Annons:
Etikettövrigt
Läst 1343 ggr
Lurvas11
2013-06-18 12:23

Vilket märke föredrar du?

Vilket mobilmärke föredrar du? :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Annons:
kissidor
2013-06-18 13:03
#1

ja jag lägger utan att behöva fundera min röst på samsung, det är många som har klagomål på samsung och jag kan iofs förstå vad det är de inte gillar - men för mig passar det klockrent.

lätt och hållbar plast, ser inte så bra ut kanske men det är lätt åtgärdat med ett skin tex 🙂.

sim-kortplats och utbytbart batteri.

stor och färgstark härlig amoledskärm (gillas inte av alla men jag älskar det ❤️) med ljuvlig responsivitet i skärmen.

touchwiz är ju så mycket, och jag gillar de smarta funktionerna som ingår i det även om jag inte använder allihop. däremot kan jag inte med launchern med alla sina stökiga blaffor, så den byter jag ut mot nova prime det första jag gör och sen har man fullt utbyte av telefonens topp-prestanda.

att samsunglurarna är populära och vanligt förekommande gör att de har ganska stort stöd bland fristående utvecklare, så jag rootar alltid mina telefoner och ibland lägger jag in en custom rom, det tycker jag personligen också är en fördel att man kan göra även om det absolut inte är nödvändigt för alla.

OBS! att allt jag skriver gäller för toppmodellerna, jag tror knappast jag skulle trivas med samsungs budgetlurar 🤢. har/har haft samsung galaxy s2, nexus, note 2, s3 4G samt s4, så det är utifrån dem jag skriver

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2013-06-18 13:22
#2

Trevligt att du skapade en liten förfrågan Lurvas 👍jag föredrar Samsung 😉

[tråkig]
2013-06-18 16:03
#3

appel är själv klart för mej android är okså bra men appel har jag helst

Lurvas11
2013-06-18 17:30
#4

#1 Jag håller med dig! Samsung slår allt! 😃
#2 😃

Hälsningar Lurvas11Glad

Snurpan79
2013-06-18 18:08
#5

Jag valde HTC främst för att jag gillar deras Sense och tycker att de gör snygga mobiler.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

moln50
2013-06-18 19:30
#6

jag valde nokia

Annons:
bamse6311
2013-06-19 02:58
#7

HTC!
Säger som Snurpan79 att jag gillar Sense.

Förutom att lurarna är snygga så ligger de alltid med i framkanten rent tekniskt.

Kör en Sensation just nu men den kom ju ut redan 2011 så det är ju en gammal modell.
När min bindningstid på den går ut så lutar det nog åt en HTC One.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Jens]
2013-06-19 07:32
#8

Det var ett lätt val och det är självklart en iPhone!

Finns ingen bättre telefon i mina ögon. Har testat alla topptelefoner som finns på marknaden.

"Once You Go Apple, You Never Go Back"

kissidor
2013-06-19 11:10
#9

härligt att se så många som hittat sin grej och verkligen gillar sin telefon 🙂!

det gör det desto konstigare att det finns så många som inte kan nöja sig med att de själva vet vad som passar dem bäst utan nödvändigt måste tala om för andra vad de ska tycka, och uttala sig som om de minsann sitter inne med den stora sanningen vilket ger dem rätten att vara dryga och nedlåtande Snopen. självklart måste man få tala om att man gillar den telefon man valt och varför, men tvi för fanboys 🤮

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2013-06-19 11:15
#10

#9

Kan bara hålla med. 🙂

[Steelbear]
2013-06-19 11:41
#11

Innan smartphone-eran brann mitt hjärta stenhårt för Ericsson/ Sonyericsson.

Intressant att notera i denna lista är att iPhone (där märket egentligen heter "Apple", om man ska vara petig), som ju är en endaste modell, ligger ganska tätt efter Samsung som har 10-15 olika modeller…
Vore kul att se en liknande lista på varje enskild mobiltelefonmodell. Alltså: "Vilken telefonmodell föredrar du?". Tror att iPhone skulle vara ganska solklar 1:a i en sådan lista, möjligen med hård konkurrens från Galaxy S3(?).
Visst är det BRA med konkurrens :)?! Visst är det KUL att vi föredrar olika modeller, och ibland ändrar oss och byter till en annan modell…
MER konkurrens åt folket!  :)

PS: Vore jättetacksam för hjälp ang mitt sms-problem - inlägget från i går kväll "Strul med meddelanden" här uppe till vänster i listan. Har ni något tips, så tar jag gladeligen emot dem :)

kissidor
2013-06-19 11:44
#12

jag förstår hur du menar, men "iPhone" är ju inte heller en telefonmodell 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Steelbear]
2013-06-19 11:51
#13

Okej då, du har rätt kissidor :). Med "iPhone" menar jag "nuvarande" modell. Hade jag skrivit förra kommentaren för ett år sedan hade det gällt dåvarande 4S. Nu menar jag alltså 5, den enda iPhone:n just nu  :)

Annons:
kissidor
2013-06-19 12:03
#14

fast 4s och 4 är ju fortfarande storsäljare - då det inom iPhoneserien ju är tidigare modeller som utgör" mellanklass"- och "budget"segmentet 🙂. men då är det iPhone 5 mot samsung galaxy s4 du tänker på. och eftersom android har fler tillverkare och flera av dessa än nånsin fått till sina toppmodeller riktigt bra i år så är det en smått osäker ledarposition popularitetsmässigt s4:an har även inom android - så ja, utan tvekan skulle iPhone 5 få fler röster än s4 där.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fillixa
2013-06-23 19:42
#15

Nokia 920 är den bästa telefonen tycker jag! Jättefina bilder tar den också!

kissidor
2013-06-23 19:55
#16

en granne har en sån, han är supernöjd och jag kände lite på den och förstod varför 🙂. fast jag skulle nog tycka det var lite trist att inte ha fler appar att välja på. och så var den lite tung och klumpig, men som sagt jag kan lätt förstå varför man gillar den.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: