Annons:
Etiketttävlingar-undersökningar
Läst 2326 ggr
[Nathalie62]
8/13/13, 8:27 PM

Knasig undersökning

Om du fick bygga ett Frankensteins monster 😉till en mobil och plocka inslag och egenskaper från olika tillverkare, hur skulle den se ut då? Om du kunde välja fritt från smartphonemarknaden och göra så att vilken tillverkare som helst fick ansvara för valfri del av telefonen, vad skulle du ha valt då?

Min Dröm-Android skulle nog bli så här :

Nokia Lumia: Design
Samsung – Kamera
Note 3 – Skärm
LG – Batteri

128Gb minne, Snapdragon 800 med öppen källkod, 4000mAh batteri och mjukvaran ska vara senaste Android med alla CyanogenMod-funktioner och dels ska den vara rootad från fabrik så jag kan göra vad jag vill med den 😃

Annons:
bamse6311
8/14/13, 3:49 AM
#1

Nathalie62.

Låter nästan som en Nexus4 du söker.
Då får du ju dessutom gorillaglas av senaste kvalitet på båda sidor luren *s*.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
8/14/13, 3:11 PM
#2

nej men det var väl inte särskilt mycket av det nathalie skrev som stämde med en nexus 4 bertil Skrattar!

men en note 3 google edition är väl det som antagligen ligger någorlunda nära - om nu note 3 kommer i google edition dvs. det kan ju tänkas osannolikt eftersom stödet för pennan försvinner då - och detta med pennan ska ju ändå vara den stora grejen med note-serien som det är tänkt - även om väldigt många struntar i pennan och har telefonen bara för att det är en sällsynt välpresterande telefon med en helt underbar skärm bara man pallar att hantera storleken.

jag skulle också kunna ta en note 3 nästan rakt av, men jag skulle vilja att alla samsung-appar inte var förinstallerade utan kunde väljas en och en vilka man ville ha.

och så skulle jag kunna skippa det där med minneskortet och tycka det var ännu bättre om jag kunde få 32 eller 64GB inbyggt istället, och då ska det vara som det är nu i samsungs lurar, dvs inga såna dumheter som en del tillverkare håller på med att de dedikerar si eller så mycket av det till det ena eller andra så att man tex har bara en liten del av det som man kan lägga appar i medans den största delen bara är tänkt för lagring av bilder etc. nej fri användning av hela minnet ska det vara.

ja och så är det faktiskt en sak till som jag vill ta bort, jag har inga som helst problem med samsungs plast annars, men den där lilla förbenade låtsasmetallkanten runtom skärmen som finns på både sgn2 och sgs4 och som gör att hela telefonen ser ut att ha hittats på en soptipp när man tappat den i backen dagligen (vilket jag alltså gör) i några månader och metallfärgen på den där lilla sargen skavts av Arg. den där kanten Kräks måste de antingen ta bort eller börja göra av riktig metall, sen kan resten gärna få vara plast, no problems - plast är lätt och tåligt Tummen upp

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
8/14/13, 3:59 PM
#3

#2 kissidor.
Skulle inte en Xperia Z kunna vara något för dig.

Den kan man ju både "stoppa i kaffemuggen" 😃samt tappa den hur många gånger som helst *skrattar*.

På videoklippet är det visserligen en V och inte en kaffemugg utan ett stort glas med Blossa glögg som man förvarar luren i.

Tror att luren blir "gladare" av tillbringa tiden i glögg istället för i kaffe *skrattar*.

Var jag inte riktigt kul nu, va?

Finaste hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
8/14/13, 6:26 PM
#4

Bra där Kissidor, fri användning av hela minnet vore inte dumt, tycker också att plasten på samsung är stark i sig.

kissidor
8/14/13, 7:54 PM
#5

just ja Bertil, bra att du sa det även om jag inte skulle kunna tänka mig en xperia z - den är dels alldeles för klumpig i förhållande till sin skärmstorlek och dels skulle jag få spader på det där skärmöverdraget den har som är lite strävklibbigt och en fruktansvärd fett- och smutsmagnet. men vattentåligheten vore inte så dumt att ha nej 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: