Annons:
Etikettövrigt
Läst 3324 ggr
bamse6311
2013-10-12 00:02

ASUS PadFone 2 64GB

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Padfone 2 64GB.

En sådan jäkla skillnad mellan min 2-år gamla HTC Sensation och den här, går INTE i ord att ens beskriva!

Tackar kissidor så enormt mycket som tipsade mig om denna suveräna lur (Ferrari).

Beställde den i onsdags kväll på Webhallen och fick den levererad redan på fredagen.

Först och främst så behövde jag ett micro-simkort och eftersom jag visste att min granne Susanne har en sådan "klippare" så lånade jag den eller rättare sagt så hjälpte hon mig att "klippa till" mitt simkort.

Har sett att några har skrivit något om själva laddkontakten.
Ja i den sidan av laddkontakten som man skall sätta i eluttaget så är det en vanlig USB.

I den andra delen så är det inte ett vanlig micro-usb utan en specialkontakt.

Dock så inga som helst problem då den funkar precis lika enkelt som en micro-usb och inga som helst problem.

Jag laddade luren och medan den var på uppladdning så uppdaterade jag samtidigt OS till Android 4.1.1

Detta skötte sig egentligen själv helt automatiskt.

Har inte än hunnit sitta med den här luren så länge då min granne och jag pratade ganska länge.

Vad det gäller i övrigt så är det en lur som är väldigt intuitiv vad det gäller att hitta runt i olika menyer.

Helt enkelt i mina ögon än så länge en helt FANTASTISK lur.

Tackar kissidor och Love U för ditt fantastiska tips om denna outstanding lur.

Kommer att återkomma med mer om denna lur.

Än så länge när jag skriver detta så finns det 8 stycken kvar på webhallen.

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/163769-asus_padfone_a68_64g_vit

TACK än den gång kissidor för att du tipsade om detta enastående tillfällen till en enastående lur.

Som ni ser på mitt skärmklipp så skall jag bara nu också ställa om tiden till 24-timmars visning.

Skall dessutom också installera en massa appar.

Denna lur kan jag verkligen rekommendera och har testat den på nätet och då går den verkligen en "Ferrari i en egen fil på autobahn".

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
[Nathalie62]
2013-10-12 00:55
#1

Jösses, vad du lockar mig Bertil 😃 det låter ju faktiskt för bra för att vara sant när jag läser din beskrivning 😛

Härligt att du än så länge är helnöjd.

bamse6311
2013-10-12 01:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Nathalie62

Det skulle vara väldigt svårt att INTE älska en sådan här lur.

Nu har jag installerat alla de 62 appar jag hade tidigare och fortfarande en jäkla massa RAM kvar att fylla för att inte tala om hur mycket det skall till för att fylla 64GB telefonminne med bilder, musik och annat.

Faktiskt Nathalie62, en väldigt enkel lur att förstå sig på med Android precis som det är avsett att vara.

Nåväl, nu har ju även ASUS en del som de lagt in lite men inte tillnärmelsevis lika mycket som i mina tidigare HTC-lurar.

Nu skall jag dock väl försöka få en annan bakgrund och har för mig att kissidor för ett tag sedan skrev om någon bra launcher för sådant.

ASUS har inga egna bakrunder och skal men det är ju bara jäkligt bra att de inte fyller sina lurar med sådant.

Nathalie62, först nu förstår jag vad Android innebär eller vad alla ni som kör roomat menar.

Quite Fantastic!

@Alla, ber att få återkomma och fler av mina superlativer kommer säkert att strömma till i samma takt som hittills.

Jag har ju genom årens lopp haft en massa olika mobiler och jag älskade ju HTC men den här slår allt annat.

Skall man dessutom se till priset på 2 490 svenska riksdaler så är den helt outstanding!

Faktum är att det måste nästan vara ett "lagbrott" att sälja en sådan här lur för det priset 😂.

(Det sägs i reklamen att "the best a man can get is Gillette".
Jag håller INTE med om det 😃)

Bästa hälsningar,
Bertil

[Gladamarsvin]
2013-10-12 09:02
#3

Undrar nu kan den bli som en surfplatta med ? Såg en film om den av ren nyfikenhet

kissidor
2013-10-12 09:10
#4

gladamarsvin man kan köpa kombon, den finns också till ett bra pris nu hos cdon. men det som Bertil har köpt är bara telefonen dock.

härligt att höra att den uppfyller dina förhoppningar Bertil, hade ju varit hemskt för mig annars 😃!

beträffande sim-kortet så var det ju jättebra att du kunde få det rappt ordnat med hjälp av grannen 🙂, men man ska veta att sim-kort blir dåliga av tidens gång, och lite kan de påverkas av de mekaniska påfrestningarna när man klipper kortet också - så får du problem med nätet framöver kan det vara dags att beställa ett nytt sim-kort. jag klippte till exempel dotterns själv men fick skaffa ett nytt efter ett tag, bara så du är förberedd på att det kan hända. jag vet inte hur det är med din operatör men det kostade inget hos Telia i alla fall att få ut ett micro-sim.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
2013-10-12 10:01
#5

Bamse du behöver ingen launcher för att byta bakgrund. -öppna bilden i galleri och välj där sen… 🙂

[Gladamarsvin]
2013-10-12 10:12
#6

aha fattar #4

Annons:
kissidor
2013-10-12 10:28
#7

Ja där med bakgrunden glömde jag kommentera - testa att långtrycka på skärmen helt enkelt Bertil, tror inte det är samsung-specifikt att man får upp bakgrundsmenyn då.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2013-10-12 10:36
#8

och det där med en annan launcher (jag har som många andra Nova prime som favorit) är närmast ett måste om man har en samsung 😃, men det kanske inte känns fullt lika nödvändigt i padfonen. men vill man ha det finns det många att välja på som passar olika önskemål. Nova har bland annat mycket svepgester vilket jag älskar, men för andra kan det ju vara nån annan launchers egenskaper som passar bättre

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2013-10-12 12:45
#9

Nu har jag ingen room i min alls Bertil, jag har bara rootat och tycker det räcker, det viktigaste för mig var att få bort program som startar till exempel eller och kunna få bort all reklam som ska vara överallt, sådant stör mina ögon.

Bertil, Hur är luren att hålla i? Numera har jag skal för att jag lätt tappar luren annars, den glider mig ur händerna 😛

62 appar ha ha Bertil, det var inte lite 😃

[VSK]
2013-10-12 13:23
#10

Nu blev jag nyfiken så jag kollade min mobil via Google Play. Jag har just nu 80 appar i min nalle 😃

[Nathalie62]
2013-10-12 13:53
#11

#10, Ha ha 😎

[VSK]
2013-10-12 17:58
#12

😂

bamse6311
2013-10-12 19:04
#13

#5 VSK och #7 kissidor.

Tackar så väldigt mycket och Jo, det funkade med långtryck på skärmen så finns det ett antal bakgrundsbilder att välja mellan 👍.

Kissidor, tack även för tipset om SIM-kortet.
Kanske lika bra att beställa ett nytt på en gång.
Har för mig att Telenor åtminstone förr har tagit runt 125 spänn för ett nytt sim men det är kanske ändrat.

Skall kolla Nova launcher och se om det kan vara något där för mig.

#9 Nathalie62.
Jo, just det där med att hålla luren var faktiskt precis vad jag tänkt skriva om idag.

Den väger ju ungefär lika mycket som S3.
PadFonen väger 135 gr och S3:an 133 gr.

Min gamla Sensation trots att den är mindre väger dock hela 148 gr och jag tycker att det märks när man väger båda i handen.

Sensation trots att den är mindre känns på något sätt mer robust och stabil i handen men så är ju också HTC-lurarna i aluminium.

Tänkte inte själv på detta förrän jag testade båda mot varandra.

Dessutom så har Sensation en mer böjd/välvd baksida vilket gör att den ligger bättre i handen.

@Alla
I övrigt så saknar jag i viss mån alla de widgetar som finns i Sense men HTC var ju inget alternativ där jag kunde få en bra lur i mellanprisklass.

Saknar till exempel klockwidgeten som HTC har som inte enbart att den är stor och syns ordentligt även har funktioner som timer, stoppur, alarm, skrivbordsklocka samt världsklocka.

ASUS har visserligen några olika klockwidgetar men inte med alla dessa funktioner.

Har inte hittat någon på play-butik men kanske någon av er kan tipsa om någon bra??

Tar gärna också emot tips på andra bra widgetar som ni kanske gillar och vill tipsa om??

Nåväl, det som jag saknar mest är alltså Sense med alla sina widgetar.
Dessutom så känns som sagt var inte den här att ligga lika stabilt i handen som min gamla Sensation.

Dock så är jag överlag ännu så länge väldigt nöjde med Padfonen och det är ju trots allt en mycket snabbare och modernare lur än min gamla Sensation som dessutom egentligen var helt slut.

Btw, har inte testat kameran så väldigt noga men de bilder som jag har tagit blev väldigt bra.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
bamse6311
2013-10-12 19:29
#15

#14 VSK

Tackar för länken👍, skall titta igenom de där.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-10-12 19:31
#16

🙂

bamse6311
2013-10-14 01:11
#17

Har nu hunnit gå igenom alla funktioner på luren och måste säga att jag bara blir mer och mer imponerad hela tiden och dess mer jag kollar och undersöker alla funktioner.

Har som sagt kollat de mesta av de funktioner som finns och ju fler funktioner som jag kollat dess mer imponerad blir jag.

(Betänk att jag är en gammal HTC-nörd som alltid hyllat deras lurar).

Vad det gäller själva prestandan så har jag ju tidigare skrivit och citerat som mobil.se skriver i deras test/recension av den här luren.

"Användarupplevelsen – snabbheten, smidigheten – är som att köra en Ferrari i en egen fil på motorvägen".

Nu skall jag hålla mig lite till själva designen.

När mobil.se skriver om Ferrari och jag studerar den här luren med sim kilformade konstruktion så är det jäkla som att den här luren har testats i samma vindtunnel som en Ferrari.

I början upptäckte jag inte det här men när man tittar på den i profil på en av långsidorna så med den kilformade designen så ser den riktigt jäkla läcker ut och förbaskat snygg ut.

Runt hela luren så finns en metallram i borstad aluminium vilket ger en riktig premiumkänsla.

I den här metallramen är på höger långsida på/av samt volymknapparna och även de är tillverkade i metall och smälter fantastiskt fint och designmässigt ihop metallramen i övrigt

Simkortet skall man sätta in på framsidan och det genom ett "släde" som också det är enormt designmässigt och läckert integrerat i metallramen.
Vet man inte det sitter ett släde där för simkortet så syns det inte så mycket.

Baksidan är i plast men i en matt speciell plast och mönster som känns väldigt bra och ligger fint i handen med sin konvexa form.
Många lurar har ju väldigt glansig plast med den här matta plasten med sitt mönster gör den väldigt greppvänlig och har resistens mot fingeravtryck och repor.

För mig är även kameran i en lur viktig och bedöma av de bilder som jag hittills tagit så blir bilderna riktigt bra.
Kameran har riktigt många olika inställningar för kreativ fotografering.
Jag blev ganska förtjust över seriebildtagningen, när man trycker på avtryckaren så bara rasslar det till och inom loppet av några sekunder så kan man ta upp till 100 bilder.

Skärmen har jag också blivit väldigt imponerad av.
Kollade runt på svt play igår (inatt) och det blir enormt jäkla bra.

Nåväl alla, nu är ju detta en lur som när den kom ut i slutet på förra året var prissatt till 6 000 SEK så just då i december förra året så var det ju vekligen ett flaggskepp.

(Skulle man då ha den med station (Kombo) så låg prislappen på runt 8 000 SEK).

Gammal HTC-nörd som jag varit i några år så tog det mig ett par dagar att vänja mig vid den här luren men ju mer jag upptäckte dess mer imponerad blev jag allt eftersom.

Att jag dessutom fick detta krutpaket för endast 2 490 SEK gör ju saken ännu bättre.

Finally my friends.

Den här luren är inte enbart som att köra en Ferrari utan det är jäklar också som att designmässigt ha en Ferrari i handen.

(Tyvärr så finns det inte fler kvar till det här enormt facila priset)

Bästa hälsningar,
Bertil

http://www.mobil.se/tester/mobiltelefoner-surfplattor/tester-asus/test-asus-padfone-2-1.516369.html?articlePage=1

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1197936-recension-av-asus-padfone-2-a/

[VSK]
2013-10-14 07:18
#18

bamse, oftast de lurar som har plast på baksidan har nfc… Sen utbytbart batteri och SD-kort 😃

nfc kan ej gå igenom metallskal, men det kommer väl lösning på det med.

bamse6311
2013-10-15 01:14
#19

#18 VSK 👍

Den här luren har alltså en metallram som går runt hela luren men själva bakstycket är alltså i en speciell matt hårdplast som är räfflad för att kunna hålla den säkert i handen.

Bakstycket går att ta loss och batteriet är utbyttbart.
Dock så finns ingen plast för SD-kort utan jag får nöja mig med de 64 GB som finns i luren och vilket kommer att räcka ypperligt för mina behov.

Måste erkänna att som gammal HTC-nörd så har jag blivit totalt förälskad i den här luren.

Det tog ett par dagar då jag fortfarande hade HTC och Sense i min "hjärna" men man är ju aldrig för gammal att lära sig nytt 😂och nu efter 3 dagar med den här luren så är jag störtförtjust och förälskad i den.

Framförallt så gillar jag att den är en ganska renodlad "Android".
Visserligen så har ASUS lagt till en del i den men långt ifrån så mycket som HTC och Samsung lägger till i sina lurar.

Löve this phone 😂

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-10-15 09:02
#20

🙂

Annons:
[Nathalie62]
2013-10-15 16:09
#21

#19, Nöja dig med 64GB, men det är ju jättemycket Bertil så kan förstå att det räcker gott och väl och mer därtill he he.

Razzora
2013-10-15 20:48
#22

#21 Visserligen är 128 GB bättre 😛men med 64GB kommer man väldigt långt på. Tänk på att många portabla hårddiskar inte är större än 128GB (finns ju så klart större, men dom riktigt små portabla är inte så stora ännu). Man får väl se telefonerna nu förtiden som portabla hårddiskar helt enkelt 😉

Men det låter som du är riktigt j*vla nöjd med telefonen och det är ju det som räknas.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2013-10-16 02:32
#23

#21 Nathalie62

Visst är det mer än tillräckligt 😃.
Brukar ju mest streama men kanske dags att lägg in musik och annat i luren 😂

Bästa hälsningar,
Bertil

bamse6311
2013-10-16 02:37
#24

#22 Razzora.

Visst tusan är jag riktigt j*vla nöjd med den här luren.
En sådan fantastisk skillnad mot min 2-år gamla Sensation.
Går överhuvudtaget inte att jämföra eller ens beskriva 😂

Bästa hälsningar,
Bertil

bamse6311
2013-10-21 00:33
#25

Älskar den här luren mer och mer hela tiden.

Har aldrig testat en SGS3:a eller SGS4:a men tror inte någon av dem har den minsta rimliga chans mot den här.

Jo min grannes SGS3:a (utan 4G och 2GB RAM)har jag testat och den ligger ljusår från den här PadFonen.

Frågan är faktiskt om den kommande Nexus 5 har har/får en enda möjlighet att tävla mot den här.

Som gammal HTC-nörd/fantast så måste jag erkänna att med den här PadFone 2 så är det här första gången som jag kör en Ferrari i en helt egen fil på autobahn.

Den är helt enkelt "helt outstanding".

Visserligen så har ASUS lagt in lite eget i den men mycket långt ifrån allt det skit som HTC, Samsung samt Sony och de andra lägger in i sina lurar.

Friheten är total och som att köra en rootad smartphone redan från början.

Är helt "salig".

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-10-21 05:17
#26

🙂

bamse6311
2013-10-21 05:27
#27

#26 VSK

Thanks 👍

Bästa hälsningar.
Bertil

Annons:
[VSK]
2013-10-21 05:42
#28

bamse, jag är mest glad för att du är nöjd med Asus (jag är stort fan av Asus) 😃

bamse6311
2013-10-21 05:54
#29

#28 VSK

Jag har inte innan jag köpte luren haft någon personlig erfarenhet av ASUS produkter men visste ju att de gör väldigt bra datorer, laptops och plattor.

Är så jäkla nöjd med luren så nästa gång det blir dags att titta på en dator så kommer jag garanterat att kika på ASUS.

Dock så hoppas jag att detta dröjer då jag köpte min nuvarande dator i Januari 2012 och hoppas att den håller ett par år till 😃

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-10-21 05:58
#30

Jag har nästan uteslutande använt Asus när jag byggt datorer sen 90-talet. Speciellt moderkort och grafikkort. Min router är Asus, min platta är Asus mm 😛

Razzora
2013-10-23 01:08
#31

#30 Jag har faktiskt funderat på att köpa mig en ASUS platta, är de bra/bättre än dom andra plattorna? 

Jag har en ASUS laptop som jag är riktigt nöjd med, men det skulle vara intressant att få reda på om det kanske är samma typ av kvalité så att säga.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2013-10-23 06:12
#32

en del av asus plattor är ju ganska speciella, och vad jag förstår mycket uppskattade av de som har dem. jag tänker då på de olika transformermodellerna. sen har ju asus fått förtroendet med nexus 7 två år i rad nu, och enligt de flesta ryktena har de i år också fått avlösa samsung på nexus 10 som väl borde presenteras ganska snart (får jag verkligen hoppas 🤓😭). så vilken asus-platta är det du är sugen på razzora 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-10-23 07:31
#33

New PadFone på G.

Saxat från recensionen:

Kvaliteten är i absoluta toppklass. Ändå är det lätt att glömma bort Asus smarta telefoner. Kan New Padfone ändra på det? Absolut, om Asus lyckas få folk att tänka Fone och inte Pad.

Här nedan hela recensionen:

http://m3.idg.se/2.1022/1.529212/asus-new-padfone--snabba-snygga-anonyma-asus

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2013-10-24 22:25
#34

#32 Jag tänkte faktiskt på nexus 7 den senaste. Jag var ute på release-dagen och klämde och kände vad jag tyckte. Jag tyckte den var riktigt snabb och helt klart läcker. Då hade jag tyvärr inte möjlighet att köpa en ny platta. Hade köpt min HTC Flyer för inte så länge sedan, men nu börjar den krångla lite för mycket så det känns som det är dax för en uppgradering. Grejen är att eftersom jag bara testade den en stund så vet jag inte hur den fungerar när man använder den dagligen. Just nu använder jag min Flyer bara till film/ serier, men jag måste starta om den minst en gång om dagen. Och då använder jag bara den när jag ska sova. Så det känns som den inte fungerar till så mycket längre.

#33 Häftigt. Dock tycker jag att de inte recenserade hela telefonen då de tyckte att det inte var någon mening att testa plattan vilket utgör ju 50% av allt. Och så säger de att den inte har något "utöver det vanliga". Skrattretande…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
bamse6311
2013-10-25 00:02
#35

#34 Razzora
Nej, det finns inte så mycket mer att läsa om den ännu.

Däremot så finns det en hel del om PadFone 2 samt Infinity och HÄR en rejäl test av Infinity.

Tänk att en gammal HTC-nörd/fan som mig kan svänga som på en liten femöring men jag hade ju aldrig testat en PadFone och visste faktiskt inte heller att ASUS sålde telefoner.

Nåväl, den här PadFonen är med mig det mesta av dygnets timmar.

Kom på mig häromkvällen när jag satt och tittade på TV att ibland bara lyfter upp den för att sitta och beundra "designen".

Har ju jobbat som säljare på ett glasbruk som framför allt sålde konstglas och älskar snygg design.

Den här luren är jävlar lika snyggt designad som det bästa konstglaset av Bertil Vallien, hans hustru Ulrika eller någon av alla de andra kända glaskonstnärerna.

Nåväl, designen har jag ju redan gjort en lång utläggning om i mitt inlägg #17.

Att jag tidigare var HTC-nörd berodde också mycket på designen.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2013-10-25 01:16
#36

#35 Bertil Jag är själv en HTC nörd och har alltid tyckt om deras design. Den senaste HTC One (kommer snart en som heter HTC One Max till Sverige om den nu inte redan är här…), sambon har tyckt att jag inte ska snöa in mig på ett märke, men jag tycker om designen och själva sense gränssnittet.

Men nu efter att ha skaffat mig en LG G2 så vet jag inte längre om jag är en nörd av något speciellt märke. Den telefonen är det ingen annan som klår ännu (och nu tar jag inte med hybriderna typ Note 3). Så jag kan inte vara annat än nöjd över att jag nu ser på vad en telefon har att ge mig och inte över hur snygg den är.

Alltid lika roligt att läsa vad mer du hittar på telefonen. Tror att det nog tar ganska lång tid innan man har hittat allt på en smartphone och jag tror att även då kan de säkert överraska med funktioner som man inte hade en aning om.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2013-10-25 02:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Sense är också en av anledningarna till att jag gillat HTC.
Utvecklingen av lurar går ju i en rasande fart och en modell som kommer idag är ju överkörd av en annan inom sex månader.

Min gamla HTC Sensation kom ju ut redan  sommaren 2011 och när den testades HÄR av Swedroid så fick den lovord som en lur som har "extra allt".

Nåväl, nu gav ju min Sensation upp av ålderdom 😃strax efter sin 2-års dag så då var det bara att hitta något nytt.

Att jämföra en två år gammal Sensation med PadFone 2 som lanserades i December förra året låter sig ju inte göras 😂

Är jäkligt glad för prestandan på min "nya lur" och inte minst satt i relation till det facila priset av 2 490 kr som den kostade.

Ser att Webhallen nu säljer den svarta för 3 990 kr men det hade jag nog inte betalat.

Stämmer vissa av ryktena så skall ju Nexus 5 med 32 GB och plats för SD-kort kanske inte kosta mer än runt 4 500 kr när den lanseras.

Troligen så kommer N5:an att subventioneras kraftigt av Google precis som man gjorde med plattan Nexus 7.

Google vill åt marknadsandelar och helt slå ut både IOS och Win och då är prissättningen på hårdvaran viktig.

Personligen så har jag ingen sådan plånbok som gör att jag kan investera i dagens flaggskepp men på det här sättet och för det priset som jag gav så fick jag ju en lur med fantastisk prestanda och precis som mobil.se skriver:

Användarupplevelsen – snabbheten, smidigheten – är som att köra en Ferrari i en egen fil på motorvägen.

Tänk så fort man vänjer sig vid en ny lur trots att man älskade den man hade innan.

Skulle ringa en bekant igår men hade inte med hennes telenr i PadFonen så jag plockade fram Sensation för att kolla om jag hade det där.

Nu hade jag iofs inte telenumret där heller men när jag satt där med Sensation i min hand så tänkte jag "gud så liten skärm" 😂.

Då plockade jag fram min HTC Wildfire S med en ännu mindre skärm 🙂men hade inte hennes telenr där heller.

Jag visste ju att jag skulle ha det någonstans (hon finns inte med telenr på enirio utan bara namn och adress).

Nåväl, till sist så hittade jag hennes nr i min gamla Sony Ericsson P1i.
Det är ju en sådan där gammal hybrid som både har fysisk qwerty tangentbord samt att man kan styra den med penna på den lilla skärmen.

Innan jag blev HTC nörd/fan så var det nämligen bara Ericsson som gällde för min del 😂under många år.

Den enda Nokian som jag har liggande i samlingen är en gammal 6210 som fortfarande fungerar om man vill ringa eller messa, haha.

Nåväl, tror nog att jag hittat de flesta funktionerna på min PadFone så där är nog inte så mycket mer att utforska.

Som sagt så har ASUS lagt in en del eget i den och det mesta av det gillar jag.

I övrigt så är det en ganska renodlad Android.

Hittade idag HÄR en länk till hur man skall/kan roota den men eftersom min Engelska har mycket övrigt att önska så tror jag inte att jag vågar mig på det.

Vill ju absolut inte bricka min helt nya lur 😎.

Slog mig precis att å andra sidan så bör ju yngsta sonen kunna hjälpa till med det.

Nåväl det får vänta, jag är ju så jäkla supernöjd med den som den är nu.
Full fart i egna filen på motorvägen med min Ferrari.

(Oj då, varför blir det alltid så lååååångt när jag skriver 😂😂)

Bästa hälsningar,
Bertil

Ps.
Om någon funderar över det där jag skrev om fysiskt qwerty tangentbord  på en lur så bifogar jag bild på den där luren.

bamse6311
2013-10-25 06:23
#38

Razzora och alla andra.

Ibland så kan det vara bra att läsa recensioner om andra lurar även om man precis köpt ett annat märke.

Satt alltså och läste den HÄR omfattande recensionen från Swedroid om din LG G2 och lärde mig en del om min egen PadFone på det sättet.

Det där att man numera kan använda volymknappen som avtryckare till kameran på dagens lurar hade jag igen aning om och det funkade hur bra som helst på min PadFone.

En annan sak under eftermiddagen idag som jag inte kunde sätta pekfingret på.

Jag installerade idag (torsdagen)  SwiftKey och j*vlar så fort det gick att skriva, fingret liksom bara flöt fram över glaset.

Det har naturligtvis med glaset att göra och även om det var gorillaglas även på min Sensation så flöt det inte alls på samma sätt på den.

Nu hade jag inte SwiftKey på Sensation men när man skall svepa på den så går det liksom mycket mycket trögare på den och blir fingeravtryck som man får torka bort stup i kvarten.

Inte heller får jag en massa fingeravtryck på PadFonen när jag sveper eller som nu i em när jag skrev ett stort antal och lååååånga mess till barnen, vänner och bekanta bara för jag tyckte det var så jäkla kul att sitta där och svepa fram på tangenterna  med SwiftKey, haha.

Installerade den som 30 dagars trial men den köper jag nu på en gång så är det gjort och 13 spänn kan jag nog stå ut med 😂😂

Visst är det naturligvis modernare gorillaglas på PadFonen men det är inte bara det utan också att den har skärm av ramlöst glas precis som LG G2.

Hittade btw en till recension på min PadFone som jag inte läst tidigare och den kommer HÄR där den beskrivs som ett Android-atomkraftverk.

Asus PadFone 2 är ett monster. Som smartmobil slår den alla andra på rena prestanda.

Tro tusan att jag är förbaskat nöjd med mitt Atomkraftverk 😃

Well alla, måste ge kameran en riktigt test och ber att så småningom få återkomma med ytterligare om detta även om kameran fått bra kritik i de recensioner som jag hittills läst.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2013-10-25 23:55
#39

#37 En P1i haha, det var länge sedan jag hade min framme. Jag jobbade faktiskt för företaget som gjorde UI:t i dom telefonerna UIQ. SÅ jag känner allför väl hur dom fungerade på den tiden ;)

Jag brukar emellanåt gå tillbaka till mina gamla lurar bara för att se hur tekniken har gått framåt. Från min gamla Nokia 3210 till min HTC Desire HD som jag köpte för nästan 3 år sedan. Den var verkligen min trotjänare, då allt nätverk gick via den. Så den gick varm hela dagarna. Så jag är super nöjd med att den höll ut så länge.

HTC Desire HD var den bästa telefonen då med den vassaste hårdvaran och att skärmen var på 4,3" var ju inte fy skam. Så det känns bra att jag hittils har valt dom "bästa" telefonerna ;)

Apropå swiftkey jag kan bara hålla med, det går som en dröm när man sveper sig fram, skriver mycket snabbare nu än innan. Enligt statestiken är jag runt 75% snabbare nu än innan. Och jag var inte särskilt seg innan heller ;)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2013-10-26 14:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Razzora.

Visst är det kul att plocka fram sina gamla lurar och kolla.

Min äldsta son fick plocka fram sin Desire HD igen sedan han tappat sin One X+ i diskbaljan.

Visserligen så fick han loss batteriet även om det inte skall gå men det hjälpte inte riktigt.

Hade han bara ringt mig när det hände så kunde jag berättat det där med ris för honom och det var inget han kände till.

Nåvä, han har bindningstid till Januari och sedan så blir det troligtvis en One.

Båda mina söner kör HTC och tror nog att de kommer att fortsätta göra det ett till tag.

Nåväl, angående PadFonen så har jag ju glömt att berätta om hur enkel den är att ta skärmklipp med.

Man behöver inte hålla två knappar nertryckta som med den flesta andra lurar.

Man trycker helt enkelt bara på "senaste appar" knappen och håller ner den en halv sekund så tas skärmklippet.

Ber att få återkomma med ytterligare om min älskade Ferrari.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-10-26 15:52
#41

Härligt bamse 🙂

nästa mobil för dig får bli Samsung, sen är du botad HTCare 😂

Annons:
[VSK]
2013-10-27 17:49
#43

😃

Razzora
2013-10-27 18:50
#44

#41 eller möjligen en LG ;)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2013-11-08 14:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Tjabba alla.

Ber att få bjuda på en aptitretare inför mitt nästa blogginlägg som naturligtvis kommer att handla om Ferrarin 🙂PadFone 2.

Har tagit ett gäng bilder idag och får se om jag hinner göra inlägget idag eller i morgon.

Bjuder på en av bilderna och det är Ferrarin i profil där den drar fram i sin egen fil på autobahn 😎.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-11-08 16:55
#46

snyggt bamse 🙂

du får inte glömma skriva på bloggen att du äntligen är botad från den hemska HTC-sjukan 😃

bamse6311
2013-11-08 17:17
#47

#46 VSK

Får väl göra så men frågan är om det är någon som tror mig då 😂

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-11-08 17:20
#48

he he

Annons:
bamse6311
2013-11-15 00:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Shit, det har inte blivit något inlägg i bloggen ännu men får väl skärpa mig nu till helgen så att det blir gjort.

Bilderna har jag ju tagit så nu är det bara att skriva ett inlägg Skrattar

Här en av bilderna som visar en del av baksidan på PadFonen.

Ville att den mönstrade baksidan av luren skulle synas men det var inte helt enkelt att få till så att det syns riktigt bra på bild.

Den mönstrade baksidan har ju den fördelen att dels så blir det ingen sådan där blank glansig baksida så att luren glider ur handen och dels så blir det inte heller några fingeravtryck.

Angående bloggen, så ber jag att få återkomma när tummen har lossnat ur handen, haha Gapskrattar

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-11-15 06:09
#50

bamse får jag försöka få till din bild så du ser mönstren bättre och lägga upp bilden?

[Nathalie62]
2013-11-15 11:35
#51

#50, Snäll du är VSK 🙂

[VSK]
2013-11-15 12:20
#52

fast nu kan jag ej skicka upp bild för bilden har jag på datorn hemma isf.

Gasoline
2013-11-15 13:25
#53

Om mönstre är cirkelformat så ser man det när man zoomar in med mobilen :-D

bamse6311
2013-11-15 17:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

#50 VSK

Ja, gör gärna det.
Skickar med en till bild på hela baksidan där man nästan inte alls ser mönstret.

#53 Gasoline, det kallas Asus zen-mönster och återfinns överallt i deras sortiment.

Nej, det är inte cirkelmönstrat och egentligen ganska svårt att beskriva.

Swedroid har i sin recension/test ett par bra bilder där man ser det där mönstret.

Dock så använder jag bara egna bilder i min blogg.

Här nedan länk till Swedroids recension där man kan se det där Zen-mönstret.

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=92600

VSK, här kommer en till av mina bilder.

Btw så stod jag på balkongen när jag plåtade och använde bara befintligt dagsljus och en svart sopsäck som bakgrund så det hade kanske blivit bättre om jag kört med blixt?

Bästa hälsningar,
Bertil

bamse6311
2013-11-15 17:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Här en till av de bilder jag tog och där syns det där mönstret kanske lite bättre.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
[VSK]
2013-11-15 17:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

helbilden var för svår…

[VSK]
2013-11-15 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

.

bamse6311
2013-11-15 17:55
#58

#56 #57 VSK.

Tackar så väldigt väldigt mycket för hjälpen och tummen upp Tummen uppför både bilder och hjälpen.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-11-15 17:55
#59

😛

Upp till toppen
Annons: