Annons:
Etiketttävlingar-undersökningar
Läst 2876 ggr
[VSK]
2013-09-15 16:37

Bredbandskollen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Testade att aktivera 4G nyss (har den alltid avstängd då den drar så mycket ström) och körde bredbandskollen.

Antar denna hastigheten är helt okej?

Vad får ni för hastighet och vilken telefon samt operatör har ni?

Jag har Samsung Galaxy S4 och Tele2

Annons:
[Nathalie62]
2013-09-15 18:05
#1

Har inget 4G 😃

[VSK]
2013-09-15 18:42
#2

Jag får upp till 20 Mbit/s på 3G härifrån 😃

Därav så brukar jag inte köra med 4G.

bamse6311
2013-09-16 03:19
#3

Får man lov att ställa en fråga.

Vad i all sin dar skall man med 60 Mbit/sek ner till?

Då måste man ju spela riktigt tunga spel på luren eller annat riktigt krävande.

Well, bara frågar.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-09-16 06:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Gjorde om testet igår kväll på en plats i lägenheten med bättre täckning. 😃

#3

Tjaaaaa Man kan aldrig få snabbt nog. Inte för att jag behöver den här hastigheten, men så är det lite så med prestanda på värstinglurarna oxå. Hur många behöver verkligen all dess prestanda till 100%? Men det är kul å ha.

Normalt sett så kör jag bara med 3G då jag tycker den hastigheten duger åt mig + att 4G drar massor med batteri. Men det är faktiskt lite WOW att surfa med 4G. 

Normalt sett så brukar jag köra Wifi när jag uppdaterar telefonen mm. 

Jag har t.o.m klockat ned processorn via mjukvaran då jag tycker en halvsnabb lur duger åt mig. Jag är lite så att jag föredrar halvsnabbt men batteri för 2-3 dagar än snabbt och batteri för en dag.

Nåväl här är senaste skärmdumpen.

Fridaybrew
2013-09-16 16:27
#5

Snabb hastighet är egentligen mer av en garant att systemet inte segar ner sig om trafikmängden ökar markant *spekulerar*.

Samt när man drar hem tunga filer på sin numera mobila "dator" typiskt sett är film bland de tyngsta i utrymmesväg man kan hantera.

Numera kan man streama netflix (+andra källor) i bra kvalite dessutom till mobilerna vilket inte är fy skam. Dock är det inget jag skulle göra då jag bara har 3GB överföringstak. Netflix får vänta till jag har wifi, alternativt att jag laddar hem på wifi till minnet och kollar senare.

MEn det är som med bilar jag kan inte få för hög topphastighet, att jag sen aldrig kommer ens testa maxa gör inget. Ibland är det bara skönt att veta att man kan om man vill eller behöver.

/Fridaybrew

[VSK]
2013-09-16 17:02
#6

#5

Tyvärr så har jag ej Netflix så jag kan ej prova (orkar inte testa gratis i 30 dagar).

Men kompisen har det och vi labbade lite. Tyvärr så vet jag ej vilken upplösning han valde på sin Samsung Galaxy S3, men vi kollade i realtid i loggen i hans router och jag kan säga att Netflix drar inte mycket bandbredd alls. -jag blev mycket förvånad när jag såg bildkvaliteten och hur pass lite bandbredd det gick åt.

Jag har tillgång till Canal Digitals streaming, men tyvärr så finns det ingen app än så länge för Android, så jag kan ej testa att kolla i mobilen. Förhoppningsvis så kommer det en app snart. Varför det inte finns en app till det outstanding största OS i mobilvärlden är för mig en gåta.

Hur som så drar Canal Digitals streaming max 2.2 mbit/s (har kollat i datorn) och det verkar som det används väldans bra komprimeringsmetoder vilket gynnar oss alla 🙂

När Canal Digitals app kommer till Android så skall det testas 😃

Annons:
Fridaybrew
2013-09-16 17:06
#7

Cool info tack!

Har man en ps3 eller dator till tvn så är Netflix lätt värd sina pengar tycker jag =)  Är galet beroende av det nu lol.

/Fridaybrew

[VSK]
2013-09-16 17:07
#8

😃

Upp till toppen
Annons: