Annons:
Etiketthårdvara
Läst 3388 ggr
[VSK]
2013-06-25 17:03

Iphone 5 hamnar sist i prestandatest

I ett prestandatest genomfört av en brittisk konsumentorganisation hamnar Iphone sist bland de populäraste smarta telefonerna just nu.

Läs mer här

😃

Annons:
kissidor
2013-06-25 19:02
#1

nåja, det vore ju själva attan om den inte gjorde det - den är ju trots allt förra årets modell 🙂. synd på sätt och vis att de inte släpps ungefär samtidigt, det vore kul att kunna göra en rättvisande jämförelse av samtidigt nysläppta modeller från ärkerivalerna

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
2013-06-25 19:23
#2

😎

Snurpan79
2013-06-26 00:03
#3

#1 Håller med att det är lite synd att de inte släpps ungefär samtidigt. Men det är klart, mer konkurrens än nödvändigt är onödigt. 😉😃

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Fridaybrew
2013-06-26 09:13
#4

Den kunde gått upp emot Noten de kom väl ungefär samtidigt om inte tom Noten är äldre. Fast man får ju faktiskt läsa alla recensioner som en "dagsform", så när läget förändras med en ny lur så förändras ju dagsformen. Med tanke på hur seg apple är, och hur mycket konkurrenterna pumpar ut kompetenta mobiler så blir ett eventuellt tronskifte inget annat än väldigt kortvarigt.

Slår man samman det med att man låser sig till ett enda företag så även om man just för stunden inte har bästa mobilen så är det så mycket tryggare med android, ur ett sunt konsumentperspektiv.

/Fridaybrew

kissidor
2013-06-26 11:13
#5

note 2 kom nog ungefär samtidigt ja, vilket innebär att du fridaybrew som sitter med den första note börjar gå och drömma om note 3 nu, eller Skrattar? den lär bli nåt! note 2 är ju nästan löjligt bra, hoppas verkligen de inte klyddar till det så 3:an blir sämre än man förväntar sig!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2013-06-26 14:09
#6

Här kan man läsa lite mer om Which undersökning:

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17021325.ab

Annons:
bamse6311
2013-06-26 20:38
#7

Jo, läste också det i PcFörAlla.

Nu skall man kanske ta alla sådana tester med en smula "snus" höll jag på att säga,

Alla tester i alla tidningar/forum utgår ju egentligen från vad testaren själv tycker och även om de flesta "tester" är väldigt vederhäftiga så är de ju även en smula subjektiva.

Jo, man kan mäta processorhastighet osv men de flesta tester som jag läst och inte minst i/på PcFörAlla den blir en liiiiiten smula subjektiva.

Men så är det ju med hela livet, det blir ju en liiiiten bit subjektivt.

Vilken lur man köper, tv-apparat, bil osv man faller för blir ju upp till var och en.

I många tester så hamnar ju Samsungs tv-apparater som "bäst i test".
De som har köpt en Sony påstår däremot att just deras tv-apparat är "bäst i deras test"

Den "höll" ju i några år till skillnad från den Samsung-tv som de köpte samtidigt och som gick sönder samtidigt som garantin gått/gick ut.

Jo, allt är som sagt var subjektivt och vad det gäller "lurar" så är ju även varumärket "HTC" subjektivit även om jag älskar det varumärket på en lur men det är ju just det som är subjektivt.

Vad det gäller "lurar" så har jag kompisar som har iPhone och aldrig skulle kunna tänka sig något annat.

Jag har även kompisar som har en Xperia och aldrig skulle kunna tänka sig något annat.

Sedan naturligvis kompisar som har Samsung och aldrig skulle tänka sig någon annan lur.

Sedan så slutligen känner jag även några som har HTC (mest mina barn samt jag) och som aldrig skulle kunna tänka oss något annat varumärke på lur.

Subjektivt, Ja, naturligvis även om jag personligen tycker att HTC One är den bästa lur som någonsin byggts men det tyckte ju i och för sig testarna på PcFörAlla också *skrattar*

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-06-26 21:26
#8

#7

Fast fakta är ju fakta. iaf gällandes prestanda 🙂

Du nämner att HTC One är den bästa lur som byggts. -hur grundar du den erfarenheten på? 🤔

bamse6311
2013-06-26 23:59
#9

@#7 VSK

Hela mitt inlägg gick ju ut på att allt är subjektivt.

HÄR bara en av de alla som hyllar HTC One och från PcFörAlla och fler finns.

Naturligvis precis som jag skrev så är alla sådana här test högst subjektiva.

HÄR en test där samma forum hyllar SGS4 och HÄR ett test där återigen samma forum hyllar Xperia Z.

Ja, listan kan göras lång.

Som jag faktiskt skrev så är min är min "förälskan" i HTC högst subjektiv.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-06-27 07:45
#10

#9

Nu blir jag fundersam värre… 

Din subjektiva bedömning av HTC One grundar sig på objektiv bedömning? 🤔

bamse6311
2013-06-27 08:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

@#10 VSK

Även om jag hade haft en SGS4 så hade det säkert grundat sig på helt  subjektiva bedömningar hur objektiva jag än ville framställa dem som.

Jag känner en tjej som numera kör med en IPhone 5, nja det är väl hennes andra iPhone 5, för att vara helt riktigt korrekt.

Ja hon tappade ju den första iPhone 5 i gatan så  att skärmen krackelerade men fick en ny av sitt försäkringsbolag, naturligtvis med ett visst avdrag.

Nja och btw, så tappade hon ju även sin iPhone 4 och sin iPhone 3 i gatan så att även de skärmarna krackelerade.

Dock, så kan hon naturligvis aldrig någonsin tänka sig ett annat vaumärke.

Faktum är VSK så kan även gorillaglaset på en HTC krackelera (se skärmklipp) åtminstone om man gör det i Gimp *ler*.

(Det går naturligtvis även att krackelera en skärm av vilket varumärke på lur som helst i vilket bildbehandlingsprogram som helst *ler*)

Well alla, försökte att göra det här inlägget humoristiskt vilket jag verkligen hoppas framgår av mitt lilla inlägg.

Min HTC Sensation är naturligvis välbehållen.

Har aldrig tappat den i gatan eller lagt den i min kaffekopp så därom kan jag inget säga.

Bästa hälsningar,
Berti

Upp till toppen
Annons: