Annons:
Etikettövrigt
Läst 2569 ggr
[Nathalie62]
8/15/13, 6:36 PM

30 000 i räkning

Se till att spärra för betalsamtal och sätt en max summa i månaden, låt säg 500 kronor, ifall ni råkar bli drabbade så slipper ni få oväntade utgifter.

Victor fick sin mobil stulen i Mallorca och hade spärrat den efter ett par timmar, den som hade fått tag på luren lyckades ringa dyra samtal till Gambia som slutade med 30 000 kronor som Victor är skyldig att stå för.

Mer ingående går att läsa här

http://www.metro.se/nyheter/far-betala-30-000-i-rakning-for-sparrad-mobil/EVHmhm!1kAbNgcaG8cPM/

Tror ni han slipper betala?

Annons:
Calcifer
8/15/13, 6:38 PM
#1

Sitter här och är sjukt lycklig för mitt refillkort. När det är slut är det slut, liksom, så det kan åtminstone inte hända mig. Alltså, kan ni bevisa att han inte ringt samtalen själv bör det gå att förhandla om summan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Nathalie62]
8/15/13, 6:42 PM
#2

#1, Jag tror säkert dom redan kollat upp om så var fallet, alltså att han inte själv har ringt men visst, man vet ju aldrig.

Har själv en spärrgräns på mitt abonnemang så det lär aldrig inträffa hos mig heller men tyckte det kan vara bra och varna andra.😃

[Mustangcab]
8/17/13, 7:26 PM
#3

För mig tog det mer än 2 timmar innan jag hann spärra mina två mobiler då jag blev rånad i Spanien, men jag slapp belata dessa räkningar. Förvisso med lite tjafs med Telia som ville att jag skulle försvara mitt simkort med mitt liv.

[Nathalie62]
8/17/13, 7:41 PM
#4

#3, Skönt att du slapp stå för notan även om det innebar en del tjat från bolaget.

[Mustangcab]
8/17/13, 7:43 PM
#5

Då jag hade en polisanmälan från Spanien och en från Sverige och blev rånad i bilen då jag var ensam så var det då själve f-n om jag skulle behöva ha betalat.😡

bamse6311
8/18/13, 1:46 AM
#6

När jag åker till utlandet så plockar jag ut mitt vanliga sim och sätter in ett betalkort.

Känns liksom lite säkrare och skönare så.

När jag var i Egypten senaste gången så tog jag dessutom två lurar med mig.

Dels en där jag hade en med mitt vanliga simkort och den luren låste jag in i kassaskåpet på hotellrummet när jag skulle ut på "äventyr".

Luren som jag då tog med mig var en gammal Nokia och i den hade jag då som sagt var ett betalkort.

Spelade liksom ingen större roll om jag skulle tappat eller blivit bestulen på den luren och där jag hade ett betalkort på 500 spänn.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
[Nathalie62]
8/18/13, 1:05 PM
#7

#6, Det är också ett jättebra alternativ bamse.

[Mustangcab]
8/18/13, 2:01 PM
#8

Fast jag var på väg från flygplatsen till stället där jag skulle bo när detta hände. Mina två telefoner har jag mitt huslarm kopplat till och alla mina vänner har dessa nummer så det är inga alternativ för mig. Jag hade dem i handväskan bredvid i bilen och de stal hela handväskan plus mitt handbagage. Jag var dessutom ensam mot 3 män när det var mörkt.

Ekonimiskt sett så var telefonstölderna det minsta problemet. Pengar och kort försvann. Och jag skulle var där i 14 dagar.

[Nathalie62]
8/18/13, 6:34 PM
#9

#8, Tur att dom åtminstone inte gjorde dig något fysiskt illa.

kissidor
8/18/13, 6:37 PM
#10

usch och fy mustangcab, det ekonomiska hur jobbigt det än var måste väl vara det minsta bekymret, antar att det där kommer att följa dig ett bra tag 😕! tack och lov att du inte blev skadad iaf, och jag hoppas verkligen att du inte har mått alltför dåligt efteråt av händelsen!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Mustangcab]
8/18/13, 6:41 PM
#11

# 10 Det var 2006 och jag har inte varit i Spanien sedan dess. Jag har ljuset tänt utanför huset om nätterna och inbrottslarmet på när jag går och lägger mig och jag låser bildörrarna så fort jag kommer in i bilen om jag kör ensam.

kissidor
8/18/13, 6:45 PM
#12

jag förstår 😕. hoppas ändå att det bleknar lite för varje år som går, även om dina försiktighetsåtgärder blir kvar livet ut (och det är väl inte heller nån dum idé att behålla dem).

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
8/19/13, 1:15 AM
#13

#11

 Mustangcab, obehagligt som tusan sådant där och förstår att det satt sina djupa spår.

Förstår verkligen att en sådan händelse som du var med om sitter i väldigt länge.

Finaste hälsningar,
Bertil

Annons:
Upp till toppen
Annons: