Annons:
Etiketttillbehör
Läst 2589 ggr
Fridaybrew
9/10/13, 12:13 PM

Skärmskydd

Måste rekomendera ett skärmskydd som verkligen uppfyller mina krav. Det är inte en plastfilm, det är ett extra tunt tunt glas som är extremt hårt och tåligt. Man har samma känsla som vanliga skärmen och känsligheten är detsamma.

Köpte den till Samsung S4 på netonet  (länk till annan mobilmodel):

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefonitillbehor/displayskydd/samsung/stk-glassshieldgalaxys3blue/182090.4536/

Visst det är aningen dyrare men då får man riktigt glas istället för en plastfilm.

Kombinerar man det med mitt favoritskal som är lagom mjukt men såpass halt att det går att ta i och ur byxfickan smidigt. Då blir skyddet väldigt bra och telefonen blir inte otympligare.: 

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=266595&title=iZound%20TPU%20Case%20Samsung%20Galaxy%20Note%20Transparent%20Black&

Dessa finns naturligtvis båda till flera olika modeller iaf inom samsung vad jag vet.

/Fridaybrew

Annons:
[Nathalie62]
9/10/13, 12:34 PM
#1

Snyggt! Funderar på att köpa ett faktiskt. 🙂

Fridaybrew
9/10/13, 12:40 PM
#2

Man får vara stadig på handen när man sätter på den, passa in så skärmkameran inte täcks =) Fast missar man så är det bara göra om hur många ggr som helst tills man blir nöjd, andra försöket satt den bra. Tyckte det var smart att deskickar med en "home" knapp som är lika tunn som glaset så samma känsla som tidigare finns kvar.

Frun tappade sin S4 med glaset på men utan andra skydd. det gick en liten tunn flisa bort men inget som synts efter det att vi införskaffade plastskalet som nämn i #0. Vips så mobilen ny ut hehe =) 

Så läxan är lärd iaf till nästa mobilköp att införskaffa alla grejer omgående. Livrem och hängslen hehe

/Fridaybrew

[Gladamarsvin]
9/10/13, 1:07 PM
#3

De var ju super smart har själv dock aldrig sådant skärm skydd

Fridaybrew
9/10/13, 1:46 PM
#4

Det finns dessutom i flera färger svart/vitt (kanske fler) så då kan man se det som ett dyrt smink för mobilen om inte annat. tex om man vill ha en vitmobil så vips så kan man ha en vit mobil för dagen =).

/Fridaybrew

[Nathalie62]
9/10/13, 4:53 PM
#5

Nu har jag beställt 😃 tack för tipset 😎

[VSK]
9/10/13, 6:44 PM
#6

wow tack för tips 🙂

Dock tror jag inte S4 behöver skärmskydd då den har Gorillaglas III och man kan i princip såga på glaset med matkniv utan att det blir repor, men skalet är intressant.

Annons:
kissidor
9/10/13, 6:55 PM
#7

jag ska kolla upp detta 🙂.

och VSK, det går utmärkt bra att både spräcka och repa gorillaglas 3, man måste bara ha rätta handlaget 😃. (jodå, jag bar gjort bådadera 😊)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
9/10/13, 7:02 PM
#8

#7

ha ha va nääää, har du? Motorsåg? slägga? 😃

kissidor
9/10/13, 7:15 PM
#9

nix, jag har bara "the magic touch" 😃. men skämt åsido så kan man krascha vilken skärm som helst om den råkar landa på precis fel sätt. och beträffande repor så är knivar en sak men stenar och grus en annan. och så är jag ju förstås lite klumpig 😊. jag har ju tappat 4 av mina androider i toaletten och en i kaffemuggen hittills också, men s4:an var däremot den första jag spräckte.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
9/10/13, 7:22 PM
#10

#9

Oj 😮

Hur lyckas man tappa 4st lurar i toan? Och i kaffekoppen… 

Jag läste recension om det där skyddsglaset du länkade till och det är en där som tycker det sprack lätt. men två glas borde ju vara starkare än ett glas kan man ju tycka. Men eftersom skyddsglaset sprack men inte original så borde väl original vara starkare?

Oavsett vad så skall jag nog köpa ett sånt där skyddsglas sen, för man vet aldrig.

Fridaybrew
9/10/13, 8:19 PM
#11

Det är bättre att skyddsglaset spricker än den riktiga. Att displyen höll kan gott o väl vara tack vare extraglaset. Så man bör inte göra en tankevurpa. Ungefär som deformationszoner på bilar.

/Fridaybrew

[VSK]
9/10/13, 8:22 PM
#12

#11

Jepp 🙂

[Nathalie62]
9/11/13, 10:08 AM
#13

#8, Motorsåg Laughing ha ha ha

Annons:
[VSK]
9/11/13, 1:28 PM
#14

😃

Upp till toppen
Annons: