Annons:
Etiketttävlingar-undersökningar
Läst 2083 ggr
[Nathalie62]
2013-06-10 23:43

Liten enkät

Hur mycket appar köper du för varje månad på ett ungefär?

Välj bland alternativen nedan.

Annons:
[Nathalie62]
2013-06-10 23:44
#1

Valde 1 eftersom jag nästan aldrig köper sådant.

bamse6311
2013-06-11 00:38
#2

Samma här.
Köper väldigt sällan appar då det finns så många som är free.

Nu räknar jag inte in sådana appar som Spotify då det ju inte är själva appen som kostar utan tjänsten i sig som kostar.

Vissa appar som TuneIn finns både som free och betalvariant (pro) och där använder jag free då jag kan få in hur mycket radiostationer som helst på den.

Så där är det ju med många appar att de finns för både free och pro men att det är ganska litet som skiljer dem åt.

Detsamma är det med "Angry birds", varför skall jag betala 20 spänn när jag inte ens klarar ut gratisvarianten *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-06-11 11:41
#3

jag valde alt 2, men det kanske är 1 istället, det är jag inte säker på. eftersom jag kör rootade telefoner så tillkommer det ett utbud av lite mer avancerade appar som blir möjliga att använda, och det utvecklingsarbetet förstår man att de vill ha nån krona för. sen brukar jag alltid köpa premiumversionen efter ett tag på de appar jag testat och sett att de är bra och jag vill ha kvar dem, antingen det är för att man får fler funktioner, slipper reklam, eller bara tycker att utvecklaren bör få en slant för en så bra app.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2013-06-11 18:58
#4

#3, så gör jag också, brukar oftast testa dom ett bra tag och tycker jag den är superbra och kommer ha stor nytta av den och dels en eller flera av de alternativ du upppgav så betalar jag gärna pro-versionen, det blir inte så värst många kronor och tycker dom är värda det i så fall 🙂

[tråkig]
2013-06-13 23:04
#5

tog de sist för jag laddar bara ner gratis appar😃

kissidor
2013-06-14 06:17
#6

fast då borde du väl egentligen ha valt 0-20kr 🙂? men jag tror jag förstår hur du tänker, att lägger man sin röst på det intervallet så är det som att man skulle kunna tänka sig att betala upp till 20kr i månaden för appar medans du bestämt dig för att aldrig nånsin betala för en app. men alternativet du valde nu är väl å andra sidan avsett för de som inte alls har en smartphone.

aja, det kanske kunde ha funnits ett alternativ till men så är det med undersökningar, hur man än tänker till när man gör svarsalternativen visar det sig alltid efteråt att det hade behövts ett till för att passa alla 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
2013-06-14 12:54
#7

#7, Ja och tyvärr kan man inte ändra/redigera dom efteråt 😉ändå satt jag säkert ett halvtimme bara och få denna färdig 😮

[Mustangcab]
2013-06-14 13:49
#8

Valde 1 men har inga appar som kostar något.

gulzebra
2013-06-15 13:19
#9

Precis 0 kr/månad. Jag kan tänka mig att betala för en app som skulle göra nytta (typ en bra kalender, har än sålänge inte hittat någon gratis som funkar på det sätt jag vill), men har inte rätt kort så jag kan inte betala varesig jag vill eller inte. Vilket jag iofs inte vill 😛

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

UrchinFamiljen
2013-06-19 17:20
#10

Har aldrig köpt en app då pappa inte tycker det.😛

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Upp till toppen
Annons: