Annons:
Etikettövrigt
Läst 951 ggr
Tintin82
10/7/13, 11:39 PM

Hjälp!!

jag är lite knäpp när det gäller mobil telefoner och jag har en iphone 4 som jag vill uppdatera har aldrig gjort det…har förstått att man ska in på inställningar - allmännt och sedan ska det stå uppdatering men det verkar inte finnas på min telefon bror min ska hjälpa mig för man måste ha ett annat internet visst men den stora frågan är vart på min iphone går jag in för att hitta just uppdatering??

Annons:
kissidor
10/8/13, 10:23 AM
#1

nu vet jag visserligen inte riktigt hur det ser ut och funkar i en iphone 4 med ursprunglig version av iOS (=iOS4 - eller?) men jag tror inte du kan uppdatera trådlöst från iOS4, jag tror du måste koppla in dig till en dator och ansluta till iTunes. sen i den nya iOS-versionen kommer det att se ut som du har fått veta och då kan du uppdatera om du är ansluten till wifi Glad. så tror jag att det är, om nån vet bättre så rätta mig gärna 🙂

men sen kanske du ska fundera lite till om du verkligen ska uppgradera 🤔, det brukar ju vid varje iOS-uppgradering vara så att de äldsta enheterna som kan få uppdateringen kanske inte mår så bra av den - och vad jag hört så kan det ev vara så att en iPhone 4 blir lite seg med iOS 7. (jag vet även att många inbitna iPhone-användare inte tycker om själva utseendet på iOS7 och ångrar uppgraderingen av det skälet). 

just med iPhone kan det ju verkligen rekommenderas att man uppdaterar regelbundet, eftersom den alltid går till den allra senaste uppdateringen iaf enligt vad jag fått höra. dvs du kan inte välja att istället uppdatera till iOS 5 eller 6, vilket säkert hade varit trevligt att ha i din telefon - men nu är alltså det loppet kört, nu är det iOS 7 eller stanna kvar på iOS 4 som gäller - om jag nu inte är helt felinformerad.

men jag skulle tro att du i just denna fråga kan få mer kött på benen om du går in på iPhone iFokus, där är förstås proppfullt med snack kring uppdateringen nu + att där finns alltid mycket hjälp att få för de som har problem med säkerhetskopiering och uppdatering för både äldre och nyare iPhones 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/8/13, 1:14 PM
#2

Har tyvärr ingen koll alls på Iphone så råder dig att gå in på Iphone ifokus, förhoppningsvis kan dom svaret på det där.

Upp till toppen
Annons: