Annons:
Etikettövrigt
Läst 3918 ggr
strong.ale
2013-07-20 16:23

HTC one

Har någon en HTC one?

är den bra?

är den tålig?

är ljudet så bra som dom säger?

är kameranlika bra som dom säger?

// tacksam för svar

Annons:
bamse6311
2013-07-24 14:52
#1

Hej, ser att du inte fått några svar.

Har inte själv testat One så jag kan personligen så kan jag inte bedöma den.

Dock så finns det ju många olika tester på One.
Skickar med några länkar.

HÄR HÄR  och HÄR är några olika tester men det finns väldigt mycket om du googlar.

Bästa hälsningar,
Bertil

strong.ale
2013-07-24 15:53
#2

Tack

kissidor
2013-07-24 22:01
#3

jag undrar verkligen också - den här HTC one verkar nästan lite som Jesus "som alla har hört talas om men ingen har sett". jag är supernyfiken och man läser överallt på nätet tycker jag om hur folk säger att de ska köpa den och att framförallt ska de köpa den istället för s4 för de tycker den är så mycket snyggare och gedignare och allt vad det är. jag har verkligen väntat på att nån jag känner ska skaffa den men f-n jag känner mängder av folk med en s4 men inte en enda med en HTC one - så vart sjutton finns de :S ???

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
2013-07-24 22:48
#4

Ändå så går HTC megaback 🤔

Så då lär ju HTC oxå hoppas på att One är frälsaren då 😃

strong.ale
2013-07-24 23:03
#5

haha

bamse6311
2013-07-25 01:04
#6

Alla har ju sina favoritmärken.

Att Samsung totalt säljer fler lurar än något annat varumärke är ju inte så konstigt då de dels har överlägset högst marknadsföringskostnader av alla varumärken inom mobiltelefoni/smartphones.

Dels så har de ju även det absolut största utbudet med 78 963 tusen eller liknade antal modeller för att täcka in alla segment från lurar från  en knapp femhundring upp till sextusen riksdaler.

Att ETT varumärke säljer fler produkter än ett annat varumärke innebär inte automatsikt att det där varumärkets produkter är bättre än de andras .

Det är marknadsföringen och marknadsföringskostnaderna samt produktutbudet som styr vilket företag som säljer flest produkter.

Fritt tolkat från Philip Kotlers bok Marketing Management.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
[VSK]
2013-07-25 04:43
#7

#6

Att ETT varumärke säljer fler produkter än ett annat varumärke innebär inte automatsikt att det där varumärkets produkter är bättre än de andras .

Nähä, vad beror det på då? 🤔

bamse, en miljard flugor kan inte ha fel 😃

kissidor
2013-07-25 08:40
#8

Bertil det påståendet köper jag till 100%, att det inte är självklart att den bästa varan säljer mest. men nu var det inte heller det jag antydde i mitt inlägg, utan jag efterlyser helt ärligt, vart fanken är alla HTC one som man överallt läst om att folk ska köpa??? jag vet ju att de tappade i början genom att inte lyckas prångla ut luren i tid, men vad sjutton nu finns den väl ändå att få tag i utan några större problem? 

fast i och för sig, när sambon köpte sig en ny lur nyligen så ville han väl i alla fall titta på one eftersom det var en HTC-lur han gick från och den hade han varit nöjd med. men de hade inte one inne och han är en sån som väljer butik först och sen tar nåt de har istället för som jag som väljer vad jag ska ha och därefter letar upp en butik som har det - så det blev en xperia v för honom istället. kan det vara så fortfarande att en del som varit intresserade av en HTC one har köpt nåt annat istället för att den inte funnits inne i den butik de gått till, vad tror ni?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
2013-07-25 09:00
#9

#8

jag tror att one varit lite väl hyllad och därav så har den sålt slut i de upplagor de funnits i. kan man inte få tag i luren för att kanske bara kolla på den mm, så lessnar väl folk och köper annat.

tyvärr så är det oftast så att krånglar det med leveranser mm så kan det svida ordentligt för tillverkaren.

det finns ju inget värre än att vänta och åter vänta på en pryl man vill ha. dagens värstinglurar oavsett fabrikat är så pass bra så de kan locka nya köpare, bara de finns inne i butik.

tillgång och efterfrågan styr ju.

strong.ale
2013-07-25 09:19
#10

Men jag tycker HTC är bra p.g.a att jag har tappat min wildrier S 1000 gånger i allt från trägolv till stenstrappor och den har bara fått repor. så jagb satsar på HTC. Men många hittar det märket som dom håller fast vid p.g.a olika saker, bra kamera, bra ljud, tålig m.m men så har det nog alltid vbarit och kommer nog alltid vara :)

bamse6311
2013-07-25 12:40
#11

Ts frågar ju i sin fråga speciellt om just HTC One och det beror ju på att hon har funderat att köpa en sådan och ville därför veta mer om den.

Eftersom hon inte hade fått något svar från någon som verkligen har en sådan så länkade jag henne till några tester på välsedda sidor.

Ni får ursäkta men om hon hade velat veta vad frälsaren säger så hade kanske frågat Livets ord eller liknande *skrattar*.

#7 VSK, det är inte jag som sagt eller konstaterat det som jag där skrev att en produkt eller varumärke per automatik är bättre än andra jämförbara produkter/varumärken.

Det är många andra faktorer som styr försäljningsvolymerna och som sagt inte minst marknadsföringen.

@alla Det är precis som jag länkade till Philip Kotler som räknas som den moderna marknadsföringens fader och är en "guru" inom marknadsföring internationellt.

Philips Kotler har varit konsult bland annat för Apple och dom har de ju gått väldigt bra för fast vi till exempel är många här på Android i iFokus som inte gillar deras produkter.

För sådana som är intresserade av marknadsföring kan jag starkt rekommendera hans bok Marketing management och vill man ha en lite mindre variant av den så finns det en som heter. Marketing an Introduction.

Det här som jag skrev handlar inte enbart om lurar utan om alla produkter från falukorv till grävskopor.

En viktig produkt för många för att inte säga de flesta människor är bilen.
Under flera årtionden så var Volkswagen modell "skalbaggen" världens mest sålda bil.

Detta med en bilmodell som egentligen var omodern redan när den kom ut på 30-talet.

VSK, angående en miljard flugor så gjorde Elvis Presley en gång i tiden ett album som fick titeln "50 million Fans Can´t be Wrong.

Detta betydde ju bara att han hade 50 miljoner fans just då.
Det säger ju inget som helst om hans kvalitet som sångare.

Missförstå mig nu inte, jag har alltid gillat Elvis men jag har gillat både Beatles, Franka Sinatra och andra lika mycket.

Well, åter till TS.
Nu har jag varken testat en One eller en SGS4.
Om jag nu skulle ha behov ett flaggskepp så skulle jag personligen varje dag i hela veckan hellre välja en One framför en SGS4.

Det som jag har varit lite orolig för angående One är kameran med sitt nya ultrapixel-tänk men den har ju fått otroligt bra recensioner och för ett tag sedan även en firmware uppdatering.

#10 strong.ale
Du har ju tydligen redan en HTC och är väldigt nöjd med den.
Med en One så når du Nirvana jämfört med din WildfireS och om man nu tycker om ett visst märke så varför skall man då byta.
Med One så får du ju även Sense5 och en massa annat.

Har inte kollat din ålder men misstänker att du är i den åldern att du spelar mycket musik och ljudmässigt så lär One slå alla andra av dagens lurar.

Nåväl strong.ale, som jag skrev redan i mitt första inlägg så finns det många tester att kolla om du googlar.

@Alla, slutligen lite om det där med religion, alla är vi väl "frälsta" på något sätt. En del frälsta på Samsung lurar, en del på Htc lurar, en del på Xperia lurar osv.

Avslutningsvis, jag har Samsung TV och jag har Samsung datorskärm, en äldre (numera nerpackad) Samsung Vhs men vad det gäller lurar så föredrar jag personligen HTC.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-07-25 12:48
#12

Bertil hur har du läst nu 🙂? det är väl för sjutton ingen som skrivit nåt med minsta lilla religiös innebörd här? det där jag skrev att HTC one just nu påminde lite om Jesus är ju bara ett välkänt talesätt, helt utan religiös innebörd 😉. jag har redan förklarat att innebörden i mitt inlägg var just det att jag helt ärligt undrar var alla HTC one är nånstans eftersom man bra mycket oftare har sett nån skriva att de ska köpa en sådan är en s4. jag tror inte den är nåt för mig riktigt men jag är nyfiken och vill gärna känna på den, och därför retar det mig att jag inte vet en enda som har en fast det bara dräller av s4:or hos släkt, vänner och kollegor.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-07-25 13:16
#13

#12 kissidor.

Det var ju bara jag som försökte skämta 😂 till det där med "frälsare".
Skev det med ett glatt leende på läpparna men sådant syns ju inte i skriftspråket *skrattar*.

Som sagt kissidor så känner jag inte heller någon som har en One, inte ens någon av mina två söner varav det är den yngsta som började med HTC redan på den tiden han jobbade på Mobilexperten.
Han kör fortfarande One X+.

Nåväl, har inte pratat med min äldsta son på en vecka och vet inte hur det gått med hans One X+ sedan den gjorde ett besök i diskbaljan och om han måste köpa en ny för då blir det väl en One.
(Btw, så lyckades han faktisk då ta ur batteriet fast det inte skall gå).

Å andra sidan så känner jag däremot inte heller någon som ännu har köpt en SGS4.

(Satt igår kväll och lekte med grannens SGS3 vilket är den senaste SGS modellen jag testat runt lite med).

Har en god vän som är total Apple-nörd och han skulle aldrig kunna tänka sig något annat varumärke vare sig på lur, platta eller dator.

Han har ju inte heller fel, han gillar det varumärket.

Btw kissidor, så gjorde din sambo också ett bra val med en Xperia V, har kompisar som har den och älskar den och då inte minst på grund av vattentåligheten.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
[VSK]
2013-07-25 13:54
#14

bamse vi kan bli kompisar så känner du en med SGS4 😃

kissidor
2013-07-25 14:11
#15

Precis Bertil, OSS känner du ju ;-)!

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-07-25 14:54
#16

#14 VSK och #15 kissidor.

Visst känner jag er båda *ler*.

Dock bara lite svårt att känna hur SGS4 ligger i handen genom internet och kunna leka lite med den *skrattar*.

Å andra sidan så har jag inte heller känt hur en One ligger i handen och kunna leka lite med en sådan.

Iofs så skulle jag ju kunna känna på och leka med både en One och en SGS4 om jag tar mig till en mobilbutik, men då blir man ju bara så jävla "Sugen", haha och har ju fortfarande bindningstid till April 2014 *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-07-25 15:04
#17

bamse då får vi väl ta en grillkväll då så får du klämma och känna på SGS4

bamse6311
2013-07-25 15:24
#18

#17 VSK.

Visst absolut *s*.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-07-25 15:31
#19

🙂

kissidor
2013-07-25 16:31
#20

Jag vill också vara med :-)! Visst får vi väl öl också :-D?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
2013-07-25 16:40
#21

Ehhrmm, och ursäkta för OT TS *skäms*

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-07-25 18:33
#22

#21 Tur att du bad om ursäkt för OT annars hade du fått en tillsägelse. 😉

Vad gäller HTC One har jag ingen själv men har pillat lite på en då en kompis har en sådan. Mina intryck är att det är en väldigt trevlig telefon och jag gillar den solida känsla den ger ifrån sig. Det känns som att den skulle vara väldigt tålig, men jag har inte testat detta. Vad gäller kameran så tycker jag den verkar riktigt bra men jag har inte testat den super mycket utan bra något enstaka foto. Var väldigt sugen på en sådan ett tag men den känslan försvann efter att ha pillat på den för det kändes inte som om det var så himla stor skillnad mellan den och min trogna HOX. Gillar man Sense så kan One verkligen vara ett bra köp i mitt tycke.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

bamse6311
2013-07-25 19:07
#23

#20 Självfallet blir det öl när man grillar *ler*.

Bästa hälsningar,
Bertil

strong.ale
2013-07-25 19:10
#24

11# fyller 15 och ja jag letar efter en mobil med bra kamera (fotor ALLT) och vill ha en telefon med bra ljud :)

[VSK]
2013-07-25 19:51
#25

#20

klart du får 🙂

bamse6311
2013-07-26 09:37
#26

Hej igen strong.ale

HÄR en länk till test som jag inte tror jag länkat tidigare:
Det här testet är från Swedroid och det mest omfattande som jag hittat.

Bland annat så står det enormt mycket om kameran och det finns många bilder där man jämför kameran i One med/mot kameran i Xperia Z.

Tänkte att eftersom kameran är viktig för dig så kolla gärna igenom testet.

HÄR länk till ett videoklipp där man jämför One mot SGS4.

Nåväl, hoppas du hittar en lur som passar de krav som du ställer på en lur.

De här flaggskeppen (One, SGS4, XperiaZ och iPhone 5S) kostar ju en bra slant så jag personligen vågar inte ge några råd om vilket flaggskepp man skall köpa.

Bästa hälsningar,
Bertil

strong.ale
2013-07-26 13:51
#27

Tack så mycket hjälpte bra

Annons:
Upp till toppen
Annons: