Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1977 ggr
zorro2
7/10/13, 12:07 AM

sim-kort

Hei! mitt sim-kort fungerar inte, får et medelande som sier "sett in sim-kortet" antar at den er slitet.

Nå vil jeg kjöpe nytt sim-kort, åker om 2dager så jeg behöver det snabbt. Min fråga kan jeg kjöpe nytt sim-kort i typ elgiganten dylikt og endå behålla samme nummer eller må jeg bestille for å behålle samme mobilnummer?

yacksam for svar

har halebop kontantkort som jeg ladder på, ingen abonemang.

Annons:
Ladydragon
7/10/13, 2:20 AM
#1

tja det beror på om du vill behålla telefonnumret du har nu? 

köper du ett nytt kontantkort så får du ett annat nummer….

enklaste är som alltid att kontakta din operatör Halebop och be dom skicka ett nytt sim kort till dig

[Nathalie62]
7/10/13, 8:35 AM
#2

Om du beställer ett nytt SIM kort får du nytt nummer om du inte kan be din operatör skicka över ett till dig men det tar ju någon dag innan du får det i så fall, om du nämner att du snart ska åka iväg så kanske dom kan påskynda det så ring dom och fråga.

Snurpan79
7/10/13, 1:12 PM
#3

Hade du haft abonnemang hade du kunnat gå in i en butik och köpt ett SIM-kort men då du har kontantkort är enda sättet att be Halebop skicka ut ett nytt till dig.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

zorro2
7/11/13, 2:53 AM
#4

alltså jeg er vel egentlig ikke helt sikker på just det der med abonemang eller ej. Men vilket som gikk idag til telia butik og der fikk jeg nutt sim-kort helt utan kostnad 😃

[Nathalie62]
7/11/13, 11:46 AM
#5

#4, Det var ju bra zorro, kunde du behålla samma nummer också?

zorro2
7/11/13, 3:21 PM
#6

jepp, samme nummer vilket var väldig bra för det gamle simkortet kunde inte läses av alls.

så nu vänter jeg at kompisar skal smsa eller ringa så jeg åter kan spara deres nummer.

Annons:
[Nathalie62]
7/11/13, 4:49 PM
#7

#6, Skönt att det gick så snabbt och att du fick behålla samma telefonnummer 🙂

Upp till toppen
Annons: