Annons:
Etikettövrigt
Läst 28080 ggr
Rwawr
2013-07-22 10:37

Få bort kameraljudet på S4?

Hallåhallå! 

Någon som vet hur man får bort kamera ljudet på S4an? 

Det "klickar" även om man har på vibration eller ljudlöst! 

Har alltid hatat kameraljud och står inte ut med att vara tvungen att höra det varje gång! 

Någon som har en aning om hur man gör utan att det är föör komplicerat?

Annons:
UrchinFamiljen
2013-07-22 11:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det var konstigt att ljudet inte åker bort när du tar på ljudlöst, för det funkar på min s4.. Prova dra ner ALLT och inte bara ringsignalen om du drar ner volymen med hjälp av ljudknappen på sidan av mobilen. Annars kan du ju stänga av ljudet på notifieringsfliken (eller vad det heter :P). Hoppas det löser sig! :)

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Snurpan79
2013-07-22 13:50
#2

Brukar finnas en inställning för kameraljud i själva kamera appens inställningar. Vet inte exakt hur det ser ut på S4 men borde finnas en någonstans.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2013-07-22 16:08
#3

hittar ingen inställning för det i appen faktiskt, men däremot låter inte kameran i min s4 minsta lilla heller när telefonen som helhet är inställd på ljudlöst. 

har för mig det stod ett varningsmeddelande i min förra telefon när man var inne på de inställningarna att i vissa länder är det olagligt att ha avstängt kameraljud, kanske har samsung anpassat sig till det och tagit bort möjligheten att stänga av det ljudet i appinställningarna? 

väldigt konstigt att din låter fast telefonen står på ljudlöst rwawr 🤔, eller så har du betydligt bättre hörsel än vi 🙂. en lösning om det är så viktigt för dig är ju att ladda ner en annan kamera-app, en där inställningen att stänga av kameraljudet finns.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Rwawr
2013-07-23 00:25
#4

Det är inget långt kameraljud heller, det klickat högt som f*n! 

Finns inga inställningar för kameraljudet och har försökt dra ner allt ljud som existerar i telefonen, men ingenting fungerar.

bamse6311
2013-07-23 04:47
#5

Vet inget om SGS.

På min HTC Sensation om jag öppnar kameran och går in på inställningar så finns det "slutarljud" som man antigen kan bocka i att ha på eller av.

Vet inte alltså om det är någon liknande inställning på SGS.

I mitt fall så är det alltså i själva kameradelen som jag kan ändra detta under inställningar.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-07-23 07:55
#6

nej men som vi har sagt så finns alltså inte det på s4 Bertil.

återigen rwawr, superskumt att ljudet hörs på din, så typiskt då att det skulle vara just din i såfall. du har alltså stängt av ljudet på det sättet som urchinfamiljen illustrerar? för i såfall är det väl nåt fel på den eftersom inte våra s4:or har nåt kameraljud när de är ljudlösa för övrigt, och eftersom detta är en stor sak för dig får du väl lämna in den tyvärr 😕. om du nu inte vill testa antingen det jag sa om en annan kameraapp eller att göra en fabriksåterställning först (eftersom det ändå är det första de kommer att göra på verkstaden om du lämnar in den).

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
2013-07-23 08:08
#7

#6 kissidor.

Aha, då förstod jag fel.
Tänkte om Rwawr kanske bara testat de inställningar där man ställer in ringsignal osv.

Rwawr, hoppas att allt löser sig och att du får bort kameraljudet.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
2013-07-23 12:57
#8

Det verkar som att det i så fall är något galet med din telefon men som kissidor redan nämnt så kanske du kan prova en kamera-app, jag hittade bara en här men testa dig fram med olika och se om någon av dem kan ta bort ljudet. Hjälper inte detta så är det tyvärr fabrikåterställning som gäller.

Eleonor60
2013-08-05 13:23
#9

Jag har samma problem. Får inte bort kameraljudet hur jag än beter mig. Ringde Samsung support och fick prata med en fullständigt galen person och fick ingen hjälp alls.

Har någon kommit på något bra sätt?

kissidor
2013-08-05 13:46
#10

"en fullständigt galen person" på supporten, nu blir jag nyfiken 😃! fullständigt okunnig hör väl till vardagsmaten, men fullständigt galen har jag faktiskt inte stött på, vad sa hen Glad?

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-08-05 17:34
#11

Hihihi.

Dom där som sitter på supporten inte bara samsung utan på alla supporter har en manual som dom läser i när dom skall hjälpa någon.

Utanför det så kan dom inte så mycket såvida de inte själv personligen har samma produkt/programvara etc och därmed kan lite utanför manualen på det sättet.

Var ute för liknande med comhem för ett tag sedan.
Den som satt på supporten när jag ringde kunde mindre än vad jag själv kunde *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

Eleonor60
2013-08-05 17:48
#12

Beteendet på den personen skulle ta en A4 att skriva :-). Ringde HK i stället och blev uppringd av en chef för supporten som sa att de hade haft flera klagomål på honom och att han inte arbetar där fr o m idag.

Fick iaf reda på att det är olika versioner på S4, finns tydligen 3 stycken programvaror. Jag och rwawr har haft oturen att få en mobil där den version är finns inprogrammerad där INTE det går att stänga av ljudet på kameran. Det finns en lag i Europa där det uppenbarligen står att kameror måste ha ljud och fler och fler följer det. 

Jag tänker då iaf ta kontakt med återförsäljaren till min mobil och se vad de kan göra för att hjälpa mig. Det är inget alternativ för mig att ha så högt ljud när jag fotar.

kissidor
2013-08-07 16:39
#13

ja jag misstänkte att det möjligen kunde ha nåt med de lagarna att göra. de där olika programvarorna har väl med vilken operatör man har att göra? min s4 som kör telia har nordic countries-versionen, men det verkar som att tre har en egen version med kod HTS och så är det nån mer med kod VDS som jag inte vet vad det står för också. vilken operatör har ni två som har det här problemet? det kan hända att nordic countries skulle funka för er också. fast jag har alltså inte heller funktionen att stänga av kameraljudet i min, men om telefonen är inställd på ljudlös så låter i varje fall inte kameran heller.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[VSK]
2013-08-17 23:03
#14

Min SGS4 funkar utmärkt att fota utan slutarljud. Jag drar bara ned volymen till noll så…

Ej rootad telefon med senaste Android.

Upp till toppen
Annons: