Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3528 ggr
[Nathalie62]
10/2/13, 10:02 PM

Vintertid 2013

Denna månad rättare sagt söndagen den 27 oktober ska vi ställa tillbaka klockan en timme, bara en påminnelse så ingen glömmer av detta.😉

Vi ställer då om från 03.00 till 02.00, dock brukar jag göra det innan jag går till sängs 😃

Annons:
kissidor
10/3/13, 2:53 PM
#1

har ni fortfarande några klockor som inte ställer om sig själva 🙂? hos oss är det bara den på micron, och tur är väl det - jag kom aldrig ihåg det där förut 😃😊

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/3/13, 3:44 PM
#2

Jag har 3 klockor som jag själv måste ställa om här 😃

[Nathalie62]
10/26/13, 2:08 PM
#3

Puffar upp tråden som en liten påminnelse för oss som har klockor som måste ställas om manuellt 🙂 det ska ske inatt.

bamse6311
10/26/13, 2:26 PM
#4

Köksklockan behöver jag ställa om samt också väckarklockan.

Tackar för påminnelsen Nathalie62.

Bästa hälsningar,
Bertil

Snurpan79
10/26/13, 3:41 PM
#5

Tack för påminnelsen. Tänkte på detta tidigare i veckan men idag hade jag naturligtvis hunnit glömma bort det. Som tur är ställer det mesta om sig här hemma. Är bara klockan i köket och väckarklockan som behöver ställas om manuellt. Som tur är så är jag ledig imorgon. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
10/26/13, 4:55 PM
#6

Tackar för påminnelsen. Hade totalt glömt bort det. Har nog minst en 4-5 st som jag manuellt måste ställa om. Yeay för att få sova en timme extra!!!!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Snurpan79
10/26/13, 5:01 PM
#7

#6 Visst är det kanon med en timmes extra sömn i natt. Detta är nog det bästa jag vet med hösten. 😉

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
10/26/13, 6:05 PM
#8

#7 Visst är det!

Men det värsta är att det blir mörkt så fruktansvärt tidigt istället.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[VSK]
10/26/13, 8:55 PM
#9

jag har nog bara klockan i bilen som behöver justeras. Men den klockan går ju efter så väntar jag länge nog så har den justerat sig självt 😃

Snurpan79
10/26/13, 9:44 PM
#10

#8 Håller med om det tidiga mörkret riktigt tråkigt. Försöker vända det till något positivt genom att mysa till det med massor av levande ljus. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
10/26/13, 10:49 PM
#11

#9 Just det bilens klocka också, den höll jag på att glömma totalt. Men den är nog också lite efter så jag "råkar" glömma den igen ;)

#10 Om jag kunde ha levande ljus hemma så hade det ju varit helt ok =) Men med en katt som har en fluffig svans och som är alldeles för nyfiken så är risken lite för stor för brandfara.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
10/26/13, 11:39 PM
#12

#11 Min äldsta katt, Lukas, blev av med morrhåren några gånger när han var liten innan han tillslut fattade att han skulle hålla sig borta från ljus. Sedan vet alla tre katterna numera att de inte får vara på bordet vilket också underlättar. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
10/27/13, 12:06 AM
#13

#12 usch då, katter är ju lite för nyfikna för sin egen skull.

Vi har lärt våran Nisse att inte vara på borden så det är ju ingen fara. Men med tanke på att han är en Maine Coon och är så pass stor så kommer han ändå åt ljusen. Så vi har väl mer av en försiktighets åtgärd slutat att tända ljus. Men visst det underlättar ju att de inte är på borden 😛

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
10/27/13, 7:18 AM
#14

vi har också katter, två stycken. hankatten kan väl vilja upp på bordet ibland fast han vet att han inte får, men det går aldrig så snabbt att vi inte skulle hinna stoppa honom innan han kom åt ett ljus, så det törs vi ha 🙂. razzora kunde ni inte ha värmeljus i alla fall, de står ju mer skyddade i sina skål/burkartade ljuslyktor än ett högt vingligt ljus som man kan råka sopa till med svansen. det finns ju tom helt slutna ljuslyktor förresten.

jag kom i säng ovanligt sent för att vara mig igår kväll, och satt just och undrade varför jag inte hade sovit åtminstone en timme längre. när jag såg den här tråden slog det mig att det var ju just det jag hade 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/27/13, 12:30 PM
#15

#9, Ha ha.

kissidor
10/27/13, 4:19 PM
#16

idag insåg jag verkligen hur bekvämt det är när i stort sett allting ställer om sig själv. min mams skulle komma på söndagslunch kl 12, hon bor på en annan ort men det tar bara 10 minuter emellan med tåget så hon brukar åka 12.10 och så åker jag ner till stationen och hämtar upp henne. men idag ringde hon strax före 10 när jag satt och degade med en kopp te i morgonrock och sådär - för att glatt meddela att hon satt på tåget nu. först var jag bara totalt ställd men sen insåg jag ju att vad hon förstås hade gjort var att ställa fram istället för tillbaks = två timmar fel… 🥵😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/27/13, 6:21 PM
#17

#14 Jag har försökt att hitta "fina" lyktor som är i stort sätt täckta, Tycker att de jag hittar har enligt mig "gräsliga" färger.

Vad är ovanligt sent för dig Kissidor? Här gick vi och la oss nästan lite "tidigt" eller vad man nu kan kalla det för (kl 05:00).

#16 Haha, men det är så lätt hänt att man misstar sig för om man ska ställa fram eller ställa tillbaka klockan. Brukar vara en sådan som kollar upp det många gånger innan jag ens ändrar på klockan bara för att vara säker.

Men det var ju ändå tur att det fanns ett tåg då så att hon slapp och frysa ute. Även om det kom som en överraskning för dig😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
10/27/13, 11:21 PM
#18

#18 Även jag har haft stora bekymmer med om klockan ska ställas fram eller tillbaka och fick alltid sitta och googla detta innan min kompis lärde mig en bra kom-ihåg-ramsa. 

"På våren ställer man FRAM utemöblerna och på hösten ställer man TILLBAKA dem."

Efter det behöver jag inte googla längre utan jag tänker bara på utemöblerna och så vet jag hur jag ska göra med klockorna. 😃

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
10/28/13, 12:15 AM
#19

#18 Det låter som en bra ramsa, då gäller det bara att man kommer ihåg ramsan när det väl gäller att ställa fram eller tillbaka tiden *glömsk som tusan*.😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
10/28/13, 5:58 AM
#20

Razzora en normal lördagkväll somnar vi framför tv:n vid 22-tiden :-), nu hade vi varit på fest och kom hem vid midnatt ungefär. Jag tänkte mest på såna där värmeljuslyktor som ser ut som en gammaldags lykta i svart plåt med klart glas och med ett litet bärhandtag. Haha, jag har fått lära mig ramsan och den är bra, men våra trädgårdsmöbler brukar bli stående ute året om så dem har man ingen hjälp för minnet av :-).

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Ladydragon
10/28/13, 7:55 AM
#21

Angående ljus…så kommer det mer och mer ljus som går på batterier istället men som verka väldigt äkta och ger väldigt fint ljus…
finns både att hitta på nätet men oxå i butiker 
är du nyfiken så googla på batteridrivna ljus 

själv vågar jag inte ha vanliga ljus tända hemma då minnet inte är inte vad det borde vara….har oxå batteridrivna ljus i lykta utomhus väldigt stämningsfullt 🙂

Razzora
10/28/13, 8:38 AM
#22

#20 kissidor hi hi, där ser man hur olika man är när det gäller att gå lägga sig i tid jag är en natt uggla och med tanke på att Sambon också är det så blir det oftast svårt för oss att hålla tiderna på helgen ;) Jag förstår vad du menar för lyktor grejen är väl mer det att jag inte har hittat en "snygg" en ännu bara :) #21 Ladydragon Vi har köpt några batteri drivna ljus, tyvärr så slukar de flesta batteriet ganska snabbt. Det ar ganska naturtroget faktiskt men tyvärr inte samma sak som är man har ett "äkta" ljus. Men jag ska se om jag hittar något som fungerar för oss. Eller så får man helt enkelt lära katten att det är farligt att vara i närheten av ett ljus.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: