Annons:
Etiketttävlingar-undersökningar
Läst 1855 ggr
[Nathalie62]
7/28/13, 12:53 AM

Kan den vara värd pengarna? (undersökning)

Hur mycket pengar är vi egentligen beredda på att lägga ner på en ny smartphone?

Att toppmodeller kostar runt 6000kr när de släpps är inte ovanligt och även månader efter release kan priset i regel kretsa kring 5500 kronor.

För en liten manick är det en rätt saftig summa och för 6000kr kan man exempelvis få en ganska kraftfull dator – särskilt om man beställer delar separat och bygger ihop den själv. Vissa köper det senaste oavsett pris medan andra inte tycker det är värt att lägga en sådan stor slant på en telefon, eller har helt enkelt inte råd.

Spelar priset ingen roll om enheten verkligen lockar och du bestämt dig eller har du en smärtgräns? Väntar du något halvår tills priset sjunkit eller väljer du istället mobiler i mellan- eller budgetsegmentet?

Bidra gärna med din röst i undersökningen och kommentarsfältet är öppet precis som alltid.

Hur mycket pengar är du beredd att lägga på en ny telefon?

Annons:
[Nathalie62]
7/28/13, 12:55 AM
#1

Jag kan offra mellan 5-6000 kr på en lur jag verkligen vill ha om den har allt jag önskar. 😃

bamse6311
7/28/13, 2:56 AM
#2

Jag älskar och har alltid älskat telefoner men har som pensionär ingen möjlighet att direkt köpa en ny modell så fort det kommer en.

Väntar ett tag tills den gått ner i pris och får sedan binda mig på 24 månader med förhöjd månadsavgift.

Visst skulle jag om jag idag hade 6 000 SEK över i plånboken vilka jag inte behövde till annat direkt köpa en One, eller skulle jag det?

Tänker på det där med kameran som är viktigt för min del och som jag inte riktigt fortfarande litar på det där med färre men större pixlar så kanske hade jag då övervägt en Lumia 1020 men å andra sidan igen så vill jag helst hålla mig till Android.

Vem vet, jag hade kanske köpt en "Plastic fantastic" S4, eller?

Nåväl, när min bindningstid går ut i April nästa är så slänger dom väl HTC One X+ efter en och kameran i den vet jag är bra *skrattar*.

Fast helst så vill jag ju ha en riktig One! *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

Aniara4
7/28/13, 8:57 AM
#3

Min smärtgräns går nog vid 4000:-. Helst köper jag den näst senaste modellen, priset brukar gå ner när nästa kommer så det blir mer prisvärt. Och vid det laget har man dessutom hunnit få rapporter och recensioner så att man vet om det är en bra telefon till att börja med.

kissidor
7/28/13, 10:42 AM
#4

jag valde alternativet 5-6000, för det är där mina två senaste lurar har legat när jag köpte dem ett par - några månader efter release. jag skulle väl kunna köpa dem för över 6000 också om det var nödvändigt, men jag gillar inte att göra det eftersom jag vet att de sjunker nån tusenlapp efter förhållandevis väldigt kort tid, och inte minst för att den tiden är också ganska lagom för att man ska hinna bilda sig en bättre uppfattning om telefonen genom recensioner och kundomdömen, samt att den allra första firmware-versionen som ofta är lite småbuggig ska hinna få en uppdatering. 

att det är mycket pengar jämfört med en dator däremot bryr jag mig inte om även om jag också har reflekterat över det. men telefonen är viktigare för mig än datorn :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
7/28/13, 12:39 PM
#5

Det var intressant det här, redan finns det 44 röster på summan mellan 5-6000 😃

[VSK]
7/28/13, 3:47 PM
#6

😃

Annons:
[Gladamarsvin]
8/31/13, 7:36 AM
#7

ska faktiskt lägga 4000 på en ny mobil i dag så 4000

kissidor
8/31/13, 9:40 AM
#8

vilken blir det gladamarsvin, vi är jättenyfikna 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
8/31/13, 12:20 PM
#9

#7, Och vilken blir det? 😃

bamse6311
8/31/13, 12:31 PM
#10

#7

Är också nyfiken på vilken lur det blir/blev *s*.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: