Annons:
Etikettövrigt
Läst 1889 ggr
[Steelbear]
2013-06-18 16:28

Strul med meddelanden...

Har en iP5. Kan skicka och ta emot sms, mms, imessage.

En (endast EN!) av kontakterna kan INTE skicka sms/mms till mig. Hon kan ta emot mina meddelanden, men alltså inte svara/skicka. Hon kan skicka och ta emot meddelanden från alla sina andra kontakter. Jag har inte någon "block-lista" eller något spärrat nummer?

Har aldrig varit med om något liknande innan. Vad tusan kan det vara för problem? Någon som har något smart svar?
Ligger "felet" i hennes mobil? Vad ska hon göra i så fall? Om hon eventuellt har råkat blocka/spärra mitt nummer - borde inte mina sms till henne spärras då, och inte tvärt om?

Mycket tacksam för tips.

Annons:
[Jens]
2013-06-19 12:44
#1

Vore intressant att veta vad hon har för telefon själv?

kissidor
2013-06-19 15:49
#2

ja det vore det - det är ju möjligt att det inte hjälper ett dyft att veta det, men det bedömer vi bäst efteråt 🙂. och har det alltid varit såhär eller när uppstod det?

det fanns en liknande fråga som jag tror ställdes i både iPhone- och androidforumen för kanske ett par månader sen, men då fanns det en misstanke om att det handlade om alla kontakter med en viss operatör. tråkigt nog fick vi aldrig veta hur det gick med det, så där finns tyvärr ingen lärdom att hämta 😕. men det är ändå intressant om flera råkar ut för så konstiga saker 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2013-06-19 17:23
#3

Jag tänkte mera på om det är så att hon har en iphone så skulle jag kunna hjälpa henne betydligt mer om felet ligger hos henne. Har telefonen android eller windows mobile så kanske jag inte kan hjälpa till så mycket som jag skulle önska idag.

kissidor
2013-06-19 19:23
#4

mm, det är ett bra skäl, och ett annat är att vet vi vad det är för telefon så har vi bättre chans att veta vilka blockeringar som överhuvudtaget går att göra på den luren 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Steelbear]
2013-06-24 16:11
#5

Fixat, men tack ändå :)

Hoppas ni har haft en suverän midsommarhelg!  :)

[Steelbear]
2013-06-24 16:15
#6

Om ni vill veta: hon hade skrivit in "mig" manuellt, och skrivit ett nummer för mycket. Haha :D!

Min reaktion: WTF?! Fel att bara svara på mina mess, och lägga upp mig som kontakt via första messet…
Haha, så galet FÅNIGT fel. Här har man googlat, ringt Telia support och stått i..
Men, men - det funkar nu i alla fall  :)

Annons:
kissidor
2013-06-24 16:24
#7

Haha, ja så kan det vara ibland 😃. Tack för att du meddelade att det är löst och vad det var 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2013-06-24 17:27
#8

#6 Hehehe! Pinsamt ;)

Upp till toppen
Annons: