nathalie62]
2013-06-09 14:46
#12

#11, Då måste du tyvärr ha ett nytt, ja det är ju bra att du åtminstone kan behålla det gamla numret, bara jobbigt att behöva byta 🤪

gulzebra
2013-06-09 14:53
#13

Mjo… Tills man ser att Comviq tydligen har kombi, så det vete fasen faktiskt - får jag då hem ett likadant som jag redan har men blir tvungen att klippa tro… För klippa känns inte ett dugg lockande må jag säga, och om jag får hem ett likadant som jag redan har är det ju bara bortkastade pengar. Inte hittar jag bilder på ett kombikort på google heller så jag ser om det är det jag har 😮

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
gulzebra
2013-06-09 14:56
#14

Asch, vad dum jag är, googlade dåligt. Det blir nybeställning, ty jag har icke ett kombisim! :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Nathalie62]
2013-06-09 15:04
#15

#14, Nu blir jag avis, vill också ha en ny lur 😉
Hoppas du inte behöver vänta för länge nu innan den anländer.

gulzebra
2013-06-09 15:27
#16

Du får skaffa en! ;)
Instämmer i allra högsta grad! De är slut på lager där jag beställde men  de beräknas in idag står det, men jag antar ju att de kanske får in de imorrn isf - och får de bara in de går det nog snabbt, Cyberphoto är sjukt nice på det sättet! 😃

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Nathalie62]
2013-06-09 16:37
#17

#16, jag har ju som sagt redan en S3 😃 men vill ha en nyare nu, har dock inte riktigt bestämt mig vilken 😛

gulzebra
2013-06-09 16:46
#18

S4 då kanske ;) Var vansinnigt lockad av den själv, men 6000 för en telefon… Alltså, näe. Jag tyckte min Gio var dyr liksom 😛

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Nathalie62]
2013-06-09 21:02
#19

#18, Tja kanske men håller med dig att priset är lite väl för mycket, får se om jag finner någon i en billigare variant men som dock är lika bra eller till och med bättre än S3, (vet jag har höga krav) 🤪🤔

gulzebra
2013-06-09 21:09
#20

Antar att du lär behöva ett lycka till då kanske! Lycka till ;)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
kissidor
2013-06-09 21:10
#21

har man lite tålamod så kostar den inte fullt så mycket om ett tag 🙂. jag var nöjd när jag snubblade över ett jubileumserbjudande på discshop som bara varade en dag och bara gick ut till nyhetsbrevsprenumeranter, då fick jag den för fem och två ungefär vilket var ett bra pris så tidigt. jag hade nog inte tänkt slå till så tidigt annars, men då kunde jag inte motstå frestelsen 😊

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-06-09 21:11
#22

#19 Nathalie62

Höga krav går ju ofta arm i arm med den ekonomi som man har.

Personligen så "älskar" jag allt tekniskt som mobiler, datorer osv och vill egentligen mest av allt ha det allra senaste av allt.

Tyvärr måste jag dock titta i plånboken och inse att jag måste besinna mig.

Skulle just nu mest av allt vilja ha en HTC One men eftersom jag fortfarande har bindningstid kvar på min Sensation så måste jag vänta.

Hade jag haft den ekonomiska möjligheten så hade jag slängt fram sex tusen spänn och köpt en One direkt på momangen.

Bindningstiden tillhör ju abonnemanget och inte vilken lur jag sätter simkortet i.

Dock så får än så länge den där One bli en dröm så länge tills bindningstiden går ut.

Bästa hälsningar,
Bertil

gulzebra
2013-06-09 21:14
#23

Hur är det med batteri förresten - kan jag använda batteriet i min Gio till S3an? Tyckte de såg likadana ut men mer än så fattar jag liksom inte av batterier - det vore onekligen praktiskt om Gions batteri kan ligga redo i väskan som extrabatteri vid behov de gånger man är borta ett tag! 🙂

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Nathalie62]
2013-06-09 21:15
#24

#20, Tackar, det lär jag nog behöva.😉

#21, lite, tycker man får vänta flera månader innan dom sänker priset en bit, ja det var ett kanonpris i så tidigt skede så förstår att du slog till då, hade jag också gjort, jag tar sällan emot nyhetsbrev så får aldrig sådant, kanske ska ändra på det nu 😃

[Nathalie62]
2013-06-09 21:19
#25

#23, Jag är osäker på om du kan använda samma, är det inte större i en S3 tro? Hoppas någon har bättre vetskap än mig för vågar tyvärr inte svara på det.

gulzebra
2013-06-09 21:26
#26

#25: Det skulle inte förvåna mig ett dugg och det är det jag förväntar mig, men det vore onekligen praktiskt om det går 😃

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

kissidor
2013-06-09 21:57
#27

utan att ha kollat det säger jag ändå obönhörligen att nix, inte en chans att det är samma batteri. har jag fel får ni smiska mig medvetslös med överkokt sparris om ni vill.

nog är det praktiskt att ha ett extrabatteri i väskan alltid 🙂. originalbatterierna kostar ju lite, men du kanske kan köpa ett billigare som inte är original iaf? de är ju av sämre kvalitet men som en backup är det väl ändå bättre än inget?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
gulzebra
2013-06-09 22:24
#28

Ja då får det bli ett nytt helt enkelt :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Nathalie62]
2013-06-10 13:01
#29

#27, "har jag fel får ni smiska mig medvetslös med överkokt sparris om ni vill", ha ha, då får vi införskaffa sparris först  😛 du är så rolig ibland kissidor.

Men om det inte är orginal batteri då blir det väl piratkopia? Vete sjutton om jag ändå inte betalat någon krona extra för att få ett riktigt i så fall. 

#28, Det gör du rätt i.🙂

kissidor
2013-06-10 14:12
#30

nej pirat är det inte, det är helt enkelt ett batteri som passar till den telefonen från en annan tillverkare, det är inget skumt med det i och för sig 🙂.  fast som sagt kvaliteten är inte den bästa och framförallt högst varierande. nu har ju ändå sgs3:an varit ute ett tag, då brukar även tillbehörspriserna sjunka lite så originalbatteriet kanske inte är så hutlöst längre?

Värd på Mobiltelefoner och Android

gulzebra
2013-06-10 15:13
#31

Känslan när Cyberphoto ändrat från att få luren i lager idag till nån gång nästa vecka… Gaah jag vill ju ha den nu! 😭😛

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

kissidor
2013-06-10 15:34
#32

det borde vara olagligt att göra så 😕!

Värd på Mobiltelefoner och Android

gulzebra
2013-06-10 15:35
#33

Indeed!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

bamse6311
2013-06-10 18:59
#34

Ett batteri till SGS3 kostar 99 kr på 24.se

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
gulzebra
2013-06-10 19:07
#35

Inte illa, tackar!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

kissidor
2013-06-10 19:07
#36

ja de ligger ungefär i den där prisklassen när man köper dem i sverige, icke samsung originalbatterierna. samsung original kostar väl upp till 3 gånger så mycket.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-06-10 19:17
#37

24.se har även originalbatteriet och det kostar 169 kr.

När jag skulle köpa batteri till min Sensation så kostade ett sådant här icke original även det 99 kr.

Jag köpte ett original och det kostade bara 50 spänn mer, alltså 149 kr så jag tog naturligtvis det.

Sedan så är det en annan sak och det är att man egentligen aldrig vet om det där piratbatteriet egentligen är exakt detsamma som originalet.

Hur som helst så får du ett originalbatteri för 169 kr vilket ju måste anses väldigt överkomligt.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-06-10 19:45
#38

ja det var ett riktigt bra pris 🙂! och ett bra exempel på det jag sa tidigare att även tillbehören brukar sjunka i pris när telefonen i fråga funnits ute ett tag.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-06-10 20:54
#39

#38kissidor

Visst är det så och det är ju inte bara priset på tillbehören som sjunker utan även priset på själva luren.

När bindningstiden på min lur upphör om knappt 10 månader så har säkert One sjunkit ganska betydligt i pris.

Å andra sidan så är det ju just i April som HTC börjar presentera sitt nya flaggskepp så då blir det väl den nya som man blir sugen på *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
2013-06-10 22:50
#40

#31, Nej så tråkigt, tycker också det borde vara olagligt att ändra så eller åtminstone ge folk någon kompensation av något slag.

gulzebra
2013-06-14 14:55
#41

Och vad händer när de inte får luren i lager förrän den 21a tro? Jo, jag blir otålig och mailar de om att jag tar en röd istället, fast den är snorful på produktbilderna. Glor på lite videos och förlikar mig med tanken på en röd, SÅ hemsk ser den ju inte ut ändå. Sen så poff! Pebble blue i lager! Mailar igen och frågar om det verkligen stämmer, för isf vill jag ha en blå, men har det blivit något fel och det fortfarande kommer dröja tar jag en röd ändå. Fick inget svar och poff så kommer bekräftelse på skickad order samma dag. Det får bli en överraskning alltså, för jag vet inte om de hann se något mail alls innan luren skickades.

Igår hämtade jag ut min lur - det blev en blå 😃 Är hur nöjd som helst hittills, ska mest vänja mig vid att ha en lur i fodral, och så storleken på luren - herrejävlar vad stor den är jämfört med min gamla Gio 😛

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
kissidor
2013-06-14 16:45
#42

vad rörigt 😮😃! bra att du fick en blå till slut i alla fall 🙂. förstår att du nu till att börja med mest är chockad och kanske lite skeptisk mot storleken, men jag törs nästan lova att du snart har vant dig och börjat uppskatta fördelarna med det 😉.

Värd på Mobiltelefoner och Android

gulzebra
2013-06-15 01:01
#43

#42: Nä skeptisk är jag inte, bara ovan - jag gillar storleken ^^ Plötsligt kan jag skriva sms odyl utan att trycka på fel tangent hela tiden, bara en sån sak liksom! Fattas bara att det ska bli onsdag så jag får tanka på den också, just nu har jag inte ens internet på den efter att comviq drog vartenda öre jag hade när saldot inte täckte kostnaden för nytt minneskort. Heja gratis wifi när det finns tillgängligt! 😃

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

kissidor
2013-06-15 08:51
#44

hoppas du kommer att ha wifi hela helgen då 🙂 - lätt värdelöst att ha en ny smartphone och inte kunna leka med den med internetanslutning 😮😭

Värd på Mobiltelefoner och Android

gulzebra
2013-06-15 13:15
#45

#44: Det har jag icke - har ingen wifi alls hemma (jävla grannar till att låsa, taskigt! :P) och blir hemma under helgen. Finns hos morsan däremot, så jag får väl våldgästa henne annars ;)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

kissidor
2013-06-15 15:00
#46

vojvoj, ja det får du göra då, när abstinensen blir för stor 😃.

själv sitter jag också och pysslar för fullt med en sgs3 som jag håller på och gör i ordning till dottern 😉. hennes galaxy nexus hade väl dugt ett år till egentligen men det var så att jag fick en sgs3 från jobbet men prylnördig som jag är blev jag sjuk på en sgs4 😊. så då köpte jag en sån själv, lät min note 2 bli jobbtelefon, och dotran får sgs3:an. bra jag är på att bortförklara mig när jag köper nya prylar va 😇?

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-06-15 15:20
#47

Grattis till nya "luren".

Bästa hälsningar,
Bertil

gulzebra
2013-06-15 15:54
#48

#46: Jo precis! Eller så hoppas jag på lån från farsgubben som just fått sms om det - ty jag behöver ha internet i luren på ett möte på tisdag men är luspank till onsdag! Så vem vet, kanske sitter här hemma och surfar ikväll med lite tur 😛

Haha ohja! Låter ju skitbra, antar att du inte har en dotter som gnäller om man säger så 😉

#47: Tacktack! 😃

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
kissidor
2013-06-15 20:11
#49

nä hon är väl lite bortskämd antar jag 😊. många anser ju att barn inte ska ha annat än budgetlurar, men hon smittas ju av mitt intresse för ny och bra teknik, och då tycker jag inte det skulle kännas schysst att bara låta henne ha skitgrejer när jag unnar mig själv top-of-the-line. hade vi inte råd med annat än det billigaste till nån av oss vore det självklart en annan femma.

håller tummarna för att du får surfa inom snar framtid då 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

gulzebra
2013-06-15 21:29
#50

#49: Tycker budgetlur som regel låter rätt vanskligt faktiskt (nåja, hänger väl på ålder också). Fine om man inte har råd med mer men som du säger, när man själv har en dyr så… Kan inte annat än minnas min alldeles överjävliga Trium jag fick när min 3310 blev stulen när det begav sig. Kunde inte ens smsa eller ringa med den utan kunde bara bli uppringd - man kände sig inte alls omtyckt när ens föräldrar köpte nytt till sig själva men "inte hade råd" med något som faktiskt fungerade när man satt på ett internat 6 mil bort kan jag meddela >.< Nä, lika för alla tror jag på. Har man bara råd med billigt så kör man billigt till allihop. Har man råd med dyrt så för all del, kör på dyrt. Har man råd med en svindyr och en svinbillig kan man gott gå halva vägen vardera om inte ena parten har behov av den dyrare (som jag som behöver min som hjälpmedel, hade jag barn så hade ungen fått nöja sig med billigt). Beroende på hur ens unge sköter luren och hur man sköter ekonomin då förstås, har man en heltidsarbetande 19-åring hemma så är det ju en annan sak tex 😛

Yes, nu är luren tankad! 😃

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

kissidor
2013-06-15 21:50
#51

grattis till tankningen, kvällen är räddad eller 😃?

Värd på Mobiltelefoner och Android

gulzebra
2013-06-15 22:00
#52

Haha ja typ! 😃

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

bamse6311
2013-06-16 03:33
#53

Tänk nu också på batteritiden.

Ju fler appar/sidor som man installerar och som ligger och kör i bakgrunden så suger luren mer och mer batteri.

Själv så har jag allt öppet hela tiden.
Finns ju ingen menig med att ha allt installerat om det inte ligger där in real time.

När jag sitter och ser på tv så "plingar" det hela tiden så då måste man ju bara gå in och se på Facebook, Instagam, Mail eller vad det nu är som "plingat".

Btw så det där med att se på tv.
Ofta så sitter jag och tittar på ett tv-program på min tv samtidigt som jag sitter och tittar på ett annat tv-program på luren.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-06-16 08:16
#54

men Bertil 😮😃! jag brukar åtminstone vänta till reklampauserna innan jag tittar på ett annat program i plattan eller luren 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-06-16 10:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

@#54 kissidor.

Svt har ju inga reklampauser *skrattar*.
Sedan dessutom kissidor så är ju vi män välkända för vår simultankapacitet, hahaha.

Bästa hälsningar,
Bertil

Btw ni tjejer på tråden, ni har väl inte missat H&M:s nya manliga modell och dragplåster, hahahaha.

Annons:
kissidor
2013-06-16 10:25
#56

haha, den var bra Bertil 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-06-16 11:37
#57

#56 kissidor

Man har sina stunder, men det är väl simultankapaciteten det beror på, hahaha.

Bästa hälsningar,
Bertil

gulzebra
2013-06-16 14:42
#58

😃

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Lurvas11
2013-06-17 23:47
#59

Är du nöjd med sgs3? Jag har en vit sådann och fullkomligt ÄLSKAR den :) Det ända jag stör mig på i storleken är att när jag har den i höger hand når jag inte längst upp i vänstra hörnet med tummen ^^

Hälsningar Lurvas11Glad

gulzebra
2013-06-18 00:19
#60

Yes, jag är nöjd! ^^ Trodde kameran skulle vara bättre förvisso men den är så pass oviktig att jag inte ens kollade upp det innan :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

kissidor
2013-06-18 06:02
#61

#59 nej det är ju det där med tumgreppet, det får man göra avkall på för att få fördelarna av en stor härlig skärm som gör allt surfande så mycket enklare och allt filmtittande etc så mycket mer meningsfullt. då skulle du sett mig kämpa med min galaxy note 2 när det ringde eller messade och man bara hade ena handen fri 😃. denna helt underbara telefon blev jag tvungen att ge upp på 😕, och skaffa en s4 istället som jag då jämförelsevis tycker är förfärligt nätt och behändig 😃. men tack och lov har jag kvar sgn2:an i alla fall, nu som jobbtelefon för den använder jag inte lika mycket - och ringer det i tjänsten när jag har händerna fulla kan det vänta 😇😉. men blir jag sugen på en riktigt maffig skärm är det bara att ta fram den 🙂.

#60 kameran är bland det minst viktiga för mig med, men på en flaggskeppsmodell tycker man ju av ren princip att den ska vara bra. men  det är väl också så att eftersom man är måttligt intresserad så orkar man inte lära sig använda de inställningar som skulle ge bäst resultat 😊😓

Värd på Mobiltelefoner och Android

gulzebra
2013-06-18 09:47
#62

#61: Jo precis, orka liksom! Vill jag anstränga mig så plockar jag hellre fram systemkameran :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
Upp till toppen
Annons: