Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 8939 ggr
Skitgalen
10/27/13, 6:59 PM

Byta telefonnummer hos operatör

Jag skulle vilja byta telefonnummer hos min nuvarande operatör utan att byta abonnemang, är det möjligt? Jag har Telenor just nu och har egentligen ingen speciell anledning till att byta nummer men skulle ändå vilja veta om det är möjligt?

Annons:
Gasoline
10/27/13, 7:09 PM
#1

Bästa sättet att få reda på det är ju att ringa deras kundtjänst, men det är förmodligen inga problem men dom kanske kommer att ta ut en avgift för nummerbytet.

Razzora
10/27/13, 9:59 PM
#2

Jag skulle tro att det är möjligt, men det bästa är att du kontaktar kundtjänst, så att du kan få all information du behöver.

Kontakta telenor.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
10/27/13, 11:17 PM
#3

Jo, du kan byta nummer. Brukar kosta runt 200-250 kronor hos de olika operatörerna. Om du har ett nr på till exempel ett kontantkort som du vill använda så brukar det inte kostar något att portera/konvertera och ersätta ditt gamla nummer med det. Litet tips om man är snål. 😉

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
10/28/13, 12:12 AM
#4

#3 Snurpan det är ju alltid bra att vara "ekonomisk" (lite finare ord än snål 😛). Hoppas att dessa svaren hjälper dig TS.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Skitgalen
10/28/13, 3:13 AM
#5

#4 Ja det har verkligen hjälpt :) Jag ska kontakta telenor på morgonen och se vad dom kan göra. Men billigaste sättet är då egentligen att skaffa ett kontantkort och ta det numret till mitt abonnemang eller vadå? :o

Snurpan79
10/28/13, 11:25 PM
#6

#4 Ekonomisk lät betydligt bättre än snål. 😉

#5 Precis. Brukar gå att beställa startpaket kostnadsfritt lite då och då från de olika operatörerna och ibland kan man få riktigt fina nummer. Om du väljer att göra så, så behöver du bara registrera kontantkortet när du får det och sedan ringa Telenor och säga att du vill göra portering med nummerbyte så fixar de resten. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: