Annons:
Etikettövrigt
Läst 17173 ggr
ms-mee
7/27/13, 5:34 PM

Samsung galaxy pocket neo

Jaha, problem med telefoner igen 😛
Min mormor har precis skaffat sig en telefon, samsung galaxy pocket neo. Och första problemet stötte vi på direkt. 
Det går jättebra att ringa någon, men inget mer. Sen måste det dubbelklickas för att skärmen ska reagera. Kan inte ens avsluta samtalet utan att dubbelklicka. 

Är det någon som vet hur man kan få bort det?
Jag har letat precis överallt men hittar ingenting

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
kissidor
7/27/13, 8:32 PM
#1

tja den har väl visserligen inte lika responsiv skärm som nån av deras toppmodeller, men det där låter ju som att nåt måste vara fel och jag skulle gå tillbaka till butiken med den om jag var ni. var det på Elgiganten ni köpte den eller? såg de hade erbjudande på den där nu. där brukar de inte vara krångliga av sig enl min erfarenhet :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

ms-mee
7/27/13, 8:39 PM
#2

Tror inte det är något fel. Det kommer alltså upp ett lås på skärmen som man måste dubbelklicka på. Det står även att man ska dubbelklicka för att låsa upp. 
På ett sätt är det ju bra, hon kan inte råka klicka på något medans hon pratar. Men å andra sidan så har hon lite problem med att klicka övh :P Hennes första touch

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Nathalie62]
7/28/13, 12:27 AM
#3

Märkligt att det gör så, förmodar att ni redan kollat inställningarna så jag hade nog vänt mig till försäljaren och bett dom titta på det.

kissidor
7/28/13, 11:07 AM
#4

jaså var det du menade 🙂! då missförstod jag dig ganska ordentligt. men har ni alltså under inställningarna dels inte lyckats hitta inställningar för skärmtimeout och dels inte för vilken typ av skärmlås hon vill ha alt inte ha överhuvudtaget? de inställningarna finns i mina samsungar i alla fall och det verkar ju konstigt om de skulle saknas i just den här modellen 🤔. men den är ju tydligen helt ny så det är väl inte så många som vet så mycket om den.

Värd på Mobiltelefoner och Android

ms-mee
7/28/13, 9:50 PM
#5

#4 Njaa, såg sen hur konstigt jag förklarat :P Inte så konstigt att det blev lite fel :D 

Nej, vi hittar ingenting. Kollat igenom alla inställningar, läst manualen och googlat. Men det står ingenting nånstans. 

Men försäljaren, vad ska han kunna göra?

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Ladydragon
7/29/13, 12:15 AM
#6

Vad jag kan komma fram till är att det måste vara något fel på telefonen 🤔 har aldrig hört talas om dubbelklick för att avsluta samtal 

roade mig en stund och läste manuael har ni läst den ordentligt? 

enligt manualen för att avsluta samtal:  Tryck lätt på Avsluta samtal för att avsluta samtalet. Du kan också trycka på headset-knappen.

För att besvara samtal: När ett samtal kommer in drar du (grön lur symbol) utanför den stora cirkeln, eller trycker på headset-knappen

vill du läsa manualen så finns den här 

Annons:
Ladydragon
7/29/13, 12:17 AM
#7

en sak till är det skärmlås av nåt slag så finns det bara Pinkod eller mönster och alltså inget med dubbelklick…

har du nån mer information om problemet så skriv gärna det….

[Nathalie62]
7/29/13, 12:48 PM
#8

#5, Om dom märker att det är något fel på luren som vi andra också misstänker så borde ni ju få en ny.

ms-mee
7/29/13, 1:14 PM
#9

Har skickat dit morsan så hon får ta ett kort så ni får se. Men ja, det verkar vara ett skärmlås för att inte råka klicka på nån knapp. 

Man ser alla knappar bakom men det är ett stort lås framför där det står att man måste dubbelklicka (Hmm, varför kan jag inte förklara ordentligt direkt för? 😛 haha )

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

ms-mee
7/29/13, 5:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Såhär ser det ut. På bilden ringer hon att samtal.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

kissidor
7/29/13, 6:23 PM
#11

ok, det verkar ju som att den har ett låsningsalternativ som inte finns på andra samsungar då. men enligt bruksanvisningen ska det ju ändå finnas inställningar för dels skärmlåset och dels under display för hur lång tid det dröjer innan skärmen låses. är du absolut helt hundra på att de inställningarna inte finns?

en sak jag undrar är om ni kör den i enkelt läge eller vad det heter, jag vet inte hur det ser ut då, om en massa funktioner och valmöjligheter kanske försvinner 🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

ms-mee
7/29/13, 7:57 PM
#12

Nej det är jag inte. Har inte kollat igenom telefonen själv utan det var mor min som gjorde det. Får kolla extra nästa gång jag träffar henne. 

Om den är i något speciellt läge vet jag inte. Tror inte det.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

kissidor
7/29/13, 8:19 PM
#13

det där enkla läget är ju en nyhet för de senaste samsungarna nämligen, avsett för ovana användare. men jag tror inte det påverkar några funktioner, det blir nog bara större och tydligare på skärmarna, så det har nog inget med det att göra tror jag nu efter att ha kollat lite på det. 

ja du får nog pressa din mamma på det där, jag hade inte insett att det var genom mellanhand frågan ställdes utan trodde det var du som hade kollat igenom telefonen. men då är det inte så konstigt att jag har missförstått dig lite heller, det blir ju lätt så med flera kockar 😃. 

alltså inställningar/display, där ska hon kunna ställa in tiden innan skärmen släcks och låses ifall hon vill förlänga den. och inställningar/låsskärm, där ska hon kunna välja vilken typ av skärmlås hon vill ha eller att inte ha nåt alls. så ska det enl bruksanvisningen vara även i denna modell.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Ladydragon
7/29/13, 9:35 PM
#14

#10 men herregud 🤔 hur tusan tänkte dom egentligen eller tja inte alls…..

hur kan man komma på idén att göra en sån korkad funktion? 

hmm jag tror man får kolla igenom manualen en gång till och sen gå igenom inställningarna m.m 

Tack för bilden i alla fall det gjorde saker o ting lite klarare

ms-mee
7/29/13, 11:05 PM
#15

#13 Jag har kikat på telefonen, bara inte just efter det där :P Men ska försöka få hit henne så jag kan kika på den.

#14 Men precis! Jag vill då iaf kunna avsluta samtal direkt och inte fippla med annat innan.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Upp till toppen
Annons: