Annons:
Etikettönskemål
Läst 6300 ggr
Hiro
7/9/13, 9:58 PM

Vilken mobil?

Jag söker nu en ny mobil…
Finns det någon som denna:
-Minst en 5 megapixel kamera, med min nuvarande kan jag ta mycket fina bilder (5 megapixel) jag vill kunna ta bilder på rörande mål och kunna fokusera på ett föremål och resten blir suddigt + autofokus blixt är ett måste… (gärna frontkamera / 720p HD men det är inte så viktigt…) 
-Gärna stöt tålig men ej ett krav, dock måste man kunna använda skal om den inte är stöt tålig…
-Gärna lite vattentålig så den klarar av lättare regn utan att bli helt galen
-Min mobil som jag nu har en skärm 3.7” WVGA (480 X 800 pixel) jag vill få en bättre skärm även fast jag gillar denna men jag vill inte få en för stor. Gärna bara lite större för att kunna se videos och bilder bättre.
-Gärna kring 1cm bred -Man kall kunna personalisera mobilen genom att tex kunna göra om "skrivbordet" med appar, bakgrund, design mm
-Mobilen får inte vara knottrig… om allt annat stämmer så har jag inget val men häldst inte knottrig
-Mobilen skall ha ett bra batteri. Jag vill bara behöva ladda under natten men kunna ha igång mobilen 2-3 dygn utan att behöva ladda om jag endast ringer 1 samtal och skickar några sms
-Bra ljud så man kan spela upp musik och det inte skall låta typ metalliskt…
-Bra minne (kunna sätta dit ett i alla fall…) jag tar MASSOR av fotton. Jag brukar ha ca 300 bilder innan jag för över dem till min dator. Jag har många appar stundvis som kräver mycket utrymme
-Klara av kyla jag bor i norrland och använder ofta mobilen i -20 och ännu kallare (-20 är vardagligt på vintern) att den tappar lite batteri eller blir långsam är ok men den får inte stänga av sig eller att allt batteri sugs bort från mobilen

Jag kommer inte på något mer för tillfället men jag kommer säkert på något mer med tiden…

Annons:
[Nathalie62]
7/10/13, 8:42 AM
#1

Mitt bästa förslag är att kolla på Media Markt om du har möjlighet till det för då kan du testa telefoner de har som du efterfrågar.

Annars kan jag tipsa om samsung S3, dock är jag osäker på om den har exakt de krav du anger men bra nära enligt mitt tycke 😉

Hiro
7/10/13, 5:01 PM
#2

Det är 3 timmar till närmaste media markt butik, jag hade tänkt beställa :)

Hiro
7/10/13, 9:16 PM
#3

Jag är sugen på en Sony Xperia Z men tja, är jag helt fel? Jag hade kunnat gämföra den mot min HTC Desire S men, jag vet inte var jag kan hitta teknisk spec för dem båda på samma sida…

Hiro
7/10/13, 9:20 PM
#4

agh, läste en mycket dålig recention om Z, dåligt batteritid, ej utbytbart batteri. Ni behöver inte enns försöka kolla om den skulle passa xD

Haha, något förslag?

Snurpan79
7/10/13, 10:22 PM
#5

#3 En bra sida om du vill jämföra teknisk spec för mobiler är

gsmarena

.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Hiro
7/10/13, 11:10 PM
#6

skall kolla upp det, tack #5

Annons:
Hiro
7/10/13, 11:16 PM
#7

Hm… altså någon som vet var man kan köpa en HTC Desire S?
Det är en sådan jag har och tja, jag är tiktigt jäkla nöjd med den. Har inget jag kan klaga på. Skärmen höll i 1 1/2 år med min oömma behandling och har en skitbra kamera som både kan ta bilder och filma.

Jag skulle vilja hitta en likvärdig med kanske ännu högre "värden" Kan någon tipsa om en sådan mobil och länka dit jag kan hitta där man kan beställa en HTC Desire S?

kissidor
7/11/13, 9:15 AM
#8

å jag tror du skulle ångra dig hiro, om du köpte en desire s nu. den har säkert funkat jättebra hittills, men den för gammal och klen för att köpa som ny nu. men om xperia z hade varit ok prismässigt , varför då inte HTC one? 

bästa sidan att börja på när man är på jakt efter nya teknikprylar tycker jag är prisjakt.nu. där hittar man både butiker, priser, recensioner och specs samt kan kryssa för och jämföra

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
7/11/13, 11:42 AM
#9

#7, Om du är riktigt säker (tror dock också du kommer ångra dig) men verkligen vill ha en sådan lur så rekommenderar jag dig att kolla här på prisjakt, letade upp din modell så kan du titta igenom sådant som kissidor ovan nämnde.

Hiro
7/11/13, 5:13 PM
#10

#8 Jag kollade på HTC One men den hade bara 4 och inte 5 pixlar vilket är dåligt för mig som vill få så bra bilder som möjligt

#7 ja, jag kan ju kolla där

Ångra mig?
Jag tror faktiskt inte jag skulle ångra mig, den har jättebra kamera, bra design, bra ljud. Tja jag har faktiskt inget att klaga på alls och enda anledningen är att jag vill skaffa en ny är för att min som jag har nu har en sprucken skärm. Annars inget, har aldrig haft strul med den heller :o

[Nathalie62]
7/11/13, 5:22 PM
#11

#10, Önskar dig lycka till, du får berätta sen om det blev en sådan eller inte 🙂

kissidor
7/11/13, 6:44 PM
#12

hiro du vet väl om att det inte är några "vanliga" pixlar i HTC one? visst går meningarna isär lite om deras tänk med den kameran, men dålig är den knappast, och knappast sämre än den du har nu.

jo men en HTC Desire s kommer att bli alltmer problematisk att ha då den har så gamla prestanda att den i allt högre grad inte kommer att klara av appar etc som ju hela tiden anpassas efter prestanda i de nyare modellerna. du kanske kommer att vara nöjd ett tag till, men det jag betvivlar är att du fortfarande kommer att vara det om 1-2 år. men jag vet att det är lätt att fästa sig vid den telefonen, min sambo hade en och sa samma som du när den gick sönder. men nu har han en xperia v och medger att det är en dj-a skillnad i snabbhet och flyt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
7/11/13, 7:01 PM
#13

#12 okej tack för dit inlägg… vad är skillnad på pixlarna?

Skulle någon av dessa funka:

HTC Desire X
HTC Incredible S
HTC Sensation XL
HTC Sensation XL SOLO
HTC Desire HD
HTC Wildfire
HTC Legend 
HTC One… har endast "läst in" på denna men tja, kameran var tja… Kan du förklara det med pixlar #12? Det känns som om det är en uppgraderad Desire med alla saker för vad jag har läst mig till har HTC One allt som en HTC Desire S har fast uppgraderat - kameran?

Annons:
[Jens]
7/14/13, 7:14 AM
#14

#13

Det är en sak som många glömmer av och det är att kamerans megapixlar är inte det viktigaste utan hur kameran tar bilderna. I de flesta testerna som har gjorts mellan Samsung S4, iPhone 5 och HTC One  så är HTC vinnaren när det gäller kameran.

Lite extra info är att Nokia ska nu satsa på en storsäljare som de tror den ska kalla sig och kameran ska då ha 41 megapixlar! Ojoj, tråkigt nog så kommer många gå på den biten och tycka att det blir kanonbilder med kameran och det är ju inte helt säkert för det handlar inte om hur många megapixlar man har utan hur kameran tar bilden.

Fillixa
7/14/13, 11:34 AM
#15

#14

Nya Nokia Lumia 1020 använder Carl Zeiss optik i sin 41 megapixelkamera!

Carl Zeiss (grundat 1846) är världsberömda för sin mycket höga kvalitet på all sorts optik (ex. kameraoptik, mikroskop, medicinsk optik, kikare, kikarsikten och mätoptik etc.!)

Min Nokia Lumia 920 använder också Carl Zeiss optik och är troligtvis den bästa kameramobilen på marknaden just nu!

kissidor
7/14/13, 11:43 AM
#16

ledsen att jag inte svarat tidigare hiro, är på semester och hinner inte skriva så mycket - men det är ju i princip som Jens säger, antalet pixlar är absolut inte avgörande för bildens kvalitet. det avgör bara hur stort format man kan visa/skriva ut den i utan att den blir pixlig. 

HTC one:s ultrapixlar är inget jag riktigt begriper mig på, men de ska tydligen ta in mycket mer ljus i bilden vilket gör att under icke-idealiska förhållanden så ger den bättre bilder än de flesta andra kameror.

jag skulle inte kalla HTC one bara en uppgradering från Desire s, jag förstår vad du menar med att det inte tillkommit något principiellt nytt, men det skiljer verkligen väldigt mycket i både prestanda och operativsystem http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1679514,829113

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
7/14/13, 11:44 AM
#17

men det bästa vore förstås om du googlade på bilder tagna med HTC one och fick se med egna ögon vad du tyckte om dem 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
7/14/13, 11:01 PM
#18

Tack för alla svaren! 

#17 det var en bra idee fakiskt ^^

Angående nokian så har jag läst att deras kamera skall vara superbra dock så skulle "det andra" inte var så bra, något system eller något skulle vara av en sämre variant

Hiro
7/14/13, 11:07 PM
#19

jag tycker inte kameran verkar så bra :/
Jag kollade på bilder före/efter en uppdatering som skulle skarpa till bilderna och båda såg inte bra ut :[

[Jens]
7/15/13, 5:55 AM
#20

Nokia Lumia 1020 visas fullständig specs i IDG: http://www.idg.se/2.1085/1.516014/har-ar-nokias-nya-lumia-1020.

Hmm, det enda de glömde var vikten och i mitt fall en viktig del. Hela 185 gram väger telefonen! Jösses vilken tegelsten, på med hängslen för annars åker byxorna av. 😉

Annons:
Fillixa
7/15/13, 6:13 PM
#21

#20
Tyvärr är redaktionen på PC för alla/idg amatörer🤪!

De fixar inte ens att visa de fullständiga specifikationerna för Lumia 1020 vilket de påstår🤦‍♂️!

Det saknas så mycket😮!

[Jens]
7/15/13, 6:18 PM
#22

#21 Jag kan hålla med dig om det men det är sant att telefonen väger så mycket som den gör. Det är verkligen en tung telefon. Jag hoppas Hiro att du finner en telefon som du kommer tycka om men jag står fortfarande fast vid "Nya HTC One" för det är verkligen en bra kamera och jag skulle vilja att du tittar gärna på tester som har gjorts angående telefonen. Jag vet inte vad det är för bilder du har sett för jag har sett flera blider tagna med telefonen och det är jättebra bilder. Ljudet är grym! Hade jag inte valt iPhone och tvingats välja en annan telefon så är det just nya HTC One som jag skulle ha valt.

kissidor
7/15/13, 6:59 PM
#23

vad tråkigt att du inte gillar HTC ones bilder hiro, det är så synd eftersom det utan tvekan annars hade varit det bästa valet med tanke på att det tycks vara en riktig kanontelefon enligt en mångstämmig hyllningskör. men "bra" resp "dåliga" bilder är ju inte endast en objektiv upplevelse, och man tycker ju som man gör, det kan inte hjälpas.

men i din lista över äldre HTC-modeller (delvis mycket sämre än din Desire s) så har du inte med HTC one x eller HTC one s, varför inte? de vore väl kanske bättre val för dig i såfall.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
7/15/13, 9:34 PM
#24

#23 jag vet inte, har inte koll på de kom ut… jag skall länka till bilderna jag hittade…. vad är skillnaden mellan en HTC one och en one  x/ one s?

[Jens]
7/15/13, 9:41 PM
#25

Jämförelse kam man göra snyggt och fint på deras hemsida. I detta test valde jag HTC one X+ i tron att du menade den telefonen när du skrev "0ne x" annars är det ju bara att göra en ny jämförelse: http://www.htc.com/se/smartphones/compare/?1=h8debo10&2=h7n2sh6z&3=gys9ixfj Klicka på pilarna till höger för att få fram informationen.

Hiro
7/15/13, 9:53 PM
#26

#25 Hur ser man vilken tekninsk spec som hör till vilken mobil?

Hiro
7/15/13, 10:02 PM
#27

både HTC One X och One S verkar ha bra kamera…. någon som kan mobil teknisk spec, vilken av dem är bäst i flest "klasser" och vad som är bra/dåligt? :s någon som orkar? :o

Annons:
Hiro
7/15/13, 10:09 PM
#28

HTC One S verkar för mig mest intressant… hur mycket är 16gb minne? jag vill inte lagra på internet som man tydligen kunde göra…

kissidor
7/15/13, 10:37 PM
#29

det vore nog ganska bra val båda två 🙂. one s fick rätt bra recensioner när den kom har jag för mig, recensenterna tyckte den stod sig bättre mot storebror one x än vad man kunde utläsa på papperet om jag inte missminner mig. och den känns kanske mer lagom stor om du kommer från Desire s.

16 GB är mer än tillräckligt eller lite väl trångt beroende på vad du gör med den. lagrar bilder misstänker jag eftersom kameran är viktig för dig.. men du rensar väl ändå ibland och tankar över till datorn? för som du väl sett kan du ju inte ha sd-kort i tyvärr, vilket jag antar att du använt till din Desire s. så hur stort kort har du haft och hur fullt har det varit? beträffande apparna har jag svårt att tänka mig att det i sig kan bli ett problem med tanke på hur mycket större inbyggt minne du får jämfört med vad du har nu även om du skulle välja one s med det minsta.

här har du en jämförelse sida vid sida av de tekniska specifikationerna för alla tre, one s, one x och one x+ : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1147924,1440086,1147922

klickar du på en av de tre telefonernas namn kommer du till dess egen sida och kan läsa expertrecensionerna och användaromdömen samt kolla vilka som har den och priser etc.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
7/15/13, 11:39 PM
#30

Tack för svaret kissidor, då jag tittar på minnet genom aktivitetshandlaren så har jag 596 MB minne var av 97 MB är ledigt…. och då har jag bara ca 30 bilder

bamse6311
7/16/13, 2:51 AM
#31

Hiro.

Båda mina söner har en One X+ och tycker att det är en väldigt bra lur.

Angående One och kameran så finns det lite olika åsikter bland testarna.
HÄR en av alla de tester som finns om HTC One.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
7/16/13, 5:25 AM
#32

ja precis hiro, så litet internt minne har du i din Desire s, (fast jag undrar om inte det där var RAM-minnet du tittade på? svårt att säga då det är i ungefär samma storleksordning som lagringsutrymmet på desire s.) men det jag tänkte på var hur stort ditt externa sd-kort där bilderna lagras är och hur trångt det är där innan du rensar? använder du det sd-kortet som medföljde telefonen, det på 8 GB? för i såfall så är det ju lugnt redan med de 16GB som one s har 🙂. 

och bara detta med den inbyggda minnesstorleken är  för övrigt skäl nog för dig att byta upp dig från Desire s. det är ju där apparna ska ligga så är du intresserad av att ha några såna så bör du ha ett större inbyggt lagringsutrymme - även om det är synd att one s varken tar sd-kort eller finns i 32GB-variant.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
7/16/13, 7:17 AM
#33

Minne768 MB RAMMinneskortUpp till 32 GB MicroSD

På SD-kortet sp har jag totalt 7.5GB och 3.0GB tillängligt

På intern lagring har jag 418MB… vad intern lagring nu betyder

kissidor
7/16/13, 7:55 AM
#34

RAM är ju arbetsminnet, vars storlek och snabbhet styr hur mycket telefonen klarar att ha igång samtidigt utan att det hackar och laggar. där får du lite mer än du har i din Desire s i samtliga dessa 3 lurar.

och då är alltså sd-kortet där du idag lagrar dina bilder tills du tankar över dem till datorn mindre än det inbyggda minnet i även one s.

den interna lagringen är där appar och deras data normalt ligger, har du litet sådant så blir det svårt att ha särskilt många och/eller stora appar. 

köper du till exempel one s blir det ju det interna lagringsutrymmet som ska ta hand om även de filer du idag har på sd-kortet.

jag tror du skulle klara dig med de 16GB i one s, även om 32GB skulle ha varit tryggare - men det känns lite som att one s skulle passa dig bättre på det stora hela.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Hiro
7/16/13, 9:56 PM
#35

Men One S har fått mycket kritik för batteriet :o

Snurpan79
7/16/13, 11:24 PM
#36

Både min mor och min syster har HTC One S och ingen av dem klagar på batteriet. Syrran använder sin en del och laddar varje kväll, men mamma som knappt använder sin får ut runt 1 vecka på sin. Förstår inte hur, men har sett det med egna ögon. Tycker själv att HOS är en väldigt bra lur och hade den haft mer minne alternativt plats för minneskort hade jag köpt den istället för min HOX. Gillar att pilla på syrrans lur för jag tycker den är ett krutpaket i liten förpackning. Rekommenderar med andra ord luren starkt.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Hiro
7/16/13, 11:32 PM
#37

#36 har din syrra mycket appar? var brukar hon göra med sin mobil? vad gör hon då hon gör som mest/minst? du behöver inte gå in i detalj… om du kunde bara fråga lite? En mobil med dåligt batteri är ingen mobil alls för mig:/

kissidor
7/17/13, 8:41 AM
#38

faktum är att jag hittar snarare mer beröm än kritik för batteritiden i de recensioner och användaromdömen jag har tittat på 🤔. men jag kan ju inte påstå att jag personligen tycker det är en bra idé med icke utbytbart batteri och endast 16GB minne utan sd-kortsplats i en telefon. nånstans läste jag dessutom att det inbyggda minnet är uppdelat så att 2GB är reserverat för appar och 10GB för lagring av egna filer (resten av de 16 används av systemet). då är det bättre som det är i nexus-modellerna i såfall tycker jag, där disponerar man hela det tillgängliga minnet som man vill. icke desto mindre borde det ju fortfarande räcka till för dig om man jämför med hur du har det nu i din Desire s, men marginalerna är ju inte jättestora precis.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
7/17/13, 10:51 AM
#39

Hej igen.

Hittade en hel på mobil.se att läsa om Lumia 1020.

För dig som skall använda mobilen mycket till att fotografera så finns det ett kameragrepp som man kan sätta luren i och på det sättet få bättre grepp om avtryckaren när man plåtar och också extra batteriladdning. Med det kameragreppet så kan man också sätta fast luren/kameran på ett stativ för att ta bilder med lång slutartid.

Nåväl, lägger med länkar från mobil.se

http://www.mobil.se/nyheter/alla-bilder-pa-nokia-lumia-1020-1.524989.html

http://www.mobil.se/webb-tv/webb-tv-nokia-lumia-1020-1.524995.html

http://www.mobil.se/nyheter/forsta-intrycket-av-nokia-lumia-1020-1.524985.html

Nåväl, just kameradelen med sin egenskaper och många olika inställningar verkar ju vara väldigt bra.

Kolla gärna länkarna, där står ganska mycket.

Bästa hälsningar,
Bertil

Snurpan79
7/17/13, 12:13 PM
#40

#37 Om hon har många appar är lite svårt att svara på då det beror på vad vi jämför med. Jämfört med mig har hon väldigt få appar, och jämfört med andra har hon många. Om jag ska snitta så ligger hon väl på medel antar jag. 

Syrran spelar mest spel, surfar och läser e-böcker på sin mobil till vardags då hon pendlar en hel del. Hon gör sällan slut på hela batteriet så jag tycker nog att batteriet är skapligt bra för att vara en smartphone. Tycker dock hon ska låta mig roota den för att göra mobilen och batteriet ännu lite bättre. 😉

#38 Icke utbytbart batteri är inget jag har några problem med. Var lite orolig för hur det skulle funka när jag köpte min HOX men nu när jag haft den ett tag så är de orosmolnen bortblåsta. Visst, tappar man mobilen i vatten (eller kaffe 😉) så kan löstagbart batteri vara bra, men förhoppningsvis klarar jag mig utan att det händer. 

Vad gäller minnesfördelningen så har du alldeles rätt. Det är en av få saker jag stör mig på vad gäller min HOX och HOS är likadan. Dock känns det som det kvittar för jag har MASSOR med appar på min mobil och jag har ändå gott om minne kvar till både appar och personliga grejer. Tycker dock att de kunde ha skippat minnesfördelningen ändå.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

bamse6311
7/17/13, 1:17 PM
#41

#40
Min äldsta son tappade sin One X i diskvattnet för ett tag sedan och han lyckades att skruva loss batteriet för att kunna få luren torr igen.

Well, nu har jag inte pratat med honom den senaste veckan så jag vet inte hur det gått sedan.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Hiro
7/17/13, 11:46 PM
#42

Jag hittade denna sida: http://www.swedroid.se/htc-one-s-recension/ HTC One S har 606 min i video batteri tids test medans min HTC Desire S 429! HTC Desire X hade 427 minuter…
Det lutar mot en HTC One S…

Den verkar ha bra kamera (ett extra +, frontkamera) bättre kamera än One X, samt bättre batteri tid… Tycker ni S eller X är bättre? i så fall varför och vad är det bästa med dem? om man jämför dem mot varandra? :o

Hiro
7/18/13, 12:20 AM
#43

Ehm, var kan man köpa en One S i silver? Inte ens HTC har den i sin butik endast tillbehör…

Snurpan79
7/18/13, 1:22 AM
#44

#42 Jag gillar både HOS och HOX. Har ju en HOX själv men hade valt HOS om den haft större minne. Om det nu är de två lurarna du väljer mellan tycker jag du ska ställa dig själv 2 frågor; Hur stor skärm respektive minne vill du ha?

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
7/18/13, 7:55 AM
#45

#43, jag tror du får slänga den silverfärgade ur hågen. när det är förra årets modell brukar tillverkarna ofta gå ner på bara en färg och så verkar det vara här. du får skaffa nåt snyggt skal eller skin till den om du bestämmer dig för one s och inte gillar svart. det verkar ju för övrigt inte vara så många butiker som har den kvar i lager överhuvudtaget.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
7/18/13, 11:26 AM
#46

#43 kissidor

Hur som helst så har ju HTC de absolut snyggaste lurarna.

Ber om ursäkt att jag säger det men att köpa världens snyggaste lur och sedan gömma den i ett skal eller skin är väl egentligen ganska dumt, eller?

Det räcker ju att se bakstycket på en HTC så ser man att det är väldens snyggaste lur och vänder man sedan på den så blir man ju helt frälst.

Tittar man sedan på designen och finishen på hela luren med sin aluminiumram så blir man ju helt gudomligt såld .

Angående prestandan i flaggskeppet One så var det ju en testare på mobil.se som skrev att den har kraft/prestanda att driva ett helt kärnkraftverk.

Andra kallar One för den första mobilkameran som duger på krogen tack vare en modig satsning på kvalitet över kvantitet.

Ja, det finns hur många superlativer som helst och nu så ryktas det också om en One Max som skall konkurrera med Galaxy Mega 6.3 och Xperia Z Ultra.

HTC rules the World.
(Förutom min ålderdomliga Sensation förstås, men den kom ju ut redan i Juni för två år sedan, haha)

Finaste hälsningar,
Bertil

kissidor
7/18/13, 11:40 AM
#47

jomen Bertil hon verkar ju inte vilja ha en svart, det var därför jag skrev det 🙂.

och ang prestandan i one så är den densamma som i s4 fast s4:s processor är lite högre klockad.

det intrycket har jag också fått av omdömena om HTC one's kamera, att den smiskar konkurrenterna under dåliga förhållanden som till exempel på krogen - men att däremot är andra vassare under idealiska förhållanden.

ang one Max så tror jag inte den är avsedd att konkurrera med galaxy mega, galaxy mega är till skillnad från note-modellerna inte en high end-lur, så oavsett om Max kommer med eller utan penna så är det nog note-lurarna den siktar in sig på.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
7/18/13, 1:08 PM
#48

#47 kissidor.

Jag försökte bara vara lite skämtsam.

Å andra sidan så tycker jag nog att One är den snyggaste lur som någonsin presenterats/byggts.

Själv så har jag iofs väldigt länge tyckt om designen på HTC lurar.
Det var min yngsta son som fick mig in på det där med HTC.

Redan när han var 14-år gammal så började han på eftermiddagar efter skolan samt på helger jobba på Mobilexperterna där han stod och sålde lurar.

Han är fortfarande inte mer än 24-år men på den tiden som han började jobba på Mobilexperterna alltså för nu alltså tio år sedan så fans ju inga smartphones, de var ju inte ens uppfunna.

Då var det ju vanliga Ericsson och Nokia som konkurrerade med varandra men det där med smartphones var ju liksom i sin linda.

Jag har själv haft några sådana som man kanske mest idag kan kalla hybrider. De var ju på något sätt en föregångare till dagens smartphones men ändå så långt borta från det vi ser idag.

Nåväl, strax innan Alexander skulle fylla 18-år och gå ur gymnasiet så dog hans mamma i cancer.

Fast han i hela tiden i sitt liv hade drömt om att bli advokat så tog han nu det avgörande beslutet och sade att han skulle ta ett sabbatsår.

Han jobbade då fortfarande kvar på Mobilexperterna men började ganska snart att jobba för ett företag som sålde telefonabonnemang till företag.

Sedan två år tillbaka så jobbar han numera och säljer hela telefonväxlar till större företag och tjänar en alldeles enligt min åsikt för mycket pengar för en kille i den åldern (790 tusingar i lön förra året).

Varför berättar jag nu allt det här kissidor?

JO, det var han som började med HTC så fort de kom ut och gjorde både mig och sin storebror helt förtjusta i HTC och det har vi fortsatt med.

kissidor, jag tycker att HTC gör så enormt jävla snygga lurar och One har ju en oerhörd prestanda.

Dock så måste jag medge att det där med den där 4 MP kameran inte attraherar mig så där väldigt mycket.

Jag förstår inte riktigt hur de tänkt, mindre antal pixlar men större.
Nu tror jag inte att det är någon i hela världen som förstår det där resonemanget men ingen vågar heller säga emot för man vet ju inte riktigt.

Själv så älskar jag att plåta och skulle det vara för just de premisserna så skulle jag nog garanterat på en Lumia 1020 om jag nu haft råd.

Btw så såg jag just att HTC just nu idag presenterar sin One Mini med officiella bilder och specifikationer.
Har inte hunnit läsa något om det men den där "jäkla" kameran är väl den samma.

Fan, vet inte om jag vågar lita på det där med mindre antal pixlar men att varje pixel är större.

Annars så är 4,3 tum som jag har på min Sensation och får jag ner i jeansfickan praktiskt men å andra sidan så skulle jag inte ha något emot en 4,7 heller, den hade man säkert också fått ner i en jeansficka, hahaha.

Oj då, så låååångt det blev.
Får sluta skriva nu men är sådan att när jag väl börjat skriva så gör fingrarna som de vill över tangentbordet *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Hiro
7/18/13, 7:44 PM
#49

Den svarta tappar färg, det är därför :o
Men kan man inte köpa en HTC Ons S i silver? Den kom ju ut för strax över ett år sedan :o

kissidor
7/18/13, 8:06 PM
#50

tja du vet smartphonevärlden snurrar väldigt snabbt 😃! nytt blir gammalt innan man vet ordet av 🙂. 

jo jag minns att det skrevs om det problemet när den var ny, men kanske de fixade till det så det är en tåligare coating på de mer nytillverkade? har du sett nånstans om problemet rapporterats även för de som sålts på senare tid hiro?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
7/18/13, 10:06 PM
#51

Det vet jag inte…. har hittat den silvriga på en sida…………. Annars måste det ju bli en svart ändå…

kissidor
7/18/13, 10:15 PM
#52

ok 🙂! säg vart hittade du den silvriga?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
7/18/13, 10:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Har svårt att tro att någon mobil (förutom möjligtvis Nokia 1020) som bräcker SGS4 i okej ljus).

Bilden är helt oredigerad, men jag kommer minska ned den så att inte iFokus komprimerar sönder den totalt. Bilden är sparad för webben så det finns ingen EXIF. Har lagt storleken precis under 2MB.

Bilden föreställer min vår-sommar-höst kompis.

Kan tillägga att jag bara fotade bilden utan att bry mig om resultatet.

Hiro
7/18/13, 11:23 PM
#54

"Davids" hade tänkt höra om någon köpt där ifrån? o.O

bamse6311
7/19/13, 1:25 AM
#55

#53 VSK

Det där är ju en riktigt läcker vår-sommar-höst kompis 😃
Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
[VSK]
7/19/13, 3:02 AM
#56

😃

kissidor
7/19/13, 7:48 AM
#57

hiro, nej jag hade aldrig hört talas om dem, men jag ser att de är anslutna till trygg e-handel och att de ingår i euronicskedjan, och att de har fina kundomdömen på prisjakt.nu, så det är nog helt grönt skulle jag tro 🙂. men däremot tror jag inte du får den silvriga därifrån heller, för det står ju att den är beställningsvara medan den svarta finns i lager. så då blir det väl att de beställer den och så får de besked från HTC att den inte finns så då får du den inte i alla fall och det tar bara längre tid. det är i alla fall vad jag tror, tyvärr 😕. men sen var den ju också rätt mycket dyrare där än till exempel på proshop, eller ännu hellre hos komplett.se eller inwarehouse.se om det stämmer att de får in den idag som det står preliminärt.

VSK, fiiiiin 😃! kör försiktigt bara 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
7/19/13, 7:54 AM
#58

#54

Är det denna butik du pratar om - http://www.davids.se/ ?

Butiken ligger väldigt nära mig och jag har ofta köpt produkter ifrån dem och de kan nästan räknas som gamla Expert. Mycket duktiga kompetenta Medarbetare i butiken och de har gott rykte om sig så jag kan rekommendera dem varmt.

Hiro
7/19/13, 6:01 PM
#59

Tack för svaren, man kan väl alltid ringa dit och höra? Jag önskar jag visste om den svarta tappade färg…

kissidor
7/19/13, 8:42 PM
#60

det låter som en bra idé hiro, eftersom det är en fysiskt butik också är det ju säkert nån som svarar. men som sagt det skilde ju BRA mycket i pris…

jag tror att de har åtgärdat det faktiskt, HTC skrev i alla fall i ett uttalande då i början när detta uppdagades på den första batchen att de dels ska byta ut telefonen för alla som drabbats och dels åtgärda problemet så det inte uppträder i kommande leveranser:

“HTC is committed to delivering a high quality product and great experience for all our customers. There have been a few, isolated reports of this issue. The finish on the One S was laboratory tested as being at a hardness similar to ceramic. While that’s hard, it doesn’t mean it’s impossible to damage. Regardless, HTC takes quality very seriously and are providing all customers with an immediate fix and we are implementing some small changes to ensure customers do not experience this issue in the future.”

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
7/19/13, 10:46 PM
#61

Ahh ok, tack! :D Jag tycker den silvriga är snyggare men jag har planerat att köpa ett skydd… "plånboks" - modellen :)

Snurpan79
7/20/13, 12:20 AM
#62

Syrran och min mor har som sagt HOS och båda har den svarta. Ingen av dem har tappat färg förutom mammas på ett ställe där den legat och skavt mot saker i mammas väska (typ nycklar). I det läget ligger nog alla lurar illa till så vad jag vet tappar inte HOS färg mer än någon annan mobil.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
Hiro
7/20/13, 1:26 AM
#63

#62 okej, då har de väl troligtvis fixat problemet :)

kissidor
7/20/13, 6:42 AM
#64

då kan jag tycka att ca femtonhundra spänn är liiiiite väl stor mellanskillnad för att få den silvriga 😃, även om Davids nu ens kan få fram den vilket jag alltså starkt misstänker att de inte kan.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
7/20/13, 7:40 PM
#65

Hahah om jag hittar den på något annat ställe ^^

Upp till toppen
Annons: