Annons:
Etikettövrigt
Läst 3133 ggr
Floppan
2013-07-22 17:50

Vattenskada

Hej! Jag hade oturen och få min iphone vattenskada igår kväll nr jag duschade , först vart skärmen mörk och dum som ja var stängde jag inte av den. Sen dog dem totalt , efter nån timma började den lysa hel vittnen dog den igen efter ca 10 minuter . Jag har försökt blåsa ur vattnet och tagit bort de genomblöta simkortet , sen har den varit stendöd :'( finns det nått jag kan göra för att rädda den på egen hand ? Att tillägga är det en iphone 3GS :| snälla hjälp mig har smått panik

Annons:
kissidor
2013-07-22 19:43
#1

risken är förstås att du har fått kortslutning och att det är kört, men lägg den i en påse med riskorn och låt den ligga åtminstone ett par dygn, det är nog det enda du kan göra just nu, vänta och se. håller tummarna för dig!

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-07-23 04:56
#2

HÄR har du en länk om hur man eventuellt kan göra.

Man gör som #1 kissidor säger lägger den i en påse med riskorn.
I länken kan du även läsa om hur man kan göra genom att lägga den i ugnen på väldigt svag värme och under många timmar.

Själv så har jag personligen aldrig behövt testa men när jag läste din fråga så tänkte jag på tråden.

Dock och om jag förstår det rätt så måste man vara snabb som tusan med sådana här åtgärder.

Min äldsta som tappade sin HTC OneX i diskvattnet för ett par veckor sedan och jag berättade för honom om det här med riskorn och ugn.
Hur det har gått vet jag dock ej.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
2013-07-23 12:58
#3

Hur har det gått Floppan?

Floppan
2013-07-27 19:55
#4

Hej: som ett mirakel från himlen så efter att jag laddat mobilen har den lyst och jag återställer den nu i itunes

kissidor
2013-07-27 20:18
#5

jätteroligt att höra floppan :)!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2013-07-28 00:29
#6

Så underbart att höra, grattis till en fungerande lur igen!

Annons:
Aniara4
2013-07-28 08:58
#7

Grattis! Önskar att jag hade haft sån tur…

Upp till toppen
Annons: