Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 2246 ggr
Tallullah
8/10/13, 11:19 PM

Hjälp!

Finns det någon som vet vilket som är det billigaste abonnemang att ringa från Sverige till Norge? Jag har nu Halebop kontant kort,men det blir dyrt att ringa Norge. Jag har även haft ett norskt abonnemang,men det blev dyrt det med. Jag har mina barn i Norge,så jag vill gärna kunde ringa dom ibland utan att det ska behøva kosta skjortan. Jag är tacksam om nån vet.

Annons:
Snurpan79
8/11/13, 12:39 AM
#1

Kollade lite snabbt och Comviq verkar ha hyfsade priser om du ringer till Norge. Tittade på kontantkort då jag vet att Comviq Amigos brukar ha bra taxor när du vill ringa till utlandet och enligt deras hemsida kostar det 0,25kr/minut (1,27kr/min) att ringa till fast telefon i Norge och 1,85kr/min (3,47 kr/min) till mobil och öppningsavgift 0,49kr. Priserna i parentes är de priser jag hittade på Halebops sida för samma samtal och utifrån det blir Comviq betydligt billigare. 

Kollade på Telia och Telenor lite nu när jag ändå var igång och de har betydligt högre taxor än både Comviq och Halebop så jag skulle vilja säga att Comviq är operatören att ha om du vill ringa från mobil i Sverige till Norge.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
8/11/13, 9:04 AM
#2

ni kanske även ska fundera på att prata med varandra genom Skype eller nån liknande tjänst ibland, om ni alla har tillgång till antingen dator, surfplatta eller smartphone.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
8/11/13, 9:12 AM
#3

Viber är en annan tjänst som jag använder mig av när jag ringer vänner i Norge.

Snurpan79
8/11/13, 1:10 PM
#4

Skype och Viber är kanon bra tips. Tänkte inte ens på de två. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

bamse6311
8/11/13, 1:37 PM
#5

Kör personligen med Viber på luren och pratat med min ena son både när han var i USA samt i Frankrike.

Funkade jättebra.

Dock så krävs det ju att den man ringer också har Viber installerat men det är ju bara att ladda ner appen.

Bästa hälsningar,
Bertil

Fillixa
8/11/13, 7:02 PM
#6

Skype är perfekt att ha i mobilen! Ringer med Skype till södra Europa! Men som sagt den man ringer till måste också ha Skype annars kostar det pengar! Jag har dock själv 60 min gratis betalsamtal i månaden via Office365!

Annons:
Tallullah
8/11/13, 11:17 PM
#7

Ok..tack så mycket allihop:)

Upp till toppen
Annons: