Annons:
Etikettteknik
Läst 2158 ggr
Jessicaskåne
2013-09-19 12:29

Samsung vs iphone

Hej! Ni som har erfarenhet kan ni inte slänga iväg en kommentar om vilken telefon som är bäst av iphone 4s/ 5 eller samsung galaxy note 2? Anledningar? Fördelar & nackdelar m.m Har varit lite emot iphone tidigare men sen jag skaffade mig en ipad så har jag väll fått fler & fler anledningar till att köpa en iphone.. Tycker dock fortfarande inte om deras utseende & att dom är så små! Galaxy note 2 är deremot både snygg & stor :) men sen hur den är som telefon vet jag inte riktigt, någon som har lite erfarenheter? (Har ingen aning om jag la inlägget i rätt grupp?)

Honestly that never happened, Lying is your favorite passion.
GG WP

 

Annons:
[Nathalie62]
2013-09-19 14:13
#1

Vad man anser som bäst är upp till var och en att själv avgöra, däremot kan man ha åsikter om det ena eller andra men för att få det du gillar bäst tycker jag du ska bege dig till Media markt och känna dig fram.

Kan säga så mycket, att med Iphone anser jag att man känner sig låst, man kan inte anpassa den som man vill därav är det något jag aldrig hade valt, jag skulle hellre föredra Note 2 mellan dessa två.

kissidor
2013-09-19 14:25
#2

jag har en iPad 4 och en galaxy note 2 så jag antar att jag är kvalificerad att uttala mig om saken 🙂. "bäst" är väl inte riktigt rätt fråga egentligen, de är alla bra men olika helt enkelt.

jag är på det stora hela mycket nöjd med min iPad för det jag använder den till, men för egen del så har det absolut inte gjort mig mer sugen på att skaffa mig en iPhone - snarare mer välgrundat övertygad om att det inte skulle passa mig.

galaxy note 2 är en oerhört bra telefon tycker jag, jag har även s4 men den imponerar inte mer än note 2 annat än genom sina specialfunktioner som IR och luftstyrning och allt det där - dvs jag upplever note 2 som lika snabb och flytig som s4. note 2 var ju den första telefonen med 2GB RAM-minne, ett riktigt monster när den kom och kommer nog att kännas grym ett bra tag till 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jessicaskåne
2013-09-19 16:36
#3

Okej, tack för era svar! :-)

Honestly that never happened, Lying is your favorite passion.
GG WP

 

Fridaybrew
2013-09-19 19:49
#4

Med iphone så är du låst till programmet itunes.

Med samsung så kan du koppla dig till din kompis dator utan extra program. Man kan fixa det mesta med filhanteraren om man så önskar, svinenkelt.

Jag skulle ta note 2 eller note 3 utan att blinka =)

Stor skön skärm och skön att jobba med.

/Fridaybrew

Jessicaskåne
2013-09-20 09:33
#5

Okej tack! Det får nog bli en note 2 :D

Honestly that never happened, Lying is your favorite passion.
GG WP

 

[Nathalie62]
2013-09-20 11:41
#6

#5, Lycka till.🙂

Annons:
Jessicaskåne
2013-09-20 12:00
#7

#6 tack! :-) Någon som vet hur kameran på en galaxy Note 2 är? :-)

Honestly that never happened, Lying is your favorite passion.
GG WP

 

[Nathalie62]
2013-09-20 12:05
#8

#7, Jag testade den en gång, både utomhus och inomhus och enligt mig vart den jättebra, men det beror ju på vilka krav man själv har.

Helt klart bör du ju själv testa den först och se om det faller dig i smaken.

kissidor
2013-09-20 14:24
#9

säger som nathalie ang kameran, det beror verkligen på vilka krav du har - det är väl inte nåt den prisas särskilt för direkt men den ska väl vara helt ok iaf. jag har aldrig funderat så mycket på det då det är det minst viktiga för mig, jag tar liksom aldrig några foton med konstnärligt värde eller vad man ska säga.

tänker du ta 4G-modellen då?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaybrew
2013-09-20 16:03
#10

Kamerorna utvecklas hos alla märken så de blir inte sämre än de man har iaf =) Men testa att googla på "note 2  photo camera"

/Fridaybrew

[Nathalie62]
2013-09-23 13:45
#11

#5, Bestämde du dig för Note 2 nu då? 😉

Jessicaskåne
2013-09-23 15:08
#12

#9 jag ska ha 3g :-) 

#11 ja, det får bli en note 2! :d 

tack för all hjälp! :-)

Honestly that never happened, Lying is your favorite passion.
GG WP

 

[Nathalie62]
2013-09-23 16:17
#13

#12, Trevligt Jessica, hoppas du blir nöjd 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: