Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 1692 ggr
Siirii
9/20/13, 10:27 AM

Fråga om abonnemang

Jag har en liten fråga angående abonnemang som någon kanske kan hjälpa mig svara på?

Jag har haft ett abonnemang hos Telenor i snart 2 år. Bindningstiden går ut i början av december. Det står att uppsägningstiden är 3 månader. Min fråga är - behöver jag säga upp det? Eller löper det ut i december eftersom jag inte förlängt det? 

Jag vill alltså att det ska gå ut i december då jag vill byta mobil & abonnemang.

Annons:
Mooniq
9/20/13, 10:29 AM
#1

Det bästa du kan göra är att ringa kundtjänst och kolla. Olika bolag har olika regler.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

cinaslife
9/20/13, 10:33 AM
#2

Jag vet att en del har tre månaders uppsägningstid från det datum man säger uppdet oavsett om det löper ut eller ej, en liten fuling som operatörerna gör.

"Lev livet idag, imorgon kan det vara försent"

Kram
PTCina
Snurpan79
9/20/13, 10:46 AM
#3

Abonnemanget sägs inte upp automatiskt bara för att bindningstiden går ut, utan du måste själv säga upp abonnemanget om du önskar avsluta det.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[Nathalie62]
9/20/13, 11:40 AM
#4

Precis som snurpan säger så måste du säga upp det, de allra flesta har 3 månaders uppsägning och ska du byta i december bör du säga upp det redan nu.

Fridaybrew
9/26/13, 12:33 AM
#5

Skriv också upp namn datum och tid som du har varit i kontakt med kundtjänsten. För ibland blir det fel o då är det bra info som gör att man kan få rätt i efterhand =) Det är rätt bra praxis att alltid göra det oavsett vilket företag eller situation det rör, att skriva upp namn tid o datum på vem man talat med. Skriv även noter vad ni kom fram till i samtalet också.

En del företag spelar in sina samtal och man har rätt att få ut det inspelade materialet och få det skickat till sig. Det hjälpte mig när jag för länge sen hamnade i tvist med ett internetföretag om debitering för en router.

Bad om inspelningen och efter genomlyssning så hade jag det jag ville, försäljaren som sa att utrustningen var gratis så vips sparade jag 1100 kr =)

Lycka till!

/Fridaybrew

[Nathalie62]
9/26/13, 11:34 AM
#6

#5, Försöka går ju 😮 tur du hade det inspelat så du slapp undan 1100 spänn, vilka nötter!

Annons:
bamse6311
9/26/13, 6:02 PM
#7

TS, du skriver att du skall byta abonnemang, men skall du byta operatör också?

I så fall så gör som de andra skrivit och säg upp det nu med en gång.

Skall du stanna kvar hos Telenor och köpa ny lur med förhöjd avgift så fixar dom det ändå.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: