Annons:
Etikettvarningar
Läst 4407 ggr
[KosmosBill]
10/22/13, 9:53 PM

Mobiltelefoner orsakar cancer !

Tyvärr så verkar det som mobiltelefoner orsakar cancer.

Annons:
Razzora
10/23/13, 12:55 AM
#1

Detta har de väl egentligen sagt sedan mobiltelefonernas begynnelse eller?

De säger att man kan få tumörer/cancer när man pratar i telefonen eftersom man har den intill örat. Men varför får man då ingen tumör på händerna?

Dagens ungdomar ringer ju oftast inte, utan sms:ar som tusan. Fanns inget i inslaget om att man kunde få tumörer på händerna. 

De som har telefonerna i fickan/bakfickan, är det större chans att man kan få en tumör i rumpan då? Bara några funderingar som jag har….

Jag förstår att man inte ska prata i flera timmar i en mobiltelefon, därav att jag använder en handsfree vid dom tillfällerna. Tycker dock att mobiltelefon tillverkarna borde ta detta på allvar och se till att skydda oss från strålningen. 

Undrar om man har ett hardcase om detta hjälper något mot strålningen. 

Tycker ändå att mobilindustrin borde ta detta på mer allvar, men det är väl lite som de som röker, det står ju på förpackningen att man kan dö i förtid på grund av rökningen, men det verkar inte spela någon större roll för dom. Kanske är det något liknande??

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[KosmosBill]
10/30/13, 5:42 PM
#2

Men varför får man då ingen tumör på händerna?

Det är nog en sorts vävnad som inte reagerar på samma sätt som hjärnvävnad och annan vävnad.

Män kan nog bli sterila om de har den i fickan.

Håller med dig om att industrin skulle ta mer ansvar.

Med minsta möjliga text så medger de att man inte ska hålla telefonen mot huvudet.

Kolla på informationen som medföljer….om ni inte slängt den.

Enligt en färsk analys av forskningsläget från forskargruppen vid Örebro Universitetssjukhus under ledning av cancerläkaren Lennart Hardell kan mobilstrålning anses som ”cancerogen för människor”. Nya undersökningar bekräftar att strålningen kan orsaka cancer samt att hjärntumörer ökar i vissa länder. Allmänheten måste informeras omgående och brett om riskerna.

Den svenska forskargruppen publicerade så sent som för en månad sedan nya resultat som visar ett tydligt dos-responssamband mellan mobilanvändning och risk för elakartad hjärntumör i den vetenskapliga tidskriften International Journal of Oncology. Användning av mobiltelefon eller trådlösa telefon i sammanlagt mer än 2376 timmar medför tydligt förhöjda risker (3 gånger förhöjd risk), men risken börjar öka redan vid en sammanlagd användning på cirka 1000 timmar.

I den nya analysen visar Hardellgruppen att forskningen i dag uppfyller de kriterier som ska vara uppfyllda för att en faktor ska anses orsaka cancer eller andra sjukdomar, Bradford Hill-kriterierna.

http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/bevisat-mobilstraalning-orsakar-cancer-922995

[Nathalie62]
10/30/13, 9:33 PM
#3

Jag tror mest det är skrock för detta har dom sagt sen den första mobilen kom ut och ska man tänka så kan man ju inte göra någonting längre enligt "forskarna".

Lina Strindlund
4/15/14, 10:35 PM
#4

BRA tråd!!

Jag har läst flera artiklar från tex tyskland (tyska läkare) med flera övertygande fakta. 

Man kan få så läskiga sjukdomar, som tex. MS, sköldkörtel-problem, tumörer, mm. 

För att inte tala om stress, ångest, irritabilitet, sömnproblem, inte skoj! Är det värt det?? För att vi ska ha roligt/kunna nå varandra jämnt? suck, jag tycker det är så skönt att stänga av mobilen emellanåt. Hemma har jag fast tfn, hur skönt som helst. 

Det borde åtminstone vara åldersgräns på mobiler! I flera länder finns det!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

[Roe Deer]
6/12/17, 4:22 PM
#5

Nu är jag väldigt sent efter på denna tråd, men den är ack så intressant för mig! Tack för att detta tas upp!

Jag personligen, (jag kan ju bara tala för mig), finner det bättre att sms:a än att prata i telefon, just p.g.a. den anledning att jag efter några minuter får huvudvärk och blir yr. Hemma så är i övrigt datorn uppkopplat på nätet via en kabel istället för trådlöst. Jag har tagit beslutet att inte använda internet på mobilen just av den anledning att jag får huvudvärk… och ja, WIFI är väldigt omtalat. Ibland händer det, men väldigt sällan. SÅ oavsett vad som sägs eller inte angående cancer och mobilanvändande så bör man alltid lyssna på kroppen och hur den respondar! =)

Rosisa00
6/22/17, 11:29 AM
#6

Allting orksakar cancer nu för tiden… Man kan inte ens dricka coca cola utan att någon säger att man kan få cancer…

Annons:
[Roe Deer]
6/22/17, 12:20 PM
#7

#6 Så är det minsann. Sedan  så är det ju mycket skumma ämnen i dagens produkter…

papa-bear
8/2/17, 9:47 PM
#8

och ironin i rosisa00:s inlägg strök över huvudet på rådjuret.

när till och med amerikanerna använder smartphones utan antenn som sticker ut från telefonen, vilket var kravet på de äldre mobilerna där de skulle vara utåtriktade från huvudet, kan vi nog lägga ner diskussionen om eventuella risker med åtminstone telefoner. för övrigt så är det radiosignaler som skickas, så varför har inte den här diskussionen om strålning funnits tidigare, radio och tv skickar ju ganska starka signaler de också.

Upp till toppen
Annons: