Annons:
Etikettvarningar
Läst 3846 ggr
[Nathalie62]
2013-08-05 21:43

Kolla alltid innehållet om du köper en beg lur.

En 21-årig kvinna från Brisbane, Australien gick häromdagen på en rejäl nit när hon skulle köpa två stycken iPhone av en privatperson, rapporterar Herald Sun.

Kvinnan hade stämt möte med säljaren vid en lokal McDonaldsbutik. Väl på plats erbjuds hon två stycken splitternya mobiltelefoner i originalförpackning för 1 500 australiska dollar (motsvarande 8 800 svenska kronor).

Eftersom förpackningarna var inplastade brydde hon sig inte om att kontrollera innehållet, men när hon väl kom hem gjorde hon en otrevlig upptäckt. I stället för mobiltelefoner från Apple fick hon nämligen två stycken äpplen.

Kvinnan polisanmälde händelsen, men hittills har säljaren lyckats undgå lagens långa arm. Vad som hände med äpplena framgår tyvärr inte av historien.

Annons:
kissidor
2013-08-05 22:14
#1

tja det är väl som man säger - om det verkar för bra för att vara sant så är det antagligen det också 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2013-08-05 22:21
#2

#1, Precis, det brukar stämma för det mesta men snacka om vilken chock att se två äpplen i paketet 😃

bamse6311
2013-08-06 09:02
#3

Låter farligt det där och man skall nog vara väldigt försiktig med det där att träffa säljaren på "stan", bara det i sig själv skulle jag tycka verka lite skumt.

Har själv köpt grejor både på blocket och tradera och det har funkat fint men man vet ju aldrig.

Det senaste jag köpte var en flatbäddskanner av bättre kvalitet på tradera.

Säljaren bodde bara ett par mil från mig så jag körde till honom i hans villa och hämtade samt betalade den på det sättet.

Lite tryggare att köpa något på det sättet men har iofs också köpt prylar som blivit skickade till mig men man är ju lite orolig varje gång.

Nåväl, det finns ju på blocket säkerhetssystem och även om man betalar via PayPal.

Nåväl, den där kvinnan ville ju ha två "apple" och det var ju också vad hon fick.
Lite komiskt är det  i hela eländet *s*.

Well, precis som kissidor säger så om något verkar vara för bra för att vara sant så är det oftast också så.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-08-06 10:40
#4

träffas "på stan" tycker jag däremot inte är ett dugg skumt, det skulle jag tro att när det gäller nåt bärbart så känns det nog tryggast för både säljaren och köparen att träffas på neutral mark med fullt med folk runtomkring - ingen av dem vet ju vem de möter…

fqast guben köper gamla traktorer, fixar upp dem och säljer dem - så han har inte så mycket att välja på, de är svåra att skicka och svåra att släpa med sig till nån gågata eller torg i stan😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-08-06 11:01
#5

#4 kissidor

När jag var på Helsinborgsfestivalen nu förra helgen och på kvällen/natten med några kompisar skulle ta en taxi så stod det utanför Bara Rock där vi varit en kille med en lur som såg intressant ut.

Nyfiken som jag är så frågade jag honom vad det var för en lur och det var en SGS4.

Jag fick klämma och känna på den och visst skulle jag vilja ha en sådan om jag hade råd med en sådan!

Konstigt nog så hade han Windows som operativ i den.

Nåväl, han påstod att han kunde skaffa en sådan åt mig för 2 000 SEK.

Tyckte dock att det lät lite väl skumt så där kl 01 på natten så jag avstod även om det ju är ett jäkligt bra pris för en SGS4.

Är det sådant som kallas skumraskaffärer *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-08-06 12:35
#6

ja, minst sagt skumt Bertil 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
2013-08-06 13:29
#7

#5, Kan nästan till 200 % säga att han bara drev med dig Bertil, tur att du inte gick på det.😉

bamse6311
2013-08-06 13:57
#8

#7
Dels så hade jag ju luren i min hand och fick klämma och känna så visst var det en SGS4 och med Win som OS.

Sedan det där med priset, hur skall jag nu förklara utan att på något sätt låta främlingsfientlig vilket jag verkligen INTE är och har en hel del goda vänner inte minst från Turkiet samt även Thailand och Kenya som bor här i stan.

Nåväl, den här killen var av utländsk härkomst om jag får säga så och han hade säkert kunna fixa en sådan lur för 2 000 SEK.

Dock så köper jag inget på det sättet.

Jag bor ju i Helsingborg och hit från kontinenten kommer ju dagligen hundratals lastbilar med diverse innehåll i lasten.

En del av dessa lastbilar blir ibland tömda på sitt innehåll.
Det är liksom lite vardagsmat att läsa i Helsingborgs Dagblad när så skett även om det numera är så vanligt så att bara resulterar i en liten notis långt inne i tidningen.

Misstänker att det kanske kunde vara på det sättet.

Nåväl, nu menar jag INTE att det var på det sättet utan att det "kan ha varit" på det sättet.

Att killen i detta läget var av utländsk härkomst men säkert svensk är/var ju bara en händelse.

Det kunde ju lika gärna varit en kille som varit lika vit som jag.

Dock så tror jag säkert att han skulle kunna fixa fram en SGS4 för det priset men precis som jag skrev så drog jag tillsammans med mina kompisar mig därifrån och tog en taxi till nästa ställe.

Tänker dock på det lite, det var ju ett jäkla bra pris MEN tror och tycker att jag valde det rätta.

Finaste hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-08-06 14:34
#9

bertil jag gissar att han hade installerat denna eller nåt liknande 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-08-06 14:46
#10

#9 kissidor

Ångrar mig litta litta att jag inte beställde en lur av honom, men som sagt var bara litta.

Priset var ju outstanding var än luren kom ifrån.

Blir väl att jag köper min nya lur på Media Markt eller liknade vilket känns mycket mer betryggande *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-08-06 14:47
#11

meeeen, vart f-n tog länken vägen 😡? den här tror jag alltså han hade: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mdb.android.fakewindows8.v2

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-08-06 15:02
#12

#11
Hihi, såg att det saknades en länk i ditt inlägg.

Nåväl, nu köpte jag inte en lur av honom och tror nog näppeligen att jag skall installera Win.

Kollar din länk nu kissidor och den där appen Fake Windows8 har ju faktisk fått bra recensioner.

Har du själv den i din SGS4?

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-08-06 15:22
#13

neh, jag har ingen särskild önskan att ha låtsas-windows i min lur 🙂. men det ser inte direkt ut som samsung heller, jag använder en launcher som heter nova prime och har inga samsung-widgetar.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
2013-08-06 16:18
#15

#10, Förstår att du ångrar dig lite men du gjorde ändå rätt att låta bli, man ska aldrig gå på sådant oavsett vad dom än försöker locka med.

bamse6311
2013-08-06 16:24
#16

#15 👍

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: