Annons:
Etikettönskemål
Läst 7249 ggr
[Moa-]
7/26/13, 10:05 AM

Samsungs S3 4G eller S4?

Ja, en dum och tjatig fråga, men skulle ni idag rekommendera att man köper Samsung Galaxy S3 4G eller Samsung Galaxy S4?

S3;an har ju du uppgraderats i hastighet och ram, många säger att det är lite som skiljer, men självfallet finns det skillnader, men är skillnaderna värda de drygt 2000 kr som skiljer i pris (ca: 100 kr/mån 24 mån) (cirka 30 % dyrare)? Känns dumt att köpa en telefon som är på väg bort, men även att betala för en nyare modell om inget egentligen skall skilja.

Annons:
[VSK]
7/26/13, 1:55 PM
#1

Ja det är värt 2000kr om du har råd.

[Moa-]
7/26/13, 3:45 PM
#2

Jo, pengarna finns, det är endast en fråga om det är värt den extra kostanden och jag får valuta för pengarna… Jag hör till dem som inte gärna betalar för saker i onödan, men inte har några problem att betala om jag får något för pengarna.

Många pratar ju om att femman kommer bli mer revulitonerande igen, och att skillnaden mellan trean (ännu mer med 4G) och fyran är minimal i jämförelse…

[VSK]
7/26/13, 4:52 PM
#3

Du får ju tänka långsiktligt oxå. S4 kommer ju räcka bra mkt längre rent prestandamässigt oxå. S4 är bättre på precis allting än S3 om båda har 4G.

kissidor
7/26/13, 5:49 PM
#4

skillnaden mellan ursprungliga s3 och s4 motiverar prisskillnaden, men som du själv säger så är ju s3 4G-modellen i sig en uppgradering på ett par väsentliga punkter från original s3:an. stöd för 4G samt 1GB mer i RAM är viktiga uppgraderingar och skillnaden till s4 krymper då betydligt. jag skulle säga att om du inte vill åt såna i och för sig sköna grejer som att kunna använda den som fjärrkontroll och lite fler luftrörelsefunktioner så kan det vara ganska onödigt att köpa s4. kameran och skärmen sägs ju även vara påtagligt bättre men inte är det nåt jag direkt reagerar på i alla fall. snabbhet och flyt är allra viktigast för mig. jag har själv s4 och dottern har s3 4G, och vore det inte för att jag faktiskt uppskattar en del av de där specialfunktionerna som en del bara fnyser åt så skulle jag lika gärna kunna ha hennes, den är bra nog 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Moa-]
7/29/13, 8:57 PM
#5

Det slutade med att det blev en S3 4G, kom fram till att jag ej är beroende av att telefoner är nya eller uppdaterade, så länge de fungerar ordentligt och kan det grundläggande. Anledningen till köpet är att den tidigare helt håller på att ge upp och vad som helst kommer att vara en stor uppgradering. (Ville från början ha en ny mini men leveranstiden var för lång för att jag skulle finna det värt det. (Telefon och nummer beräknades inte vara klart förens 2/9.))

Tack för tips och råd! =)

kissidor
7/29/13, 9:24 PM
#6

då hoppas jag du kommer att vara nöjd Moa :), och vänja dig vid skärmstorleken ;)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
7/29/13, 9:31 PM
#7

Grattis till nya luren.

Kollade prisjakt och den har ju ett väldigt attraktivt pris.
Funderar själv lite smått på att byta lur och då kommer nog valet att stå mellan SGS3 4G eller HTC One X+ och de ligger i exakt samma prisläge båda två. 

Bästa hälsningar,
Bertil

[Moa-]
7/29/13, 9:42 PM
#8

Tack, jo, hoppas jag med att jag blir, den beräknas komma imorgon, la beställningen igår så slipper att vänta till september i alla fall… =)

Ja, storleken blir det jobbiga, men har ju oftast med en väska med mig, så hoppas att det går bra. I de fall jag behöver en mindre telefon får jag helt enkelt nyttja en gammal. =)

Jo, priset blev bra får jag hoppas 249 kr/mån, då tillkommer samtalsavgifter utanför Telias mobilnät och uppkopplingsavgifter på samtal. Samt halva priset på Spotify under 12 månader. 

HTC anser jag gör sjukt snygga telefoner, men väldig oanvändarvänliga, sällan hört någon som är riktigt nöjd. Dock kan det ju givetvis även vara en fråga om vana och kunskapsnivån hos användarna.

bamse6311
7/29/13, 9:57 PM
#9

Det blir nog inga problem med storleken 4,8 tum.

Jag har själv idag en HTC Sensation med 4.3 tum skärm och jag  tycker nästan att den är för liten.

Man använder ju telefonen till så mycket och jag surfar väldigt mycket på den och då är det bra med större skärmar.

Angående HTC så kör både jag och mina två söner med HTC och vi är nöjda.

Dock så kan jag gärna byta varumärke, det spelar inte mig så stor roll och som sagt så är då SGS3 och HTC One X+ jämförbara och ligger i exakt samma pris klass.

Well, jag skall fundera lite till innan jag byter.

Har iofs bindningstid till april 2014 men kan ju binda om redan tre månader tidigare.
Å andra sidan så är inte bindningstiden knutit till luren utan till abonnemanget så om jag köper en lur kontant så spelar det ingen roll.

Nåväl, ännu en gång så GRATTIS till din nya lur och du kommer garanterat att bli helnöjd.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Moa-]
7/29/13, 10:21 PM
#10

Jag tycker ju att min orginal galaxy mini är lagom i storlek, så jag kommer nog uppleva den som stor, men vänjer men nog. =) Har dator och surfplatta om jag behöver mer kapacitet eller skärm. Dock har jag endast hört att människor är nöjda med den, så det blir nog bra.

Du köper telefonerna kontant trots att du har abonnemang? Det var en ny version för mig. Finns det några fördelar med detta förutom att du slipper avbetalningen? (Jag har ju dock ofta nöjt mig med telefoner man fått utan förhöjd avgift tillsammans med abonnemanget.)

bamse6311
7/30/13, 2:27 AM
#11

#10

Det abonnemang som jag har nu band jag på 24 månader när jag köpte min WildfireS som jag då fick utan förhöjd avgift.

Var dock missnöjd med både skärmstorlek (3,2 tum), internminne och processorn.

När min ena son ett par månader senare köpte en One X+ så köpte jag hans Sensation (4,3 tum) så det är den jag kör med nu.

Börjar dock bli sugen på större skärm, 2 GB internminne samt 4G så det är därför som jag börjat titta på antingen en SGS3G eller en One X+.

Dock så kommer jag att vänta tills jag kan binda om ett nytt abonnemang och ta en av de här lurarna med förhöjd avgift. 

Angående abonnemanget (Telenor) som jag fick till min WildfireS så är det egentligen helt suveränt.

199 kr/mån, ring för allt, 3 000 sms, helt fri och obegränsad surf.
Det abonnemanget finns dock inte att nyteckna längre.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Moa-]
7/30/13, 9:20 AM
#12

Nej, det lät som ett bra avtal helt klart! Detta är dock första gången jag accepterar förhöjd avgift för att få en telefon, så får se om jag anser att det är värt det.

Vi ser olika på det skärm, och just nu håller marknaden helt klart med dig! Hastigheten är det jag saknat på den telefon jag har nu, annars har det varit extremt hållbar och accepterat mycket, så det är inte konstigt att den börjar ge upp.

bamse6311
7/30/13, 9:38 AM
#13

#12

En sak som efterhand har blivit allt viktigare för min del är att det är en hyfsad kamera i luren.

Har mer och mer gått över till att plåta med mobilen som man ju alltid har med sig.

Både SGS3 och OneX har likvärdiga kameror så det är ytterligare en anledning att jag funderar på en av de två lurarana.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
[Moa-]
7/30/13, 10:01 AM
#14

S4 skulle höja antalet pixlar kraftigt, dock är det inte antalet pixlar som är avgörande för bilden längre vad jag förstått. Dock anser jag att även min mini tar fullt acceptabla bilder som går att nyttja när man överfört dem till datorn. Dock har ju du ett helt annat fotointresse än mig, och noterar säkerligen även mindre skillnader på ett helt annat sätt än vad jag gör.

bamse6311
7/30/13, 10:36 AM
#15

Jo, men sedan så är det kostnaden också.

Kollade på Telenor på både SGS3 4G och SGS4 och med medium-abonnemang så skiljer det 100 spänn i månaden i 24 månader så det blir trots allt en skillnad på 2 400 kr totalt.

Well, får se hur det ser ut i Januari när det är dags att binda igen.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Moa-]
7/30/13, 10:40 AM
#16

Ja, det är i stort sett samma skillnad som jag får, jag har dock nu tecknat ett studentavtal vilket ger lite andra villkor. Troligen kommer S4 att sjunka något i pris med tiden…

[Nathalie62]
7/30/13, 11:30 AM
#17

Grattis till din nya lur Moa, jag tror säkert att du kommer vänja dig efter ett tag.

Upp till toppen
Annons: