Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 1216 ggr
kayutak
9/11/13, 5:00 AM

strulig kamera

Kan någon hjälpa mig med ett problem jag har med min nyinköpta SGS4? Ibland när jag är inne på kameran så vägrar den fokusera. Bilderna blir suddiga och vad jag än gör så vägrar den fokusera. Dom blir alltså nästan så suddiga att man bara ser konturerna. Med blixten på så låser sig även kameran, med blixten igång. Kan då inte använda mig av bakåt-knappen utan endast hem-knappen. Den låser sig även ibland om jag trycker på skärmen för att fokusera. Detta händer inte alltid utan ibland funkar den precis som vanligt. Två gånger har det knasat till bilderna, bilden har då endast bestått av ränder i alla dess färger. Har testat starta om telefonen och stänga ner alla appar flera gånger om. Hittar ingenting på internet om att någon annan haft samma problem. Är det enda jag kan göra lämna in den eller kan jag lösa detta på något sätt? Har bara haft mobilen i två veckor så det känns ganska segt om jag måste lämna in den. Hoppas någon kan hjälpa mig.

Annons:
[Nathalie62]
9/11/13, 9:56 AM
#1

Det där låter inte bra kayutak så tror tyvärr det bästa är att lämna in den även om det är trist att behöva göra det när du precis fått den men det borde gå på garantin.

kayutak
9/11/13, 10:41 AM
#2

Jo, verkar som jag måste göra det. Har kontaktat samsung och ska se om dom har hört om detta probelm och om dom eventuellt har en lösning på detta annars lämnar jag in den. :(

[Nathalie62]
9/11/13, 10:45 AM
#3

#2, Beklagar att du skulle få ett sådant exemplar, ibland blir det ju tyvärr så, för det har väl varit så sen du fick den eller?

kayutak
9/11/13, 10:49 AM
#4

Den funkade som vanligt första 3 dagarna typ, sen bärjade den strula. Kan jag själv ha råkat haft "sönder" den? Isf hur? Har även återställt telefonen, då funkade den som vanligt under dagen men dagen efter strulade den igen.

[Nathalie62]
9/11/13, 10:51 AM
#5

#4, Det låter osannolikt att du skulle ha gjort det och speciellt eftersom den fortsätter strula efter omstart så nei, jag tror helt enkelt att det var fel med den från början.
Berätta gärna hur det går.🙂

kayutak
9/11/13, 12:51 PM
#6

Japp! Har fått svar från samsung och dom skrev att jag skulle testa nollställa kameran och om inte det funkade så skulle jag återställa telefonen. Har testat båda och det funkar inte så blir en sväng ner till stan för att lämna in den!

Annons:
[Nathalie62]
9/11/13, 2:13 PM
#7

#6, okei, hoppas då du kan ha någon annan så länge tills den nya kommer hem igen 😉

Upp till toppen
Annons: