Annons:
Etikettövrigt
Läst 2904 ggr
EmmaLill
8/9/13, 7:23 AM

LG Optimus L5 II

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon av er här som har en Lg Optimus L5 II? Vad tycker ni i sådana fall om mobilen, och har den några för-/nackdelar? :D
Har också läst att den ska ha dålig kamera, men är osäker på hur pass dålig den är….

Annons:
[Nathalie62]
8/9/13, 1:09 PM
#1

Om det sägs att kameran är dålig så hade jag nog inte valt denna modell oavsett hur dålig den är. Såvida du inte kan testa den på Media Markt och kolla själv så hade jag nog avstått.

Kan tyvärr inte säga så mycket mer då jag inte har någon erfarenhet av LG alls.

EmmaLill
8/10/13, 10:50 AM
#2

Det är just det som får mig att tveka också. För det är inte bara en eller två recensioner som jag läst att kameran är dålig, utan nästan alla jag kollat på! :/ 

Jag tror nästan inte det blir denna heller, om jag inte får möjlighet att testa den någonstans, och inser att kameran inte är fullt så dålig som den sägs. :)

EmmaLill
8/15/13, 3:21 PM
#3

Istället för att göra en ny tråd/nytt inlägg så fortsätter jag i en kommentar istället.

Är det någon här som har erfarenhet av mobilen Huawei Acend Y300?

Det jag läst hittills är att den ska ha Android uppdateringen 4.1, och 5 megapixels kamera. Men ni som har erfarenhet av dessa; vad med mobilen anser ni som för- och nackdelar, och har den några problem (t.ex. att den laggar mycket eller så)? :)

[lucke]
8/15/13, 6:42 PM
#4

Jag har en LG Optimus L5 och tyvärr stämmer det att kameran inte är nån höjdare. En av fördelarna med mobilen är att den verkar hålla bra- den har dimpt i golvet ett antal ggr utan att bli förstörd.

[Nathalie62]
8/15/13, 6:57 PM
#5

#3, Har ingen jätte stor koll på den modellen men eftersom det är en budgetlur ska man nog inte begära för mycket, den fick trots allt 7/10 och det är inte fy skam egentligen. Den har bra batteritid, bra pekskärm och ett lågt pris, Minus är ju att den bara har måttligt med prestanda och ont om minne, i fullt dagsljus funkar kameran bra men inte för övrigt.

Mitt tips är att testa den på Media Markt (om du kan) så får du en egen uppfattning.

kissidor
8/15/13, 10:14 PM
#6

att de båda har bara 512MB i RAM är en jättestor nackdel enligt min mening - men tyvärr är det ju inte möjligt att få en telefon utan brister för de pengarna. det som är riktigt synd är att du inte har tillgång till svenska butiker och att vi inte kan hjälpa dig att leta i finska. s3 mini ligger nu under 2000 i flera svenska butiker, och sen finns också ett bra om än lite större alternativ  som heter galaxy express, och sen har vi sony xperia p - alla precis på strecket under 2000 och med förhållandevis väldigt mycket bättre prestanda än de för nån femhundring mindre. jag tror fortfarande att s3 mini skulle vara en toppentelefon för dig som du skulle kunna bli riktigt nöjd med, om du skulle kunna få tag i den inom din budget. håller du koll då och då och ser om den sjunker under din smärtgräns i finland också?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
EmmaLill
8/17/13, 3:20 PM
#7

Tack så mycket för era åsikter! :)

Jag klickar in på Elgigantens hemsida lite nu som då, för att hålla koll på s3 mini, och förhoppningsvis sjunker den lite i pris snart! :)

bamse6311
8/18/13, 1:52 AM
#8

Som kissidor säger så är 512 Ram väldigt litet.

Vare sig det gäller en telefon eller dator så har man liksom en förmåga att "växa till sig" och rätt som det är så är luren eller datorn för liten för ens behov.

Man tycker att man behövt lite lite mer prestanda.

Nåväl, en femhundring hit eller dit kan ju vara väldigt mycket pengar.

Hoppas att du hittar en lur som passar både din börs och dina behov.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
8/18/13, 7:45 AM
#9

ah, så det finns Elgiganten i Finland också 🙂. var in och tittade där nu, och det är så dumt och orättvist att s3 mini kostar en femhundring mer där än på Elgiganten här i Sverige 😡. är det allmänt ett högre prisläge i Finland tro, eller vad kan det komma sig att det skiljer så mycket inom samma kedja 😕🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

EmmaLill
8/18/13, 4:47 PM
#10

Hur mycket RAM minne skulle ni rekommendera att en mobil behöver?

Jadå, Elgiganten finns i Finland också. :) Haha, jag kan inget annat än hålla med, det finns så många bra mobiler som jag redan skulle köpt om de vore lite billigare…

Det har jag också funderat över. Jag har ingen aning om det stämmer, men jag har någon gång hört att mobilerna i Sverige är ofta bundna till ett abonnemang av något slag. Men som sagt vet jag inte alls om det är sant, det är i alla fall bara vad jag hört! :) 

Dock ska jag nog ta en titt, eftersom jag snart hur som helst ändå ska byta mobilabonnemang, och då finns det ju ofta lite "erbjudande" så man får vissa utvalda mobiler billigare när man byter. :D

bamse6311
8/18/13, 4:56 PM
#11

Jag tycker att man behöver minst 1 GB om man skall få plats med de appar man vill ha.

Helst kanske 2 GB men som sagt så beror det mycket på hur mycket pengar man vill lägga ner på en lur.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
8/18/13, 6:31 PM
#12

#10, Det finns ett trevligt erbjudande nu från Halebop Rubbet för 269 kronor i månaden, ingen bindningstid heller. Kanske kan vara något? 😎

kissidor
8/18/13, 6:35 PM
#13

för att undvika förvirring i anslutning till första stycket i #11, apparna ligger ju alltså inte i RAM-minnet - däremot är ett anständigt RAM-minne en nödvändighet för att kunna använda apparna utan lagg.

det är ju bara de nyare flaggskeppen som har 2GB RAM, så det är ju i vart fall inte någon av de lurarna som är aktuell för ingen sådan går ju att få under som allra minst typ 4.500:-. men 1GB RAM ska väl gå bra för de flesta, under det kan jag bara inte rekommendera nån att gå - men räcker inte budgeten till det så gör den ju inte förstås. jag säger inte att ingen får köpa en telefon med mindre RAM, jag säger bara att jag som sagt inte gärna kan säga att jag tycker det är bra 😃

ja emmalill, det är nog väldigt vanligt i sverige att mobilerna köps med abonnemang och operatörssponsring - är det inte så vanligt i finland alltså? men de här priserna jag har nämnt är ju utan abonnemang 🙂. hur som helst så håller jag verkligen tummarna för att du hittar ett bra erbjudande så du kan få en telefon du blir nöjd med utan att bli helt skinnad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
EmmaLill
8/18/13, 7:18 PM
#14

Okej, tack så mycket!

Nej, inte riktigt lika vanligt som i Sverige har jag för mig.
Ja, det ska vi hoppas på, jag ska fortsätta leta här snart - och spara pengar! :D

Upp till toppen
Annons: