Annons:
Etikettmjukvara
Läst 1981 ggr
Fillixa
7/26/13, 3:58 PM

Behövs antivirus till mobilen?

Har ni Antivirusprogram till mobilen?

Utveckla gärna svaret!

Obs alternativ 3: Ja, en app som ingår i mitt antivirusprogram till datorn

Annons:
Sofy
7/26/13, 4:02 PM
#1

Nej, men jag har funderat på att skaffa ett! Vet bara inte vilken.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

bamse6311
7/26/13, 7:02 PM
#2

Jag har F-Secure Mobile.
Var Smartson testpilot på det under 30 dagar och fick sedan behålla det under ytterligare 11 månader.

Innan dess så hade jag AVG free som fungerade perfekt.
När mitt F-Secure är slut så går jag tillbaka till Avg eller Avast free.

F-Secure pro har ändå en massa funktioner som jag aldrig använder och som dessutom segar ner luren.

I min blogg så har jag ett inlägg om F-Secure.

Bästa hälsningar,
Bertil

Fillixa
7/26/13, 7:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag fick med Telia Säker Mobilsurf (F-Secure) med mitt nya abonnemang, men det finns ingen app till min Windows Phone! Hittar inga Antivirus appar alls, kanske behövs de inte till WP8 telefoner? Microsoft säger att alla appar är noga kontrollerade innan de släpps i appbutiken (store)! Man godkänner ju en massa saker när man laddar ned en app till sin mobil! Kanske är det detta som är den största säkerhetsrisken?  Bild från min Androidtelefon:

kissidor
7/26/13, 8:42 PM
#4

hur pass stort behovet är till wp 8-telefoner vet jag inte, men nog verkar det finnas några antivirusappar i alla fall: http://www.windowsphone.com/sv-se/search?q=antivirus

det OS som är utsatt för flest angrepp i nuläget är väl android, så jag tycker nog man ska ha ett skydd. själv har jag sophos för närvarande

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fillixa
7/26/13, 9:46 PM
#5

#4 Vad jag kunde se så fanns det bara ett antivirusprogam till WP8 telefoner och det hade endast 2 omdömen! 

Tror inte det behövs till WP8👍!

Har IE10 (WP8+IE10=sant) som webbläsare👍!

Men för mig är det självklart att använda en antivirus app till min androidlur!

bamse6311
7/26/13, 10:14 PM
#6

#5 Fillixa

Det finns nog inga OS som kan vara helt säkra.
Ju fler Windowslurar som säljs dess större blir risken att även Win OS attackeras.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
[Nathalie62]
7/26/13, 10:22 PM
#7

Nej, tycker inte det behövs 🙂

[Jens]
7/27/13, 6:46 AM
#8

Nej, det behövs absolut inte eftersom jag har en iPhone.

UrchinFamiljen
7/27/13, 4:55 PM
#9

Ja, jag använder en gratisapp, Avast Antivirus,samma som jag har till min dator. Tycker den fungerar bra! Med den kan man skanna sin mobil efter virus snabbt och enkelt, tar bara någon minut. Rekommenderas! :)

Edit: Jag laddade ner appen för jag kollar på serier på min nya mobil, och då stog det ungefär "ditt virusprogram säger till dig om den hittar något virus", och då hade jag inget virusprogram till mobilen (sidan är egentligen till för datorer) så jag laddade ner Avast.

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Fillixa
7/27/13, 5:17 PM
#10

#6 Det kan vara så som du säger! Får kolla i framtiden om det behövs!

#8 Antivirus behövs ej trodde de som har Apple's (Mac) OS också!

 Malwarebytes skriver:

Apple's OS X may not be unbreachable after all. They are the new target for the FBI Ransomware.

[Jens]
7/28/13, 2:22 AM
#11

#10 Hehe,men det är vi alla om vi skulle prata om FBI och de är ju ett 'irriterande' virus. ;)

bamse6311
7/28/13, 2:37 AM
#12

Det finns inget operativsystem idag vare sig det gäller datorer, paddor eller lurar som kan svära sig fria från att de inte kan drabbas av virus.

Inte ens Steve Wozniak vågar längre lova något sådant *ler*.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Jens]
7/28/13, 8:28 AM
#13

Tänk på att denna tråd handlar om mobila system.

Annons:
bamse6311
7/28/13, 8:32 AM
#14

#13

iPhone och iPad är väl i högsta grad mobila system.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Jens]
7/28/13, 8:49 AM
#15

# 14 ja, det vet jag. Vore konstigt annars att vara Sajtvärd för iPad.ifokus.se.

bamse6311
7/28/13, 9:02 AM
#16

#15 😃
Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: