Annons:
Etikettteknik
Läst 3243 ggr
Sparklingponi
2013-06-15 22:40

Sony Xperia Go ST27i

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Sony Xperia Go? 
Jag har inte så fet budget och tyckte att den verkade bra. Vill ha en smartphone som är vattentålig då jag tappade min iPhone i toaletten 😡 Dessutom har min kompis en liknande som jag tycker om ganska mycket och denna verkar vara uppföljaren.

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/ST27IWHITE/sony-xperia-go-st27i-smartphone-vit

Kostar 1 779 kr. Däremot kommer jag att ha kontantkort under sommaren tills jag har börjat få lön och kan stå för ett abonnemang själv, men jag är i akut behov av att kunna ringa och bli kontaktad av bl.a. jobb och nära.

Någon som har tips eller erfarenheter av denna mobil?

Annons:
kissidor
2013-06-16 08:30
#1

största nackdelen är att du med en tålig telefon ända fram tills helt nyligen har fått ganska mycket sämre prestanda i övrigt för samma peng, och risken är därför att du kan uppleva den som laggig, men det beror också på vad du är van vid. jag tycker det är synd att den har bara 512MB i RAM, det borde vara dess största handikapp prestandamässigt. men har man inte så många appar igång samtidigt så kanske man inte störs av det. om du inte redan har gjort det, så gå in på den på prisjakt och läs lite recensioner och kundomdömen för att få lite mer kött på benen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1271187

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-06-16 10:11
#2

HÄR test på luren från Swedroid.

Det är alltid svårt att rådge någon vilken lur som kan vara bäst.
Personligen så anser jag att får se till vilket behov man har och vad man skall använda sin lur till.

Precis som kissidor skriver så har en "tålig" rent historiskt sett alltid haft sämre prestanda.

Sony håller ju på att ändra på det med sina senaste lurar som både är tåliga och har fantastsikt bra prestanda men då pratar vi om Z och likande sony-lurar som ligger i ett annat prissegment.

Som kissidor skriver så är 512 i RAM inte så väldigt mycket men beroende på hur man skall använda sin lur så kan det ju mycket väl också räcka.

Kolla testet och den har ju fått bra betyg i förhållande till sitt pris och mycket bra betyg för sin stryktålighet.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-06-16 10:28
#3

fast inte så bra kundomdömen, framförallt i uppdateringar från de som haft den ett tag. recensenterna har dem ju bara i ett par veckor och kan aldrig säga hur de kommer att vara i långa loppet. det verkar vara lite si och så med tåligheten också, och då faller ju hela idén 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-06-16 11:00
#4

#3 kissidor

Det är ju precis det som är problemet med tester av vad det nu månde vara.

Pratade med en kompis (Lars) om precis samma sak för en vecka sedan över ett par glas whiskey.

Då gällde det tv-apparater och jag hävdade att Samsung ofta fick bäst i test inom varje prissegment.

Nu hade han en annan erfarenhet då han köpte en Samsung och en Sony ungefär samtidigt.

Samsungen hade lagt av redan efter ett par år medan Sonyn fortfarande fungerade helt perfekt.

Dessutom kissidor så vet man aldrig riktigt hur objektiva de där testarna (människorna som testar) är.

I och för sig så har jag faktiskt en stor tilltro till dem och det inte minst genom mina 15 år inom konsumentkooperationen.

Jag jobbade mycket med hushållsprodukter och de där tjejerna på KF:s provkök var jävla stenhårda när de testade olika varumärken inom samma produkt.

Skulle de där tjejerna/kvinnorna till exempel testa matberedare varav en var av Kooperationens eget varumärke så bekymrade det inte det de där tjejerna/kvinnorna, dom var helt enkelt omutbara.

Kommer ihåg en gång för många år sedan när KF skulle lansera en elektrisk rakapparat under det egna varumärket Hugin.

Jag frågade produktchefen på avdelningen varför de inte skickade ner den till provköket för test som de sedan kunde använda i marknadsföringen.

Nej fan sade han, det vågar vi jävlar inte!

Oj då, det blev väldigt långt det här och inte tusan handlade det om lurar men däremot om tester av olika produkter.

Precis som du skriver kissidor så testar Swedroid, PcFörAlla, Mobil.se, m3.se och alla de andra bara en produkt under en högst begränsad tid.

Ungefär som min kompis Samsung TV, bäst i test men den höll jävlar knappt två år.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: