Annons:
Etiketthårdvara
Läst 3470 ggr
jojjobojjo123
10/5/13, 4:18 PM

vilken mobil?

hej!

vilken mobiltelefon har du?

Annons:
Snurpan79
10/5/13, 5:39 PM
#1

Har en HOX

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[VSK]
10/5/13, 6:25 PM
#2

Samsung Galaxy S4

bamse6311
10/5/13, 6:28 PM
#3

HTC Sensation.

(Än så länge i varje fall men det skall snart bli en annan lur).

Bästa hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
10/5/13, 11:07 PM
#4

Galaxy s3 😃

[Gladamarsvin]
10/6/13, 7:59 AM
#5

iPhone 4s :)

kissidor
10/6/13, 8:05 AM
#6

galaxy s4 och galaxy note 2 🙂.

nå Bertil, har du bestämt dig för vad du ska slå till på och när än 😉?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
10/6/13, 9:18 PM
#7

#6 kissidor

Tja, funderar fortarande mellan S3:an 4G och Nexus4.
Kollar prisutvecklingen efterhand men måste nog slå till snart.

Kan fortfarande köra min Sensation men den blir allt sämre efterhand.

Well väntar lite på att Nexus5 skall komma ut på marknaden nu i höst och se vad som händer med prisbilden på 4:an.

Har jäkligt svårt att välja mellan dessa båda S3:an och N4 😃

Finaste hälsningar,
Bertil

Portie
10/7/13, 1:47 PM
#8

LG Optimus G

Lurvas11
10/8/13, 6:50 AM
#9

#4 *High five* Jag har också den 😃

Hälsningar Lurvas11Glad

kissidor
10/8/13, 1:59 PM
#10

bertil, jag såg just värsta klippet som kanske kunde vara av intresse för dig att kolla in - de måste ha köpt på sig för många för det här är en riktigt grym lur här till ett helt otroligt pris i versionen med 64GB! det är nästan så jag grämer mig att jag absolut inte har nån användning för den :)

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/163769-asus_padfone_a68_64g_vit

kolla här också prisjaktsidan så ser du: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1462066

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
10/8/13, 3:42 PM
#11

#10 kissidor.

Tackar så väldigt mycket för info och länkar.
Ja, det är ju helt fantastiskt otroligt med webhallens pris.

Nu är det ingen lur som jag studerat tidigare men den verkar ju jäkligt bra.

Som sagt bra med 64 minne, 13 Mp kamera, utbyttbart batteri, 2 GB RAM, bra processor osv.

Skall studera den vidare och såg att det finns lite klipp på tuben.

TACKAR sååååå väldigt mycket kissidor.

Finaste hälsningar,
Bertil

bamse6311
10/8/13, 7:11 PM
#12

#10 kissidor.

Hej igen kissidor.

Har kollat runt lite på tuben-klipp och blivit så "jäkla förbaskat" sugen på den här.

Pratade med han yngsta sonen som har jobbat med mobiler tidigare och när jag nämnde prestandan med både processor, minne, RAM, kamera osv så tyckte han att det lät kanonbra.

Kissidor, jag har ingen erfarenhet av ASUS vare sig som platta eller dator.

Har faktiskt aldrig heller kollat deras lurar.
Tror du att denna luren kan vara i klass med de två som jag funderat på, SGS3 4G respektive Nexus4???

Har ju inte heller någon platta så med just den här kombinationen av lur plus station så får man ju både en smartphone samt platta vilket jag tycker skulle vara suveränt.

Finaste hälsningar,
Bertil

kissidor
10/8/13, 8:32 PM
#13

Bertil jag kan tyvärr inte tänka mig att just den här är kombon med surfplattan också, det vore lite för bra för att vara sant - det är en tillräckligt bra deal ändå. telefonen säljs nämligen separat också. kombon med 64 GB brukar ligga på ca 8 loppor, så den kan det bara inte vara

jag tror den här telefonen flytmässigt är bättre än s3 4G och jämbördig med nexus 4. men då har ju den här till skillnad från nexusen 64GB minne… jag var ganska intresserad av kombon förut så jag kollade upp den en hel del typ i våras. som jag minns det fick den oerhört bra recensioner för allt utom skärmen till plattan som ansågs lite halvbeige sådär, (till skillnad från telefonens skärm som fick bara superlativer)

asus har mycket gott rykte som tillverkare för både datorer och andra gadgets. de har ju bl.a. fått förtroendet två år i rad av Google med rosade nexus 7 och dess ännu mer rosade efterföljare nexus 7 2 gen

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
10/8/13, 8:39 PM
#14

fast hos cdon säljs just nu kombon, också till ett oerhört bra rabatterat pris - båda är riktigt goda affärer: http://cdon.se/hemelektronik/asus_padfone_2_2-in-1_64gb-23744269

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
10/8/13, 8:50 PM
#15

…och samtidigt säljs just nu s3 4G till ett bra kampanjpris på electroworld - det är goda tider för telefonköpare nu! kan bli jobbigt att välja bara 😃! http://www.electroworld.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/SAMI9305BLACK/samsung-galaxy-s3-4g-smartphone-svart

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/8/13, 8:58 PM
#16

Inte alls lockande, nej nej 😃😛

kissidor
10/8/13, 9:42 PM
#17

inte tjyvläsa Nathalie, det här är ju bara till Bertil 😉😃. men jag håller med dig - jag är nästan förbaskad att jag inte har minsta anledning att köpa vare sig en telefon eller en surfplatta just nu, varken till mig eller dottern 😊

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/8/13, 10:07 PM
#18

#17, Ha ha, svårt att låta bli ju 😉 du får försöka hinta med något kissidor så dom förstår att du bara måste ha 🤫😂

[Nathalie62]
10/8/13, 10:11 PM
#19

Funderar allvarligt på att bege mig till Media markt för o känna o prova lite 😃 bara hoppas dom har den hemma o för liknande pris dock 📱detta var ju riktigt spännande, tack för informationen kissidor 🌺

kissidor
10/8/13, 10:24 PM
#20

vilken av dem är det du är sugen på Nathalie?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
10/8/13, 10:29 PM
#21

risken är väl att jag bara måste ha en nexus 5 snart också… 😊 och en nexus 10 2gen också när den kommer förstås 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
10/8/13, 10:46 PM
#22

kissidor

Nej, det hade ju varit litta litta för bra med kombon för 2490 kr😃

Hittade en test på mobil.se från December 2012.
Om själva luren skriver de så här:

Användarupplevelsen – snabbheten, smidigheten – är som att köra en Ferrari i en egen fil på motorvägen.

Sedan så är ju också 2990 för S3:an 4G ett bra pris.

Fan kissidor, det här blir ju bara svårare och svårare 😂.

Som jag skrev tidigare så har jag aldrig kollat något på ASUS lurar och egentligen inte vetat något om dem.

Har även kollat en del videklipp på ASUS:en och den verkar ju faktiskt minst lika bra för att inte säga bättre än S3:an .

Dessutom så klår ju Asus:en Nexus4 ordentligt med minneskapaciteten.

TACKAR än en gång för tipset/tipsen kissidor så nu blir det en sömnlös natt 😂

Finaste hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
10/8/13, 11:04 PM
#23

#20. Bara luren, tror jag, eller kanske allt i ett, äsch, jag vet inte, än ha ha ha.

#21, Se där ja, 😂

bamse6311
10/8/13, 11:22 PM
#24

Nathalie62

Du kan väl skriva ett inlägg om du varit på Media markt imorgon och kollat in ASUS luren och om hur du kände att den låg i handen och verkade.

Blir själv mer och mer sugen på den där luren.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
10/8/13, 11:29 PM
#25

tror tyvärr inte mediamarkt har den :(.

nej nu är det hög tid för mig att nanna, jag som inte ska ha nån telefon eller platta den här månaden i alla fall behöver ju inte ligga sömnlös, det vore ju bra onödigt :D

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
10/8/13, 11:31 PM
#26

#25

Sussa gott kissidor och ljuvliga drömmar om Nexus5 🙂

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
10/9/13, 9:41 AM
#27

hehe 😃.

fast jag tror de kommer att ha skalat bort IR från LG G2 till nexus 5 (om det nu är som det allmänt antas, att LG fått göra även denna nexus), och den har jag blivit lite bortskämd med 🤔. å andra sidan verkar samsung ha blivit värsta kontrollfreaksen, vilket onekligen får en att fundera på att söka sig tillbaka till nexus-världen.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
10/9/13, 2:08 PM
#28

#25, Attans då att dom inte har den, får ringa dom och höra när dom får in den, är ju väldigt spänd på den här

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/163769-asus_padfone_a68_64g_vit

Vilket pris alltså, det känns ju som att det måste vara någon hake och inte bara att dom har fått in för många eller tror ni verkligen att det bara är det?

[Nathalie62]
10/9/13, 2:17 PM
#29

Har dock aldrig haft en Asus så det känns lite främmande ha ha.

Ska vi slå till Bertil? 😃

kissidor
10/9/13, 2:47 PM
#30

du kan nog inte räkna med att mediamarkt kommer att få in den nathalie. när du tittar på prisjakt på denna så ser du ju att de flesta har slutat sälja den. så det är alltså en utförsäljningskampanj av förra årets modell vilket inte är så udda i sig - det som är speciellt här är ju att den var så före sin tid då 2012 så den tillhör ju fortfarande toppskiktet och då är det ju ett ganska häpnadsväckande pris, inte minst pga de 64 GB.

jag tror mest att det är bara det nathalie. men på swedroid kan man se att de älskar sina padfone 2:or för att det är grymma telefoner - men också att en del haft otur med framförallt kameralinsen, laddkontakten eller högtalaren och fått lämna in den på service, vilket varit varierande jobbigt beroende på vart de har lämnat in den.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/9/13, 3:01 PM
#31

#30, Det har du rätt i, det bästa är nog att slå till på webbhallen i så fall och visst är det ett kanon pris nu men det som oroar mig är att många haft problem som du också säger med laddkontakten och högtalaren så det tar lite emot då.🥵

bamse6311
10/9/13, 6:17 PM
#32

Beställt luren kissidor och Nathalie62.

Shit, för mig känns det lite som en sådant där "udda märke" och som sagt så har jag aldrig överhuvudtaget tidigare noterat eller kopplat ihop ASUS med "lurar".

För mig som jag har sett det så är ASUS några som gör väldigt bra datorer och inte minst laptops samt att dom också gör väldigt bra plattor, inte minst Nexus7.

Nåväl, recensionen som jag läste på mobil.se övertygade mig om att detta är en väldigt kompentent lur och den hur det nu stavas den bench mark testen har ju satt den här luren i klass med vilket flaggskepp som helst.

Prestandan är jag som sagt inte ett enda dugg orolig för utan det här är ju en Ferrari som kör på autobahn och drar om de flesta andra.

Det bästa med en här luren om jag nu fattat det rätt är att den precis som Nexus4 är en ganska renodlad android även om jag förstått (läst) att även ASUS har satt sin prägel på den.

Nåväl mina vänner, nu skall man då lära sig en ny lur med antagligen helt nya menyer.

HTC-nörd som jag varit så har det aldrig spelat någon roll vilken HTC modell man satt i händerna på mig utan där har jag alltid hittat allting väldigt enkelt och bekvämt.

Nåväl, tärningen är kastad och jag skall äntligen ha en ny lur.

Älskar ju min gamla (2-år) Sensation men den strular ju som sagt hela tiden och har dessutom lite dålig prestanda i förhållande till vad jag egentligen har behov av.

När min ASUS väl är levererad och jag har fått igång den så kommer jag säkert att ha tusentals frågor att ställa och tänkte att jag då gör en tråd om detta.

@Nathalie62, ja det är vissa frågetecken kring ladd-kontakten men tror inte att det är så allvarligt.

@kissidor

Ber än en gång att tacka för tipset och som du har läst tidigare så tillåter inte min plånbok mig att investera i något av de dyra flaggskeppen men här får man ju en lur för 2490 SEK som kan mäta sig med nästan vilket flaggskepp som helst.

Brukar aldrig skriva så här till människor jag inte känner kissidor men jag gör det nu och det är som ett stort TACK för att du berättade för mig om denna lur.

LOVE U kissidor!

Finaste hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
10/9/13, 6:33 PM
#33

Så trevligt Bertil, ett stort grattis 😃

Då är det bara jag kvar nu, vet dock inte om jag vågar än, har nog lika dålig erfarenhet som du Bertil av Asus😛 men kanske ska jag avvakta tills du berättar hur den är och hur du tycker den funkar innan jag gör något förhastat ha ha. 🤔

bamse6311
10/9/13, 7:16 PM
#34

#33 Nathalie62

Tackar så väldigt mycket.
Jo, precis som du så har jag alltid varit väldigt rädd för det som jag sett som "udda märken" inom mobiler och även annat.

I väldigt många år så körde jag hela tiden med Ericsson och även de som Sony Ericsson kallade "smartphones" och då OS var Symbian.

Så småningom så började jag med HTC vilket märke jag blivit troget en tid.

Egentligen så är eller rättare sagt så var det min yngsta son Alexander som på den tiden jobbade med mobiler som fick in både mig samt sin storebror och även andra i släkten in på HTC.

Nåväl Nathalie62, nu kastar jag mig ut i cyberrymden med en ASUS och så får man se hur det går.

Å andra sidan så var det inte så väldigt många år sedan som jag som gammal gubbe 😭som jag är kastade mig ut i en bungyjump och det gick hur bra som helst!

Ibland så måste man kasta sig utför i olika äventyr och mitt nya äventyr blir en ASUS lur 😃

Lovar att jag skall hålla er alla uppdaterade om denna lur och äventyr 🙂

Bästa hälsningar,
Bertil

Ps, har redan ringt på hos min granne Susanne som jag vet att hon har en sådan där "maskin" där man kan klippa sitt sim att bli ett micro-sim.

Alla är som sagt förvarnade över mitt nästa bungyjump 😂

Finaste återigen hälsningar,
Bertil

Ps igen.

Måste faktiskt medge att det där med bungyjumpet faktiskt var litta litta läskigt.

Inte minst när man står "där uppe" och tittar ner men är man Viking så är man ju och då kastar man bara sig utför och ber till den gud som man ändå inte tror på 😂

Finaste igen hälsningar,
Bertil

Annons:
kissidor
10/9/13, 7:26 PM
#35

då håller jag verkligen tummarna för att du inte får ett måndagsexemplar Bertil - hoppas jag inte lurat dig att göra något tokigt nu men som sagt förhoppningsvis får du en riktig topptelefon för en mellanslant 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/9/13, 7:44 PM
#36

#35, Annars vet vi vart vi ska vända oss 😉

bamse6311
10/9/13, 7:46 PM
#37

#35 kissidor.

Är ENBART väldigt glad och tacksam för ditt tips om ASUS.
Har läst så mycket om den och sett recensioner som enbart lovordar den.

kissidor, det finns ju INGEN som helst annan lur för 2490 svenska pengar som ens kommer i närheten av prestanda.

Som du vet så funderade jag även på Nexus4 som iofs bara ligger några hundralappar dyrare men då enbart med 16 GB minne så det är ju en jäkla skillnad.

Är helt övertygad om att det här kommer att bli hur bra som helst.

Vad det gäller måndagsexemplar så kan man råka ut för sådana vilket varumärket än är och då räknar jag faktiskt även in HTC 😃samt plastic fantastic SG.

Klart som korvspad kissidor att jag får en riktig toppenlur för de här facila pengarna av 2490 SEK.

Thanks Thanks Thanks kissidor.

Kommer som sagt var när jag fått den återkomma med recensioner samt tusentals frågor.

Inte minst kommer jag nog att vilja veta hur och var man hittar trevliga bakgrunder och annat.

Har ju inte behövt tänka på sådant med Sense men som sagt så är det inte första gången som jag kastar mig utför i ett bungyjump.

(Irl bungyjump var dock litta litta mer läskigt än detta 😂)

Finaste hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
10/9/13, 8:02 PM
#38

#37, Kissidor vet att jag bara skämtar lite Bertil 😃
Naturligtvis kan alla få ett måndags exemplar vad det än är men det hoppas vi ju inte att det är, ska bli intressant att höra vad du tycker i vilket fall och får se om jag kan vänta till dess 😛

[VSK]
10/9/13, 8:10 PM
#39

Härligt bamse 🙂

[Gladamarsvin]
10/9/13, 8:36 PM
#40

Å Så spännande att få höra om din nya mobil:) Bamse visa gärna bild på den jag själv är glad i appel:)

kissidor
10/9/13, 9:46 PM
#41

#36, 😮

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
10/9/13, 9:54 PM
#42

#41, Sötmor, ingen fara, ska vara snäll ❤️😃

bamse6311
10/9/13, 9:59 PM
#43

#36 Nathalie62. Hihihi, visst vet vi 🙂.

#39 VSK.
Tackar så väldigt mycket 👍

#40 Gladamarsvin
Tummen upp 👍för dig också och lovar att komma med recensioner.

Finaste hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
10/10/13, 12:46 PM
#44

När får du hem den Bertil? Är så spänd på och höra vad du tycker 😛

kissidor
10/10/13, 12:48 PM
#45

webhallen brukar vara snabba - kanske kommer den imorgon Glad?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/10/13, 12:50 PM
#46

#45, 👍 det hoppas vi för Bertils skull

kissidor
10/10/13, 1:36 PM
#47

och för din skull, fröken nathalie nyfiken-i-en strut 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/10/13, 1:37 PM
#48

#47, Ha ha, det måste man vara ibland kissidor 😛

Annons:
Razzora
10/10/13, 2:39 PM
#49

Jag har en LG G2 (min gamla Htc Desire HD har tyvärr gjort sitt) som jag köpte för drygt en vecka sedan. Jag kan verkligen säga att jag är mer än nöjd med telefonen. Med tanken på att det är LG nya flaggskepp så får jag lov att säga att den var inte så "dyr" som dom andra flaggskeppen från HTC, Samsung, Sony osv.

Med en 5,2" skärm och ändå inte så mycket större än en Samsung Galaxy S4 så blev jag riktigt paff hur man kunde ha en sådan stor skärm.

Men det som har imponerat på mig måste jag lov och säga att det är batteriet!

Batteritid på 2-3 dagar är inte illa. Jag kan ha den utan att behöva ladda den i 2 dagar även om jag har kollat på film i någon timme, kollat på flera youtube klipp, läst e-böcker, sökt information på nätet, spelat spel.

En helt underbar telefon helt enkelt!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
10/10/13, 3:30 PM
#50

Det lät inte alls dumt Razzora, att kunna greja med luren och ändå håller i 2 dagar innan den behövs laddas, sådant gillar man 😃härligt med en stor skärm också.

Vad betalade du för den om jag får fråga?

Razzora
10/10/13, 3:59 PM
#51

Jag köpte den dagen innan "realeasen" och jag gav 4495 kr för den. Då kostade den på alla andra ställen 4995 kr. Den sitter otroligt bra i handen och den har så många häftiga funktioner. Och tycker man inte om funktionerna då stänger man bara av dom! 

Grejen är mycket att du behöver aldrig ha den på 100 % skärmstyrka så det sparar lite på batteriet, och så har de en ny teknologi som kallas GRAM vilket gör att istället för att uppdatera skärmen hela tiden när du tillexempel har en stillbild eller du läser och inte skrollar så begränsas uppdateringen som gör då att batteriet håller runt 23 % mer!

Så om du är på g efter en ny lur som inte kostar 6000 så kan jag verkligen rekommendera denna. Och att den har knapparna på baksidan istället för vid sidorna som alla andra telefonerna har ser jag som en fördel.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
10/10/13, 4:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Lägger upp en bild på när jag hade mer eller mindre dränerat batteriet. Där ser ni under hur lång tid jag har haft igång den sedan den var 100% laddat och så ser ni hur många minuter det är kvar när jag bara har kvar 3%!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
10/10/13, 4:21 PM
#53

Hmhm, inte heller lockande, nej nej 😃 jag suktar dock lite mer efter den här padfonen som skrevs i en annan tråd men samtidigt är det något som säger emot så kanske ska man satsa på ett LG märke 🤔😂

Razzora
10/10/13, 4:34 PM
#54

Hehe, det är absolut inget fel på padfonen. Finns många fina telefoner ute på marknaden som är värda att ta sig en titt på. Men om du känner dig tveksam så tycker jag att du ska åka till någon butik och känna och klämma på luren. Sen beror det på vad du vill kunna göra på den också. Jag är en teknikfreak och kände att detta var något jag verkligen ville ha. 

Först stod det mellan Samsung Galaxy S4 och HTC One

Sen någon vecka senare så såg jag att Sony skulle släppa sitt nya flaggskepp Sony Xperoia Z1 och vad riktigt imponerad av hela specen. Dessutom att den är damm och fukttålig var en utav grejerna som gjorde att jag nästan köpte den.

Sen när jag fick reda på att LG G2 skulle komma ut så var jag bara tvungen att se hur stora telefonerna egntligen var. Z1 är fruktansvärt mycket större och väger nästan 40 g mer än nästan alla telefoner. Det är ganska mycket när det gäller en mobiltelefon.

Så då bestämde jag mig för LG G2.

Skickar med en recension som swedroid har gjort på LG G2, ganska lång men verkligen utförligt.

LG G2 Recension

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
10/10/13, 4:46 PM
#55

#54, Tack Razzora, tyvärr kan jag inte prova padfonen för det är bara någon enstaka butik som numera har dom kvar.

Ska ta mig en titt på Recensionen om LG 🙂

Annons:
Razzora
10/10/13, 4:51 PM
#56

Här är en jämförelse mellan Padfonen och Samsung Galaxy S4 de är benchmarkade ungefär lika. Men det finns en hel den skillnader. Dessutom är Padfonen något gammal nu.

ASUS Padfone vs Samsung Galaxy S4

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
10/10/13, 5:06 PM
#57

#56, Intressant 🙂

bamse6311
10/10/13, 6:38 PM
#58

#44 Nathalie62

Ja, har jag tur så har jag den kanske imorgon (fredag).
Beställde den ju ganska sent på Onsdagen och fick orderbekräftelse utskrivit kl 17:33 så på Onsdagen har den väl knappast hunnit gå iväg.

Skall bli spännande att se imorgon annars blir det till att vänta hela helgen 😃

Har redan varskott min granne Susanne som har en sådan där som jag kan klippa SIM-kortet.

Inget är som väntans tider säges det ju 😂

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
10/10/13, 11:30 PM
#59

haha, vad jönsiga en del av de där "fördelarna" var :-D. Men benchmarks BÖR ju vara högre för Samsungen, därmed inte sagt att användarupplevelsen är snabbare, troligen inte med Samsungs blytunga touchwiz i åtanke. Ja G2 är ett riktigt krutpaket kan jag tänka mig, den förstår jag att du är nöjd med razzora :-). Önskar att jag hade haft en ursäkt för att köpa en ny telefon när cyberphoto hade helgkampanj på den för 3990 för nåt par veckor sen…. det var nästan så jag köpte den ändå fast jag inte behövde den :-D

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
10/11/13, 7:35 PM
#60

En HTC One S, tror inte jag kunde hitta en bättre för mina önskemål :D

Razzora
10/12/13, 1:03 AM
#61

#59 det finns alltid något mer eller mindre bra skäl att byta en mobil ;)

Jag har haft min HTC Desire HD i nästan 3 år så jag är ingen sån som byter telefon hela tiden. Men med tanke på att batteriet räckte i max 5 timmar innan jag behövde ladda den och den kraschar minst 2 gånger om dagen så kändes som det var helt enkelt dax för en ny.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
10/12/13, 8:12 AM
#62

haha, ja fast de vore nog mindre bra i mitt fall - jag har ju dock en s4, och dottern har en s3 4G så det blir svårt att hävda att vi plågas av uråldriga och svårartat underpresterande telefoner 🙂. och jag har liksom gett mig själv en liten lag att följa, att jag får inte byta telefon oftare än en gång om året - det skulle lätt kunna spåra ur annars för nån som jag 😊.

ett sätt att hantera det för de inbitna tekniknördarna är ju att byta så ofta de är sugna på och så sälja den föregående på blocket. den är då fortfarande så ny att de får en i alla fall hyfsad slant för den. men då måste man ta hand om sina telefoner på ett helt annat sätt än vad jag gör, då går det inte att köra utan skal och displayskydd och dra dem i backen dagligen.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
10/12/13, 1:04 PM
#63

#62, Men det är ju kul att leka med luren kissidor och kanske roota den lite ha ha, i och för sig kan man ju dra tillbaka det igen och sälja den sen men då försvinner det roligaste 😛

Jag har haft min s3 i ca 1.5 år och för mig är det länge så därför kliar det extra i fingrarna nu att införskaffa något annat, bara frågan om vad 🤔kollade runt lite på den här LG G2 som Razzora tipsade om för den känns lockande, faktiskt.

Ska se om jag kommer till Media Markt en dag och kolla lite, nu kan jag inte testa padfonen eftersom dom inte har den så det får bli någon annan istället även om den också lockar till viss del 😃

Razzora
10/12/13, 4:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

#62 låter som en bra regel, även om man mer än gärna hade köpt sig en ny mobil varje gång det kom ut en ny :P

Jo att sköta om telefonen väl måste man göra om man vill kunna sälja den, men för min del är det mer att jag är så fruktansvärt klumpig vilket gör att jag måste ha skydd på mina telefoner för att de ska kunna klara smällarna ;)

#63 Du måste bara kolla in LG G2:an, jag lovar dig du kommer att bli helt såld på den =)

Skickar med en bild som gör att du kanske känns ännu mer lockande ;)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
10/12/13, 5:18 PM
#65

#64, Det är farligt att fresta mig så där Razzora 😛😂

[Nathalie62]
10/12/13, 5:27 PM
#66

Hmhm, enligt vad jag läste skulle LG2 vara en riktig fullträff och det lät så kul när jag såg det så väljer att kopiera rakt av här ha ha 😃

_"Fantastisk skärm, grym batteritid och snabb som satan – värstingen G2 imponerar i alla kategorier. Hade LG bara dödat några älsklingar och fått bättre ordning på kameran hade det här varit årets Androidlur"
_

Förstod bara inte vad " hade bara LG dödat några älsklingar" så vad menas Razzora 🤔😉?

[VSK]
10/12/13, 5:48 PM
#67

#64

Kan du ta fram info om vad som slukat batteri i din telefon och lägga upp den bilden? 😛

[Nathalie62]
10/12/13, 5:58 PM
#68

#67, Hade också varit intressant att veta ja 😃

kissidor
10/12/13, 6:10 PM
#69

"Slukat" känns som lite fel ord i sammanhanget - INGENTING överhuvudtaget tycks ju ha slukat :-D

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
10/12/13, 7:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

#66 hmm, " hade bara LG dödat några älsklingar", låter som om de syftar på andra mobiler, men jag jag läste det i mobil så kan jag inte riktigt sätta det i rätt sammanhang. Så tyvärr har jag ingen aning om vad de refererar till "älsklingar".

#67 #68 #69 Lägger upp bilden här efter. Jag har en widget som heter make your own clock widget som verkar sluka mycket av batteriet. Så till nästa omgång jag laddar telefonen (vilket fortfarande inte har hänt, har fortfarande 13 % kvar ;) ) så ska jag ta bort den och se vad som annars "slukar batteri".

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
10/12/13, 7:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

hahaha, jag har inte rört telefonen på 3 timmar :P

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[VSK]
10/12/13, 7:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Ja den telefonen är mkt strömsnål helt klart 😃

Min telefon drar ström som ett kärnkraftverk 🤔

[Nathalie62]
10/12/13, 7:36 PM
#73

#70, Då är det nog andra mobiler dom menar ha ha 😛

Tja den widgeten hade jag kastat direkt 😂

Razzora
10/12/13, 7:37 PM
#74

#72 22h och du har fortfarande kvar 57% kvar av batteriet är ju inte illa. Min gamla Htc Desire HD den var död efter 8 h om jag hade tur. Och då var det lite som din, skärmen slukade allt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
10/12/13, 7:50 PM
#75

#72 förresten vad var det för telefon du hade?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[VSK]
10/12/13, 7:58 PM
#76

# 74/75

Samsung Galaxy S4. -men jag har 4G avstängt för annars så ryker batteriet på en dag. 

jag var ute en sväng idag och letade efter svamp. Så när jag hade gått vilse så fick jag ta hjälp av GPS för att hitta till moppen, därav lite mkt skärmtid.

Annons:
Razzora
10/12/13, 8:04 PM
#77

#73 haha, ja den ska slängas med en gång :P

Den appen är annars riktigt bra om man vill ha små klockor. Men jag vill bara kolla och se om det ät något annat som kommer att ta mycket batteri på telefonen om den inte finns med. Har nog läst minst 5 eller 6 timmar e-böcker på denna batteri…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
10/12/13, 10:03 PM
#78

#77, Det låter verkligen imponerande, måste kolla in den, tack för tipset 😃

Razzora
10/12/13, 10:41 PM
#79

#78 :P

Menar du mobilen eller menar du appen? ;)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
10/12/13, 10:48 PM
#80

#79, Börjar blir trött, jag menade mobilen ha ha 😃

[Nathalie62]
10/13/13, 1:13 PM
#81

Tänkte höra om dom här knapparna som sitter på baksidan Razzora, vad är för respektive nackdelar med det? Om man har luren i fickan, borde det inte komma åt knapparna då eller det funkar detsamma som när dom sitter fram? 

Var det 4G i den? Och till sist, var köpte du din LG? 😛

Razzora
10/13/13, 5:11 PM
#82

Nathalie, det var en del frågor det =)

För och nackdelar med knapparna på baksidan:

Jag kan säga att jag tyckte till en början att det kändes konstigt att ha knapparna på baksidan eftersom jag hela tiden letade efter knapparna på mobilens sidor, men efter att jag hade lekt en dag eller så med mobilen så kändes det nästan naturligt att ha dom där. Jag har nästan alltid pekfingret där knapparna sitter så det känns mer intutivt att ha knapparna där. Så jag vet inte om jag tycker att det är en nackdel mer än en fördel att knapparna sitter där. Dessutom om du har funktionen "Knock on" igång så kan du om du har telefonen med knapparna neråt och skärmen uppåt, bara knacka 2 gånger på skärmen så sätts den igång. Vet att detta redan finns på någon Nokia telefon (vet dock inte vilken just nu)

Kommer åt knapparna på baksidan när man har dom i fickan?

Den enda knappen som sticker ut lite på baksidan är faktiskt ström knappen, men den har så att säga en "kant" runt omkring som gör att om du inte trycker på just den knappen så kommer du inte åt den om du har den i fickan. Volym knapparna kommer du inte åt alls eftersom de ligger någon millimeter ner, så att säga, på baksidan av mobilen. Så man behöver inte vara orolig att man ska komma åt knapparna när man har den i fickan, för jag har inte upplevt att jag någonsin har kommit åt dom knapparna. Om man har en fysisk hem knapp på framsidan så , är det vad jag upplever, större chans att man trycker på den när man har den i byxfickan.

Har den 4G?

Kort svar: JA ;)

Vart köpte jag LG G2:an?

Eftersom jag visste att den hade releasedagen den 4:e oktober så kollade jag på prisjakt vad den var billigast, visade sig att Telia hade den billigast på 4495kr. Kollade på deras sida och visade sig att de redan hade den innan. Så jag åkte in till Telias butik den 3:e oktober redan för att kolla. Fick leka en stund med den först, men jag hade redan bestämt mig att jag skulle ha den. Jag köpte nog en utav Sveriges första LG G2 i vitt! 

Nu blev det nästan en artikel känner jag :P 

Det är bara att fråga på om någon annan också känner sig nyfikna på denna telefonen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
10/13/13, 6:26 PM
#83

#82, Ja det blev en del frågor men jag är nyfiken 😛 och speciellt om det är något som jag är frestad av att köpa 😃

Det låter faktiskt väldigt bra allt samman och hade också tänkt ha den i vit om jag nu bestämmer mig för den.

Tackar så mycket för all information, snart måste jag bege mig till Media Markt 👍🌺

Annons:
Razzora
10/13/13, 6:34 PM
#84

#83 Men det är ju bara bra om jag kan "stilla" din nyfikenhet något ;)

Jag tycker också att du får ta dig en tur till Media Markt så kan du ju kolla på LG G2:an, men kolla även skillnaden mellan den och Sony Xperia Z1 så ser du skillnaden mellan dom. Den är större än vad man tror.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
10/13/13, 6:39 PM
#85

ja det är lite synd med xperia-värstingarna att de är så s*ans klumpiga, jag var totalt sjuk efter xperia z i våras när den nyss släppts och HTC one samt s4 inte kommit ännu, men gud vad det gick över när jag såg den i verkligheten 😛!

och så är det ju den där läskiga klibbiga splitterskyddsfilmen också 🤮

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/13/13, 6:57 PM
#86

Det verkar vara lite deras akileshäl på något sätt känns det som att de är så fruktansvärt klumpiga/tunga.

Det är jättebra att de är damm och fukttåliga men man skulle ändå vilja att de slimmade ner dom lite. Jag var helt säker på att jag skulle köpa Sony Xperia Z1 när den kom. Men när jag såg hur STOR den var och at jag inte ens kunde skriva med en hand då var det kört.

Skyddsfilmen känns som det hela tiden är någon sorts typ marmelad på den, det är lite den känslan jag får.

Det är en helt annan sak med LG G2, den är helt silkeslen. Helt magiskt *drömmer mig bort* 😛

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
10/13/13, 7:47 PM
#87

ja som att en unge hade kladdat marmelad på den ja, ungefär så - och hur nice är den känslan 😛?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/13/13, 7:59 PM
#88

#87 ja ingen känsla att drömma sig bort på i alla fall ;)

Just det, glömde att nämna en sak som jag märkte på både Sony Xperia Z1 och LG G2, skärmen blir inte så "kladdig" när man har petat på den. Jag har testat så många olika telefoner (tack Media Markt!) och märker att många blir väldigt flåtiga och äckliga och mäste rengöras varje gång man ens tittar på dom känns det som.

Men varken Z1 eller G2 har det problemet, enligt mig alltså.

Z1 har ändå lite av marmelad känslan men den blir inte så kladdig ändå.

G2 är silkeslen och jag har nog bara rengjort den 2 gånger kanske under sen senaste veckan. 

För min del så är fingeravtryck och sånt inget man vill ha på skärmen utan ska rengöras så fort det är synligt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
10/14/13, 3:18 PM
#89

Jösses, vad jag har blivit frestad av den LG2 nu Razzora 😉

kissidor
10/14/13, 3:25 PM
#90

ja oleofobisk ytbehandling och regelbunden avtorkning av skärmen är ett måste, jag får spader av geggiga skärmar - USCH 🤮!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Gladamarsvin]
10/14/13, 3:30 PM
#91

Oj min skärm är flötig av handavtryck :)#90

kissidor
10/14/13, 3:33 PM
#92

fy då gladamarsvin 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/14/13, 3:40 PM
#93

#91, Det är min med Gladamarsvin 😉vet inte hur ofta jag får torka av skärmen ha ha.

Razzora
10/14/13, 5:37 PM
#94

#89 Det är ju inte meningen att jag skulle fresta dig för mycket 😉

Just detta med fingeravtryck på skärmarna är bara ett verkligen hatobjekt för mig. Vet min sambos bror fick för sig att peta observera inte peka utan peta på min dator skärm, oj vilken utskällning han fick. Inga smutsiga fingrar på datorskärmen. Fast på mobilskärmen är det ju inte lika lätt men på G2:an syns det inte några fingeravtryck alls även om jag verkligen petar på skärmen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
10/14/13, 5:44 PM
#95

jag bara ryser när jag tar på sambons eller dotterns teleskärm eller dotterns iPadskärm 🤢, kan bara inte fatta att de inte reagerar på det själva 😮

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/14/13, 5:53 PM
#96

#95 Som tur är slipper jag det eftersom sambon är precis lika anti-fingeravtryck på mobil/surfplattans skärm. Men när jag ser min brors mobil så kryper det i kroppen av avsmak när han säger "Titta på den här bilden, du kan bläddra frammåt sen" gaah!!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
10/14/13, 6:02 PM
#97

😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
10/14/13, 8:18 PM
#98

Ha ha det är redan försent Razzora men det är lugnt och det är kul 😃

Har testat luren nu och den kändes helt rätt förutom en del problem, det är mycket mindre GB i den och inget man kan fylla på, jag har mycket musik i luren så får komma på hur jag ska lösa den biten i så fall.

Man kunde heller inte ta ut batteriet om det nu skulle behövas av någon anledning, har ibland behövt göra det på min nuvarande.

Jag tyckte inte det var problem att ha knapparna på baksidan men hur det funkar i praktiken återstår dock att se.

Skärmen var en aning större och det gillade jag. Den var skön att hålla i och den kasade inte ur händerna på mig hellre, det gör s3:an om jag inte har något skal.

Priset var också fullt acceptabelt. Det sas att LG var slarviga med uppdateringar, stämmer det? Vad jag såg hade den 4.2.

kissidor
10/14/13, 9:01 PM
#99

nej jag tycker inte det stämmer. de som säger så idag är antingen de som hade den olycksaliga lg optimus 2x som är grunden till hela det påståendet, eller folk som bara hört nån annan säga det och sprider det vidare utan att känna till bakgrunden, det där ryktet kommer LG säkert att få dras med i årtionden, hur mycket de än gör för att visa att det inte stämmer längre. det var väl mer eller mindre lynchstämning bland alla som ägde en LG optimus 2x pga hur de ansåg att LG svek dem med uppdateringar - men det var ju nästan 3 år sen den släpptes och de har inte gjort sig förtjänta av det ryktet för sina senare flaggskeppsmodeller

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/14/13, 9:04 PM
#100

#98 just det. Glömde att nämna att det "bara" är 32 GB och att msn inte kan utöka det. Och att man intw kan byta utbatteriet. För min del så hadejag musik och film på en 8 GB sdhc kort innan. Så jag tyckteväl att det räckte gott och väl med 32GB. Har har aldrig behövt byta ut batteriet så jag gav LG chansen i alla fall. Sambon har en LG L9 och han har aldrig behövt byta ut batteriet, han harnog haft den telefonen i snart över 1 år. De har varit lite slarviga med uppdateringarna. Men de har LOVAT att LG G2 ska få 4.4 så snart som möjligt. Men jag tycker nog att många tillverkare är ganska slarviga med set.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
10/14/13, 9:24 PM
#101

jag byter inte ut mina batterier, däremot gillar jag att kunna ha ett med mig i väskan i reserv ifall jag är borta ett par dar och använder telefonen mycket samt har svårt att komma åt att ladda. och sen gillar jag att man kan rycka batteriet ifall man tappar telefonen i toaletten eller nåt. men detta med fastbyggda batterier kommer man att få lära sig tåla om man nånsin vill ha nåt annat än samsung, och vem vet om samsung kommer att fortsätta med utbytbara batterier i all evighet heller. 

beträffande lagringsutrymmet tycker jag helt klart att internt lagringsutrymme är att föredra framför sd-kort om man får välja, men naturligtvis under förutsättning att det är tillräckligt stort. för mig skulle 32 GB räcka bra, för jag har oftast tillgång till wifi.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/14/13, 11:31 PM
#102

Tack för er respons, jag grubblar mig blå om jag ska köpa den eller inte men den känns verkligen lockande på många sätt.

#101, så om man spelar musiken via wifi spelar GB egentligen ingen roll eller missuppfattar jag dig där?
Ibland har min nuvarande hängt sig och då har jag tyvärr fått plocka ur batteriet och sätta dit det igen för att den sen ska fungera som vanligt.

#100, Det är lugnt vännen man kan inte komma ihåg allt he he. Eftersom jag troligtvis ska roota luren spelar egentligen inte versionen så stor roll, det var mest för att dom nämnde att LG över lag var dåliga på sådant men väljer att tro på vad ni säger ❤️

kissidor
10/15/13, 6:18 AM
#103

ja jag streamar både film, musik, ljudböcker och tidningar genom olika tjänster. läser tidningar och tittar på film dock gör jag huvudsakligen i surfplattan men det är ju samma princip. lite av vardera har jag alltid lokalt lagrat så jag kan använda det när jag inte är på wifi, som till exempel när jag lyssnar på musik eller ljudbok på vägen till och från jobbet, men det kommer inte i närheten av att fylla upp mer än 32 GB. men då har jag och betalar för tjänster som Spotify, storytel, readly med flera. så detta gäller som sagt mig, jag säger inte att det funkar för alla 🙂.

däremot går det på många lurar att koppla in en usb-sticka. lite klumpig lösning förstås, men det är ju ändå bra att veta om att möjligheten finns - och LG g2 har stöd för detta. en adapter behövs förstås och eventuellt behövs det en app också för att använda det, jag är osäker. men jag googlade på LG g2 usb otg och som sagt den stöder det i alla fall.

ja att kunna plocka ur batteriet ur en lur som hängt sig känns också som en trygghet, men på lurar utan denna möjlighet ska det ju gå att bryta strömmen helt ändå för att åstadkomma samma sak, vet dock inte hur man gör det på LG:n, om det är ett enkelt långtryck på powerknappen eller nåt annat.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/15/13, 8:00 AM
#104

#102 #103 ja det är mycket information att hålla reda på. Jag måste nog säga att jag gör som kissade, jag har obegränsad med surf så jag har aldrig problem med att jag har för lite utrymme. Men är det inte finns något nätverk så har jag nog runt 8 GB med musik vilket gör mig räcker gott och väl i många timmar. Jag testade precis att göra en så kallad "hård" omstart vilket bara var att hålla ner power knappen ner i 5 sekunder för att det skulle fungera att starta om telefonen. Så det verkar i alla fall än så länge att det fungerar ganska bra att bryta strömmen. Visste faktiskt inte att LG G2 kunde stödja en usb sticka roligt att höra nya saker hela tiden.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
10/15/13, 8:10 AM
#105

hehe razzora skriver du från telefonen med swiftkey 😃? det är verkligen makalöst träffsäkert, men ibland får man se upp så det blir som man tänkt sig. "Jag måste nog säga att jag gör som kissade" 😉

bra att det var så enkelt att göra en reset 🙂, man kan googla på soft reset/hard reset och sin telefonmodell så brukar man få fram hur man gör på just den, eftersom det är nåt som många vill veta.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/15/13, 9:46 AM
#106

#105 hehe, märks det så tydligt? Haha, jo jag såg det efter att jag hade skickat iväg det :P Dumma tangentbord för att inte vara träffsäker ;)

Så sant så, jag vet att på min gamla HTC så fungerade det inte att göra en "hard reset" alls, utan det var att ta ut batteriet, vilket inte var så enkelt eftersom batteriluckan satt så hårt fast att jag nästan tog sönder luckan när jag försökte mig på konststycket att ta ut batteriet.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
10/15/13, 4:07 PM
#107

#103, Jag kör ju musiken i en vanlig spelare och har varken 3g eller wifi igång och använder inga tjänster.

Det lät rörigt med allt som krävs för att få det fungera ha ha. 😛Jag testade att stänga av strömmen på LG när jag var där och det funkade bra 😃

#105, #106, Eftersom ni tog det hela på ett mycket bra sätt och man fick sig ett gott skratt så lät jag det träffsäkra ordet vara kvar 😉

Razzora
10/15/13, 8:35 PM
#108

#107 Men 32 GB med musik och film borde ju räcka ganska långt. Det är ju egentligen bara att byta ut den när man tröttnat på det man har. Hur mycket utrymme har du för tillfället? var glad att 16GB inte verkar komma till Sverige.

Man får ju bjuda lite på sig själv ibland. Tror att kissidor förstod att det inte var meningen att jag skulle skriva så. 😛

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
10/15/13, 8:49 PM
#109

#108, Ja jag ska kolla upp hur mycket det tar nu så kan man jämföra det hela.

Razzora
10/15/13, 11:43 PM
#110

#109 Har du bestämt dig om du ska ha LG G2:an eller har du kollat på någon annan telefon också? Den nya Nexus 5 borde ju dyka upp vilken dag som helst nu. Finns ju en del flaggskepp som ska dyka upp nu inför vintern/jul

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
10/16/13, 6:51 AM
#111

#110, Nej jag har inte bestämt mig än, jag kollade lite på Nexus 5 också och detta var det senaste ryktet jag läste men jag vet inte riktigt, nu fastnade jag ju för LG G2.

http://www.mobilizera.se/blogg/android-4-4-kitkat-och-google-nexus-5-sags-lanseras-idag/

Annons:
kissidor
10/16/13, 10:26 AM
#112

åh hoppas det stämmer den här gången nudå, jag är så himlans nyfiken 😊! men det är lite oroande att de fortfarande inte skickat ut några pressinbjudningar 😭

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/16/13, 4:30 PM
#113

#112, Det kommer nog snart hjärtat 🌺

bamse6311
10/16/13, 4:38 PM
#114

Kommer säkert vilken dag som helst att vi får reda på allt om N5:an.

"Den som väntar på något gott….."

Bästa hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
10/16/13, 7:52 PM
#115

#114, "väntar alltid för länge" Bertil 😃

bamse6311
10/16/13, 8:42 PM
#116

#115 Nathalie62

😂

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
10/16/13, 9:00 PM
#117

#115 Det stämmer så bra Nathalie! Men man kan ju önska att det kunde gå lite snabbare. Vill ju (även om jag har en ny telefon) ändå få reda på hur nexus 5 ser ut och vad för nya grejer som kommer med 4.4…. Skynda på lite Google!!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
10/16/13, 9:10 PM
#118

#117, Ja vi får tjata på google 😛

Annons:
Razzora
10/16/13, 9:20 PM
#119

#118 Ja eller ska man tjata på LG? 😛

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
10/16/13, 9:28 PM
#120

#119, He he ja det också 😃

Upp till toppen
Annons: