Annons:
Etikettoperatörer
Läst 3098 ggr
[Nathalie62]
2013-09-16 12:28

Operatör

Vilka operatörer har ni haft och vem anser ni varit bäst?

Vilken operatör kör ni med just nu och är ni nöjda med valet?

Menar både service, förmåner, täckning, abonnemang, allt som en operatör kan erbjuda i princip 😛

Jag har Tele2 och är nöjd, har inte haft problem med dom alls sen jag gick över till dessa, hade Telia innan och där vart det massa strul hela tiden.

Tele2 hade ett erbjudande för något år sedan som jag har för mig hette "Max någonting" (minns inte riktigt nu😉) i alla fall så är det ett jättebra abonnemang på 345 i månaden och det ingår obegränsat med surf, mms, sms och samtal + så fick man också välja en telefon på köpet😃, det bästa val jag någonsin gjorde, jag tror inte man kan få det billigare än så här.

Annons:
[Nathalie62]
2013-09-16 12:29
#1

Orkade inte göra någon Kluring så det blev en vanlig tråd istället och hoppas det är okei 😃

[VSK]
2013-09-16 17:16
#2

Jag har Tele2 och jag är inte så värst nöjd med deras täckning alls.

Senast idag så bröts samtalet och då befann jag mig max 3km utanför en större stad på motorvägen. Annars så är jag nöjd med allt annat som Tele2 erbjuder sina kunder, tex support och bandbredd för 4G bara det finns bra täckning.

[Nathalie62]
2013-09-16 18:12
#3

#2, Det var ju underligt, mitt på motorvägen också 🤔Hade du 4G igång när du pratade?

Jag har sällan problem med täckningen heller.

[VSK]
2013-09-16 18:15
#4

#3

Ja jag hade faktiskt 4G aktiverat, men samtalen går ju på 3G eller Edge. Det är en bugg med Samsung Galaxy S4 (kanske mer modeller?) och Tele2 med 4G aktiverat. 

Det har blivit felfritt sen senaste mjukvaran av OS.

Så det var nog bara radioskugga…

[Nathalie62]
2013-09-16 18:50
#5

#4, Har själv dåliga erfarenheter av det, hade en lur innan med 4G och samtalen bröts alltid var som helst, när som helst, det var fruktansvärt irriterande men stängde man dock av 4G (bara körde med 3G) så funkade det utan problem.

Sedan dess har jag testat med jämna mellanrum och sist var bara drygt för en vecka sen och det var likadant då så har svårt och se att det kan vara en bugg då för det har varit så jättelänge och det är som sagt samma ännu, enligt min erfarenhet.

[VSK]
2013-09-16 18:54
#6

Tele2 kände till buggen när jag ringde första gången och felanmälde (vilket kom fram senare) men låssades som ingenting då…

Annons:
[Nathalie62]
2013-09-16 19:02
#7

#6, Jo det gjorde dom då också när jag ringde dom i och för sig 😎

[VSK]
2013-09-16 19:18
#8

Hmmmmm

Ladydragon
2013-09-16 23:25
#9

Jag har kontantkort och använder Comviq funkar rätt oki dock är täckningen lite svajig emellanåt mobilsurfen är låååååg  kommer knappt upp i 1 mb men men det får duga….
Comviq enligt mig är den bästa operatören på kontantkort som erbjuder bra prislistor och även erbjuder surfpaket…för mig är det viktigt då jag ringer och skickar rätt lite sms men jag använder mera surf….
ett stort plus är oxå att man kan betala appar med kontantkortet vet inte riktigt hur det gäller för andra operatörer 

tele 2 kontantkort har jag provat men trots timmar av felsökning så fick jag inte ens igång mobilsurfen så jag gav upp rätt snabbt…till och med kundtjänst gav upp och sa tyvärr vi kan inte lösa ditt problem 

3 hade jag innan då jag använde abonnemang bra täckning bra abonnemang m.m men kontantkorten suger verkligen prislistorna är urusla och man behöver ladda på 200-300 kr per månad för att få mobilsurf och det vägrar jag att betala….

bamse6311
2013-09-17 02:57
#10

Jag kör Telenor som jag har haft i exakt 20 år.

Nåväl, då för 20 år sedan så var det Europolitan som i sin tur så småningom blev Vodafone för att till sist bli Telenor.

Har inte haft några problem med dem och har väl mest blivit kvar av gammal ohejdad vana 😃

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: