Annons:
Etikettövrigt
Läst 2095 ggr
PotatoEcho
6/29/13, 9:14 PM

Enkel fråga

Har sett liknande inlägg som det jag kommer skriva. Men jag vill ha mer specefikt om just dom HÄR två mobilerna. 

Jag funderar på en Samsung galaxy s3 eller Iphone 4.

Jag gillar s3n MEN det jag ser är bättre hos Iphonen är kameran och är apparna. Det som är tråkigt är att androidanvändare blir så efter med alla appar som först alltid ska komma till iphone. 

Jag känner också att iphone 4 räker för mig då jag inte tycker att ändringarna som har gjorts i 4s och 5an är något att hurra för.

Men jag  vill gärna höra era åsikter om vilken som är bäst. Är kameran verkligen så usel som alla jag känner säger? Det  jag sett online verkar okej. Hur är s3 på kameran i mörket, både fram och bakkameran tänker jag på.


Annons:
Snurpan79
6/30/13, 12:41 AM
#1

Jag röstade på SGS3 då jag gillar friheten med Android. Att appar ofta kommer först till Iphone har nog stämt förut men tycker mig märka en liten förändring där och förhoppningsvis fortsätter trenden åt det hållet. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[Nathalie62]
6/30/13, 10:40 AM
#2

Jag valde också S3 av samma orsak som Snurpan, hade troligen blivit tokig på allt som är låst på en Iphone, att inte kunna anpassa telefonen som man själv vill.

[Nathalie62]
6/30/13, 10:46 AM
#3

Något jag förresten kan rekommendera dig är att åka till Media Markt och själv testa mobilerna så du får en egen uppfattning.

Jag tycker kameran funkar bra på S3:an också, enligt mig i alla fall men provkör båda och se vad du tycker.

kissidor
6/30/13, 6:07 PM
#4

tja jag röstade på s3 eftersom jag var tvungen att rösta på nåt för att kunna svara, men egentligen skulle jag trots att jag själv gillar samsung inte vilja rösta alls för jag tycker att det är olika från individ till individ vad som passar bäst.

det där med apparna stämmer nog inte längre dock, numera finns det nog minst lika många appar som bara finns till android som det finns som bara är till iPhone. men om det är några iPhone-appar som är särskilt viktiga för dig så kan du väl kolla om de finns för android också i google playstore . och finns de inte så kan du ju antingen söka lite själv eller fråga oss om det finns något motsvarande.

Värd på Mobiltelefoner och Android

PotatoEcho
6/30/13, 7:41 PM
#5

Tack för era svar! Jag är mest inne på S3 faktiskt. Men det finns en hel del appar till iphone som inte finns till Andriod som jag skulle vilja ha. Men jag ska försöka kolla lite hur kameran är på dessa två och försöka jämföra ännu mer. 

Det är kameran som är bland det viktigaste också tycker jag, då jag gillar att ta mycket kort.


kissidor
6/30/13, 7:51 PM
#6

ja om kameran är viktig för dig tycker jag du ska låta det avgöra ditt beslut 🙂. jag vet inte hur bra kameran i iPhone 4 är men jag har sett många bilder tagna med en väns 4s som jag tyckte var fantastiskt fina. själv är jag totalt muppig på att fotografera så även fast dottern har en s3 har jag ingen uppfattning som är värd nåt om vad den kan kan prestera på den fronten.

men ang apparna så kan du ju lista vilka det gäller som du inte hittat till android så får vi luska i om det finns nåt liknande istället

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Jens]
6/30/13, 7:59 PM
#7

#6 Vi får försöka lära oss kissidor att fotografera.;) Ska nu i veckan köpa mig en systemkamera och börja lära mig att ta bra fotografier så nu har jag mycket att lära mig framöver. *pust* Bra att du skrev 4S för hon skriver själv bara iphone 4 så jag är dock osäker på vilken telefon hon pratar om. Är det så att kameran är viktig så är iphone 4S bättre än Samsung 3 men är det iphone 4 utan S så är jag dock tveksam.

[Steelbear]
6/30/13, 8:21 PM
#8

Om iP, så varför en gammal 4? Finns den ens kvar någonstans? Annat än som bättre begagnad?…
IP har förnyats två gånger sedan denna modell. 5:an är riktigt fin kan jag säga :), och använder du Telia så ger de bättre kickar till just ip än andra telefoner (lite inside-information från en som sålt hemelektronik i 16 år…). Vid exakt samma abonnemang får du alltså större rabatt på en ip än på vilken annan telefon som helst…
Men - vill du inte lägga pengarna för 5:an, kanske det finns några enstaka 4S kvar någonstans också.

Oavsett val av telefon - lycka till, och ha en superskön söndagskväll i solen :)

kissidor
6/30/13, 8:51 PM
#9

steelbear iPhone 4 finns i högsta grad kvar i handeln och säljer ganska bra tror jag 🙂. den har sin hyfsat stora målgrupp i de som av olika mer eller mindre goda skäl nödvändigt vill ha en iPhone men som inte har råd med en nyare modell än så. 8GB-varianten har marknadsförts ganska hårt under hela våren.

Värd på Mobiltelefoner och Android

PotatoEcho
6/30/13, 9:22 PM
#10

Jo visst finns Iphone 4 kvar! Den kostar några hundralappar mindre än s3. Jag anser att det inte har gjorts några jätte stora förbättringar mellan 4,4s och 5. 

Jag har sett att bilderna som är tagna med 4an faktiskt är bättre än dom som är tagna med 4s, konstigt nog. 

Men jag är mest inne på samsungen just nu. Ska sätta mig och kolla på ännu mer unboxningsvideos på youtube ( som snart är slut) hehe och se om jag hittar några bra videos som visar kameran. 

Jag tänker verkligen inte heller köpa mobilen på någon sorts avbetalning eller liknanade att betala en summa i månanden. Jag tycker det bara är dumt att lägga ut mer pengar än vad som behövs. Då är det lika bra att spara ihop pengarna och VÄNTA, så får man pengar över också😇


PotatoEcho
7/5/13, 7:32 PM
#11

Wow, nu har jag fått upp ögonen för en ny mobil. 

Asus padfone infinity, kostar lite mer men jag hade tänkt köpa en surfplatta OCKSÅ. Så det blir ju enkelt att köpa denna. 

Vilken är att föredra av Samsung galaxy s3 och Asus padfone infinity?😍


kissidor
7/9/13, 7:37 AM
#12

ja det är lätt att bli sugen på padfone infinity 😃! men jag vet inte, för egen del vill jag nog byta telefon oftare än jag känner att jag behöver byta surfplatta, och utan telefonen är ju infinityplattan ingenting.

men jag tycker inte du ska jämföra infinity med s3 öht, infinity är ju mycket vassare än s3:an. det gäller tom för förra årets modell, asus padfone 2 (du kanske ska titta på den också, den ligger ca 1500 lägre och är har nästan lika fina prestanda - det enda jag sett den få lite kritik för är att plattans skärm inte är lika bra som telefonens). och ska du ha en s3 så ta iaf 4G-modellen så är du lite mer framtidssäkrad, både map 4G och för att den har 1GB mer i RAM-minne.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: