Annons:
Etiketthårdvara
Läst 6961 ggr
Sindri
2013-09-07 17:34

Liten, billig smartphone

Min gamla Nokia (säkert 6-7 år) börjar bli lite till åren, skärmen är repig etc. Jag har tittat lite på smartphones, har en ASUS-platta så android känns inte helt främmande.

Tycker dock att alla smartphones är så stora! Jag vill verkligen ha en liten som går ner även i en trång jeansficka.

Billig skall den vara för att jag använder den väldigt lite, kör billigaste kontantkortet och det räcker. Gillar att fota så jag har en vanlig digitalkamera som är jättebra, fånen måste inte ha en så bra kamera alltså.

Har kollat lite på Nokia Asha 311 som är den minsta jag sett och verkar OK. Men mina ungdomar dissar den, i recensioner jag läser står det att det finns bättre och billigare. Men vilka är det då?

Ashans mått är 52 × 106 × 12,9 m, den kostar strax över tusenlappen.

Annons:
[Nathalie62]
2013-09-07 20:22
#1

Det finns ju Galaxy mini som är rätt billiga nu. Om den då är bättre än Nokia Asha 311 ska jag låta vara osagt, det bästa är om du har möjligheter att åka till Media Markt och testa båda och även andra såklart för att få en egen uppfattning om vad du tycker.

Sindri
2013-09-07 21:32
#2

Den var fin - men nästan en hel cm bredare. Fler förslag önskas!

Sindri
2013-09-10 14:25
#3

Skall jag tolka tystnaden som att det helt enkelt inte finns någon mindre än Nokias? Får väl köpa en sådan då trots ungdomarnas sågning!

[Nathalie62]
2013-09-10 16:50
#4

#3, Nei Sindri, jag tycker inte du ska bry dig om vad andra säger, det är du som ska använda den och inte dom!

Har du möjligheter att åka till MediaMarkt och se vad dom har? Kanske har dom någon som är mindre än Nokian, det är möjligt att det finns mindre.

Kanske Galaxy fame?

Sindri
2013-09-10 18:29
#5

Ah, vad du är gullig som kommer med förslag. Men min gamla Nokia är bara 4,3 cm bred, så 5,2 är nog max vad jag kan tänka mig. Har trånga jeans!! Men jag skall kolla med MM, har en väldigt trevlig erfarenhet av dem så jag handlar gärna där.

kissidor
2013-09-10 19:10
#6
  • ja det är nog så det är Sindri, om vi fattat rätt att det är så överhuvudtaget att du vill testa någon sorts smartphone 🙂. du vet eftersom hela konceptet bygger på att skärmen är åtminstone tillräckligt stor för att överhuvudtaget kunna användas på det viset så blir det ju en väldigt dålig smartphone om den är alltför extremt liten, därför är utbudet av små smartphones väldigt begränsat. de som omnämns som bättre i recensionerna är alltså också större. men kör på denna vet jag som din första smartphone, gillar du det och vill ha mera "smarthet" så får du väl ompröva jeansfickekriteriet nästa gång du ska byta lur 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Sindri
2013-09-10 19:56
#7

Ja, jag vet att jag ibland har orimliga krav på saker. Jag kommer inte använda den så mycket som smartphone, jobbar hemifrån och har både PC och platta, men om jag ändå skall byta telefon känns det dumt att inte välja en smart.

Hittade faktiskt ett par på Prisjakt (man kan faktiskt även ange storlek i sina sökkriterier!) som är lite mindre och inte verkar så dumma. Skall jämföra dem lite närmare.

[Nathalie62]
2013-09-11 10:16
#8

#5, Tack ska du ha, synd bara att man inte kan hitta någon som passar dina jeansfickor 🤔skämt och sido men som kissidor nämner så är det ju tyvärr rätt begränsat när det är så små smartphone du är ute efter.

Hoppas i alla fall att du kan hitta någon du blir nöjd med, om inte annat blir det kanske bredare jeans nästa gång 😉

[Nathalie62]
2013-09-11 10:36
#9

#7, Förresten, trevligt att du fann ett par på prisjakt Sindri, önskar verkligen du hittar någonting där, var på väg att bli grårandig gällande din fråga men kunde för mitt liv inte komma på vilken som var mindre än den du angav i ts. "Skitsvårt" ju, bokstavligen talat 😃

Sindri
2013-09-13 09:07
#10

Det här är helt otroligt! För ett par månader sedan gjorde jag en likadan sökning på Prisjakt. Jag fastnade då för Sony Xperia Ray, och jag kände en som hade den, och var väldigt nöjd.

Då fanns den inte att köpa längre någonstans. Nu var den helt plötsligt med bland de förslagen jag fick på Prisjakt och fanns att köpa, väldigt billigt. Så nu är jag jätteglad!

[Nathalie62]
2013-09-13 11:19
#11

#10, Ibland ska man ha tur Sindri, så kul för dig och grattis till ditt köp 😃

bamse6311
2013-09-13 16:07
#12

#10

Så kul att du hittade en lur som passar dig och GRATTIS till nya luren och ett riktigt bra val.

Xperia Ray är faktiskt en jäkligt bra lur inom sin prisklass för att kanske inte säga den bästa luren inom prisklassen.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: