Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 2226 ggr
farido13
2013-08-09 16:16

datatrafik

hej idag ska pappa skaffa abonnemang och jag läste då på mobila nätverk och det stod att det kan komma höga kostnader beroende på vad för slags abonnemang så jag inaktiverade det och jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag ha det aktiverat eller inte. Gör den så jag kan få internet.

Hjälp mig

Annons:
kissidor
2013-08-09 16:53
#1

Ja den måste du ha aktiverad om du ska komma åt Internet när du inte är ansluten till Wi-Fi. Men du får fråga din pappa vilket abonnemang han har skaffat, om det är med datatrafik :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

farido13
2013-08-09 18:02
#2

har jag fattat det rätt. Om jag har wi fi på så behöver jag inte ha datatrafiket aktiverat

farido13
2013-08-09 18:03
#3

glömde med att säga, vad menar du med det här " Men du får fråga din pappa vilket abonnemang han har skaffat, om det är med datatrafik"

en sak till om det blir höga kostnader vart kommer det stå då jag ska betala och det är Telia som är abonnemanget.

Snurpan79
2013-08-09 18:30
#4

Om du har wifi så behöver du inte ha datatrafik aktiverat, nej. 

Det Kissidor menar med vilket abonnemang han skaffat är att i vissa abonnemang ingår en viss mängd datatrafik och då kan du alltså nyttja den mängden datatrafik utan att betala något extra. I mitt abonnemang ingår t.ex. 2 Gb surf och det betalar jag inget extra för och jag slipper då få höga räkningar även om jag nyttjar datatrafik när jag inte är hemma eller i närheten av något wifi.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

farido13
2013-08-09 19:33
#5

ok men då in aktiverar jag min datatrafik och aktiverar wi-fi

kissidor
2013-08-09 20:22
#6

Precis som snurpan säger :-). Vad bra att du har tillgång till Wi-Fi hemma iaf, men som sagt kolla med pappa, det kan ju hända att det ingår så att du kan surfa utan att det kostar extra när du inte har tillgång till Wi-Fi också :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
farido13
2013-08-09 21:39
#7

jag har en fråga bara. om jag använder mitt abonnemang och testar utan datatrafik och det fungerar utan det. då behöver jag då inte data trafiket.

Jag ska också byta sim kortet

kissidor
2013-08-10 08:47
#8

ja alltså det är klart att du ska använda dig av wifi där det finns. men om du har en viss mängd datatrafik som ingår i abonnemanget finns det ju ingen som helst anledning att ha det avslaget. för har du wifi påslaget och telefonen hittar ett wifi-nät som den får ansluta till så kommer den att gå på det i första hand, den kommer då inte att utnyttja abonnemangets datatrafik, det gör den bara när du inte har åtkomst till wifi. som när du till exempel är på stan eller sitter på bussen eller nåt 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: