Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 2168 ggr
Frosstis
8/2/13, 2:00 PM

kan inte ladda ner app

försöker ladda ner "the key" från appstore, men när den ska laddas ner står det 'package file is invalid"??? varför? jag vill ha denna appen..

Annons:
kissidor
8/2/13, 2:31 PM
#1

jag vet inte Paulina, men jag testade i alla fall att ladda ner den till ipad för att se om det var ett generellt fel, men för mig gick det bra. hur många gånger har du testat att ladda ner den?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Frosstis
8/2/13, 2:40 PM
#2

#1 Flera gånger.. ska försöka igen.. har ju android så det kanske är skillnad? ska testa på min ipod också.

Frosstis
8/2/13, 2:42 PM
#3

Åhh på samma gång, alla mina kontakter har tagits bort?! vilket har lett till att jag skickat jättemånga sms fel till olika personer jag vart säker på att det var rätt, haha.. :p hur återställer jag dem? jag vet inte vart jag sparat dom!

Frosstis
8/2/13, 2:45 PM
#4

Funkade på ipoden. på telefonen står det "insufficient storage available". Vadå otillräckligt lagringsutrymme, jag har ju köpt nytt minne så jag har dubbelt så mycket som förra gånger? grrr

kissidor
8/2/13, 4:23 PM
#5

jamen… Paulina nu fattar jag ingenting 🤔. du skrev ju att det var från AppStore så jag förutsatte att det var en iOS-enhet du pratade om - men nu pratar du om android 🤔?

men om det ändå är en androidtelefon det gäller så hjälper det tyvärr inte hur stort minneskort du köper, där lagras bilder, filmer, musik och sånt - appar ligger i internminnet. men vilken telefon har du då? beroende på modell kan det hända att det går att flytta över viss appdata på sd-kortet.

vad beträffar dina kontakter så beror det ju på vilket konto du valt att synka dem med, jag använder Google-kontot för det är man ju ändå alltid inloggad på i telefonen, så det är ju enklast 🙂. men vad du har vet jag ju inte 😉.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
8/2/13, 4:33 PM
#6

just ja, testade att ladda ner den till telefonen också då (android) och det gick bra det med (fast som 46-åring känns det sådär att ha laddat ner en Justin bieber-app kan jag säga 😞😃). 

just den här appen har inte stöd för att delvis ligga på sd-kortet, men det kan ju hända att andra appar du har kan det så du kan få bort lite från internlagringen. det ser du i såfall i inställningar/program, gå in på en app och se om du har alternativet "flytta till sd-kort" aktivt. spelappar till exempel kan ofta ha det, men OBS att både appen och din telefon måste ha stöd för det om det ska funka. stöder inte din telefon det måste du ta bort appar för att få plats med nya.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Frosstis
8/2/13, 5:06 PM
#7

#5 Ojdå, hahah. Har en android iallafall :p xperia J.

Frosstis
8/2/13, 5:12 PM
#8

Alla mina appar är redan på sd minnet :/

kissidor
8/3/13, 8:52 AM
#9

ok, nu har jag äntligen lyckats googla mig fram till hur mycket lagringsutrymme för appar du har i den telefon, 766 MB vilket inte är så mycket om man gillar appar. så jag förmodar att det är där skon klämmer även om du lagt över så mycket som det går på sd-kortet. för som sagt, ingen app kan ligga helt och hållet där och många appar stöder det inte alls. 

du får gå in på inställningarna och titta under lagring. då ser du dels hur mycket apparna sammanlagt tar, och klickar du på program så får du fram en lista i storleksordning från största till minsta så du kan se vilka appar det skulle löna sig bäst att avinstallera om du vill frigöra utrymme.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: