Annons:
Etikettoperatörer
Läst 15086 ggr
[SarahOhrn]
6/9/13, 9:57 AM

Telia VS Halebop

Dom har ju samma nät så där finns inget att säga. 

Men har bestlutsångest! Halebop är 50 kr billigare i månaden och har 6000 sms/mån mot Telias 1500 sms (jag smsar mycket!) där vinner ju Halebop! Men sen är det viktigt för mig att få ett bra nummer och på Halebop kan du inte välja, då får du ett random nummer sen måste du betala 250 kr för ett nummerbyte och får då bara 3 nya nummer att välja på. På Telia kan du välja ett bra nummer direkt! Stort plus! Men så vinner Halebop igen då 4G-surf ingår, Telia kostar det 50 kr/mån om jag förstått rätt, helt värdelöst då 4G-surfen ingår hos alla andra operatörer! Men hos Telia får du ju en surfplatta från Samsung nu också, dock har jag redan en iPad men utan 3G så det ska väl gå att få användning för den också. Eftersom det ingår ett extraSIM under 24 mån. Där har ju Telia ännu ett stort plus. Så dom ligger och väger lika men på olika saker, åh sån beslutsångest!!

Bara nyfiken, vilken operatör hade ni valt i detta fall?

Annons:
[Nathalie62]
6/9/13, 2:26 PM
#1

Jag hade valt Telia, hade Halebop för ett par år sen och när det var strul fanns det ingen support och någon hjälp hittade man inte någonstans men det kan ju ha förändrats idag, men hade föredragit Telia ändå 😛

Man får en surfplatta (som du egentligen redan har) från Telia och man har möjligheter att få bra nummer, men hur stor betydelse har det för dig över lag?

Du får överväga för och nackdelar ett tag till och se vad du kommer fram till men det verkar som att det lutar åt Halebop för din del eftersom dom är trots allt 50 kr billigare och 4G ingår.

[SarahOhrn]
6/9/13, 2:29 PM
#2

#1 Det är ju det egentligen lutar det åt Halebop på alla sätt MEN just numret är väldigt viktigt för mig! :/ Kan inte ha ett random skitdåligt nummer… 

Problemet är ju support dom har bara chatt men tycker ändå de funkar bra

[Nathalie62]
6/9/13, 2:32 PM
#3

#2, Det är inget du tror du kommer vänja dig vid då angående numret? Jag är bara orolig för att du kanske ångrar dig om du väljer Telia nästan enbart för det.

Så dom har fått chatt nu, okej, det hade dom inte på den tiden jag hade Halebob, bra att dom fått kontaktmöjligheter nu.

[SarahOhrn]
6/9/13, 2:40 PM
#4

#3 Ja dom har haft chatt ett tag så det funkar bra. Ingen kö typ och snabb bra hjälp. Så tror det kommer funka, skriver hellre än pratar också då man får allt skriftligt liksom! :) 

Men ja det blir nog Halebop och att betala 250 kr för ett nummerbyte om det är ett dåligt nummer. Det får vara värt! 

Surt att man kommer ha Mecenat i höst bara och att man då kunde fått det ytterligare 50 kr billigare i månaden men min telefon sjunger på sista versen så det är verkligen inte att tänka på att vänta till i höst! :P

[Nathalie62]
6/9/13, 2:44 PM
#5

#3, Ja och skulle du nu vilja byta det du fått så får man ju åtminstone 3 st att välja på, det borde ju finnas något som faller dig i smaken då 😃

Vad är Mecenat för något? 😛

[SarahOhrn]
6/9/13, 6:26 PM
#6

Det är studentrabatt! :)

Men nu beställde jag i alla fall, på halebop!

Annons:
bamse6311
6/9/13, 7:53 PM
#7

Nu förstår jag inte riktigt.

Du får väl portera det telefonnummer du redan har till vilken operatör du än byter mellan?

Bästa hälsningar,
Bertil

[SarahOhrn]
6/9/13, 8:08 PM
#8

#7 Jo men jag ska inte portera mitt nummer, dels för att det blir massa krångel då jag har bindningstid så den som tar över mitt abonnemang tar även över numret och känner inte tat det spelar mig nån roll att byta nummer heller men vill ju ha ett som flyter på hyfsat bra.

Wildstyler´s
6/25/13, 11:07 PM
#9

Du kan väl kanske skaffa ett kontantkort hos Telia först, om man nu får välja nummer hos dem på så vis!? Sen ta du det nr och registrera hos Halebop som abonnemang? :)

Upp till toppen
Annons: