Annons:
Etikettmjukvara
Läst 1254 ggr
[Paranoid]
2013-09-16 13:23

Vad ska man välja?

Jag är en trogen iPhone-användare, jag har haft iPhone 4, 4s och har nu 5an och är sugen på att köpa 5s när den släpps. Men jag har stött på ett problem på sistone som går mig på nerverna… när jag ska ta emot just sms så hänger sig hela telefonen, om jag surfar på nätet, inne på Facebook, mailar, vad som helst och jag ska få ett sms så låser sig hela telefonen och det tar jättelång tid innan sms:et når fram om man säger. 
Jag vet inte om detta beror på just iPhone i sig eller om det är för att telefonen är överbelastad eller nåt? Om det räcker med att återställa den eller vad som… eller om jag borde tänka på att skaffa en helt ny modell som pallar trycket? För jag har aldrig haft det problemet innan, inte ens med 4:orna och dom har slöare processor än 5an…

Annons:
Fridaybrew
2013-09-16 16:31
#1

Jag gillar inte iphone men, trots det så låter detta inte som ett representativt problem för iphone. Jag misstänker att telefonen behöver  rensas/återställas . För så är det med de flesta mobiler oavsett märke att efter 1-2 år så blir de lite knäppa och sega. Vilket är förträfflig ursäkt för att köpa en ny lur. Ja där har tillverkarna riktigt tänkt till de listiga filurerna =) =) =)

Kanske någon med mer kunskap om just iphones kan hjälpa dig mer utförligt för jag spekulerar bara.

/Fridaybrew

[VSK]
2013-09-16 17:07
#2

Jag kan nada om IOS, men mitt tips är att uppgradera till IOS 7 som släpps om två dagar. -kanske buggen är åtgärdad då.

Annars så låter det som att processorkraften eller minnet inte orkar med flera saker samtidigt. Kan kanske bero en hel del på vilka appar man har installerade och vad de används till kan jag tänka mig.

På min platta så har jag en ganska snabb processor men bara 1GB arbetsminne och den orkar inte med flera saker samtidigt som att surfa medans nån uppdatering av app installeras mm.

[Nathalie62]
2013-09-16 18:19
#3

Jag får det också till att processorn inte klarar allt samtidigt och det är därför du inte kan ta emot sms just när det är annat igång så har därför samma tips som VSK. Prova uppgradera till IOS 7 och se om detta hjälper.

[Paranoid]
2013-09-16 18:29
#4

Jag har fabriksåterställt hela telefonen, allting rensat och nerladdat på nytt och den funkar faktiskt bättre nu! Jag tror bara den behövde en rensning helt enkelt :)

[Nathalie62]
2013-09-16 18:35
#5

Det var ju skönt att det fixade sig, hoppas det håller i sig 😃

[VSK]
2013-09-16 18:36
#6

#4

Bra det funkar nu 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: